5/4/2021
5/4/2021
8/4/2021
5/4/2021
8/4/2021
5/4/2021
5/4/2021
5/4/2021
5/4/2021
12/4/2021
12/4/2021
12/4/2021
12/4/2021
12/4/2021
12/4/2021
12/4/2021
19/4/2021
19/4/2021
19/4/2021
19/4/2021
19/4/2021
19/4/2021
19/4/2021
3/5/2021
3/5/2021
S'autoritza l'ús com a additius per a pinsos de les substàncies especificades a l'annex, extracte de cúrcuma, oli de cúrcuma i oleorresina de cúrcuma obtinguts de rizomes de Curcuma longa L. , que pertanyen a la categoria dels additius organolèptics i al grup funcional dels aromatitzants, en les condicions establertes en l'esmentat annex.
Utilització a l'aigua per beure
Les substàncies autoritzades que s'especifiquen a l'annex no s'han d'utilitzar en l'aigua de beure.
Mesures transitòries
1. Les substàncies especificades a l'annex i les premescles que les continguin que hagin estat produïdes i etiquetades abans del 20 d'octubre de 2021 de conformitat amb les normes aplicables abans del 20 d'abril de 2021 es poden seguir comercialitzant i utilitzant-se fins que es esgotin les existències.
2. Els pinsos compostos i les matèries primeres per a pinsos que continguin les substàncies especificades a l'annex que hagin estat produïts i etiquetats abans del 20 d'abril de 2022 de conformitat amb les disposicions aplicables abans del 20 d'abril de 2021 podran seguir comercialitzant i utilitzant fins que s'exhaureixin les existències si es destinen a animals productors d'aliments.
3. Els pinsos compostos i les matèries primeres per a pinsos que continguin les substàncies especificades a l'annex que hagin estat produïts i etiquetats abans del 20 d'abril de 2023 de conformitat amb les disposicions aplicables abans del 20 d'abril de 2021 podran seguir comercialitzant i utilitzant fins que s'exhaureixin les existències si es destinen a animals no productors d'aliments.
Es concedeix a Veltek Associates Inc Europe una autorització de la Unió, amb el número d'autorització EU-0024324-0000, per a la comercialització i l'ús de la família de biocides «DEC-AHOL® Product Family», de conformitat amb el resum de les característiques del biocida que figura a l'annex.
L'autorització de la Unió tindrà validesa des del 20 d'abril de 2021 fins al 31 de març de 2031
La Llei recull les mesures que s'han d'adoptar per evitar la generació de riscos de propagació de la malaltia COVID-19. Així mateix, es preveu l'adopció de plans i estratègies d'actuació per afrontar emergències sanitàries, mitjançant actuacions coordinades en salut pública, per al desenvolupament de les diferents activitats que es contemplen en els capítols següents.
També recull el manteniment de determinades mesures de prevenció i higiene, com són l'ús obligatori de màscares a la via pública, en espais a l'aire lliure i en espais tancats d'ús públic o que es trobin oberts a el públic, així com en els transports. Igualment, en aquest capítol es contempla l'adopció de determinades mesures de prevenció en l'entorn de treball, com ara l'ordenació dels llocs de treball o l'organització dels torns per evitar aglomeracions, així com el manteniment de mesures de prevenció i higiene bàsiques en els establiments comercials, en els centres residencials de caràcter social, als hotels i allotjaments turístics o en les activitats d'hostaleria i restauració, entre d'altres.
Recull també diverses disposicions que habiliten per a regular l'oferta de places i el volum d'ocupació en els serveis de transport de viatgers per via marítima, per ferrocarril i per carretera, tots ells de competència estatal. Així mateix, s'habilita a titular de la Direcció General de la Marina Mercant per ordenar, a proposta de el Ministeri de Sanitat, l'adopció de mesures sanitàries per al control de vaixells, inclosos els de tipus creuer, que realitzin viatges internacionals i naveguin per aigües de l' mar territorial a fi d'entrar en ports espanyols.
La Llei, conté mesures relatives a medicaments, productes sanitaris i productes necessaris per a la protecció de la salut. Entre altres aspectes, cal assenyalar, en matèria de medicaments, la necessitat de donar continuïtat a les mesures de subministrament d'informació, proveïment i fabricació d'aquells considerats essencials per a la gestió sanitària de la COVID-19. Igualment, per protegir la salut pública, s'ha de garantir el seu abastament en centres i serveis sanitaris, i això requereix una distribució capaç de cobrir el consum amb l'agilitat necessària. Pel que fa als productes sanitaris i als biocides, s'incorporen les mesures imprescindibles per a garantir la fabricació i posada a disposició de màscares quirúrgiques, bates quirúrgiques, solucions i gels hidroalcohòlics per a la desinfecció de mans i antisèptics de pell sana a un ritme adequat per atendre el considerable volum de demanda existent.
La Lei preveu mesures per a la detecció precoç de la malaltia i el control de les fonts d'infecció i vigilància epidemiològica. Així mateix, es dóna continuïtat a una sèrie d'obligacions de recollida, tractament i remissió d'informació, de les dades de rellevància epidemiològica i sanitària que siguin pertinents, sempre salvaguardant els drets de protecció de dades personals, així com a el sistema establert per a la recollida i remissió d'informació amb el resultat de proves diagnòstiques COVID-19 mitjançant PCR o altres proves de diagnòstic de COVID-19 realitzades pels laboratoris, públics i privats, així com pels centres, serveis i establiments sanitaris que realitzin aquestes proves a Espanya, com complement a el sistema de vigilància individualitzada dels casos de COVID-19.
Disposa una sèrie de mesures per garantir les capacitats de sistema sanitari en matèria de recursos humans, plans de contingència i obligacions d'informació.
Regula el règim sancionador aplicable a l'incompliment de les mesures de prevenció i de les obligacions establertes en aquesta Llei. Tots els ciutadans han d'adoptar les mesures necessàries per evitar la generació de riscos de propagació de la malaltia COVID-19, així com la pròpia exposició a aquests riscos, d'acord amb el que s'estableix en aquesta Llei. Aquest deure de cautela i protecció serà igualment exigible als titulars de qualsevol activitat regulada en aquesta Llei.
Aquesta instrucció és d’aplicació a tota activitat no industrial situada en una zona aïllada sempre que no superi la superfície construïda de 2000 m2 i que no disposin d’una xarxa de subministrament d’aigua suficient per als hidrants d’incendi.
Aquesta instrucció és d’aplicació en els nous establiments i en les modificacions significatives delsestabliments existents. En aquest darrer cas, és d’aplicació en aquelles zones objecte de lesmodificacions.
Aquesta ordre ministerial té per objecte desenvolupar la regulació sobre el procediment de notificació d'altes, actualitzacions, cessaments i modificacions de la informació relativa a substàncies i barreges químiques a l'Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses, ja sigui de forma voluntària o en compliment de la legislació vigent.
1. La present ordre serà d'aplicació en totes les notificacions realitzades a l'INTCF, com a organisme designat, pel fabricant, importador o usuari intermedi que comercialitza una substància, com a tal o en forma de barreja, o una barreja, i els dades han de figurar en el contingut de l'etiqueta, d'acord a l'article 17 del Reglament CLP.
2. La present ordre no s'aplicarà a mescles per a investigació i desenvolupament científics, ni a mescles per a investigació i desenvolupament orientats a productes i processos, tal com es defineixen a l'article 3, apartat 22, de l'Reglament (CE) núm 1907/2006 de el Parlament Europeu i de Consell, de 18 de desembre de 2006, ni a mescles classificades únicament per a un o diversos dels següents riscos:
a) Gasos a pressió.
b) Explosius inestables i divisions, de conformitat amb el 1.1 a 1.6, de l'annex VIII del Reglament CLP.
L'annex II del Reglament (UE) núm 528/2012 es modifica de conformitat amb l'annex I d'aquest Reglament.
L'annex III del Reglament (UE) núm 528/2012 es modifica de conformitat amb l'annex II d'aquest Reglament.
No obstant la data d'aplicació del present Reglament que estableix l'article 3, les sol·licituds d'aprovació d'una substància activa i les sol·licituds d'autorització d'un biocida presentades abans del 15 d'abril de 2022 s'avaluaran sobre la base dels requisits d'informació aplicables el dia de la presentació.
El present Reglament entrarà en vigor als vint dies de la seva publicació al Diari Oficial de la Unió Europea.
És aplicable a partir del 15 d'abril de 2022.
No obstant això, els sol·licitants podran optar per aplicar els requisits de dades que figuren en els annexos I i II del present Reglament a partir del 15 d'abril de 2021.
El RITE s'adaptarà a el contingut de la Directiva (UE) 2018/2001, relativa a el foment de l'ús d'energia procedent de fonts renovables en el sector de la calefacció i la refrigeració, i a el de diversos reglaments europeus de disseny ecològic i etiquetatge de productes relacionats amb l'energia.
Al seu torn, aquesta modificació de Reial Decret pretén alinear el RITE amb les últimes actualitzacions de les directives europees relacionades amb l'eficiència energètica, així com regular, com a marc normatiu bàsic, les exigències d'eficiència i seguretat que han de complir les instal·lacions tèrmiques en edificis per atendre la demanda de benestar i higiene de les persones.
En aquest sentit, el RITE transposa parcialment les directives comunitàries en matèria d'eficiència energètica -concretament la Directiva (UE) 2018/844 i la Directiva (UE) 2018 / 2002- i introdueix diverses modificacions en la normativa per a la instal·lació de sistemes tèrmics en edificis, que hauran de dissenyar sota la utilització de sistemes eficients que permetin la recuperació energètica i la utilització de les energies renovables i de les energies residuals.
L'adaptació de l'RITE a aquestes directives europees introdueix noves definicions en el Reglament i modifica alguna de les ja existents a la normativa, per tal d'homogeneïtzar els termes en matèria d'edificació i eficiència energètica.
IMPULS DE LES INSTAL·LACIONS EFICIENTS I EDIFICIS INTEL·LIGENTS
L'actualització de l'RITE obliga a justificar la instal·lació de sistemes tèrmics convencionals en lloc d'altres sistemes més eficients i sostenibles en edificacions, com ara la bomba de calor geotèrmica amb terra radiant o la hibridació d'energia solar tèrmica amb caldera de gas natural. Aquesta justificació haurà d'anar acompanyada d'una comparativa entre el sistema de producció d'energia triat i altres alternatius, tenint en compte aquells sistemes que siguin viables tècnica, mediambiental i econòmicament.
La reforma de la normativa impulsa la incorporació de renovables en els edificis. En totes aquelles edificacions subjectes a reforma, el tècnic competent haurà de proposar instal·lacions alternatives d'alta eficiència i plantejar un reemplaçament d'equips fòssils per altres renovables. A més, s'ha d'avaluar l'eficiència energètica de totes les instal·lacions tècniques dels edificis quan hagin de ser instal·lades, substituïdes o millorades
Al seu torn, tots els edificis de més de 1.000 metres quadrats destinats a usos administratius, comercials, etc. hauran de donar publicitat als clients o usuaris sobre el consum d'energia en aquests edificis durant els últims anys i l'origen de la mateixa. D'aquesta manera, l'actualització de l'RITE millora la informació disponible perquè usuaris i propietaris puguen optar per solucions més eficients.
Al mateix temps, la nova norma introdueix la digitalització en els edificis no residencials amb grans consums, és a dir, amb una potència útil nominal de climatització superior a 290 kW -hotels, centres comercials, etc.- i obliga que aquestes construccions donin el primer pas per a convertir-se en edificis intel·ligents -Smart buildings- que contribueixin a la disminució de l'consum i de l'emissió de gasos d'efecte hivernacle (GEH). Així mateix, es modifica el règim d'inspeccions d'instal·lacions tèrmiques en edificis.
D'aquesta manera, només seran inspeccionats periòdicament els sistemes de calefacció i les instal·lacions combinades de calefacció, ventilació i aigua calenta sanitària amb una potència útil nominal major de 70 quilowatts (kW). Aquestes inspeccions periòdiques s'han d'aplicar també als sistemes d'aire condicionat i les instal·lacions combinades d'aire condicionat i ventilació.
CANVIS A LA MESURA DE L'AIGUA CALENTA A XARXES URBANES
L'actualització de l'RITE recull també obligacions relatives als comptadors d'aigua calenta per a xarxes urbanes, repartiment dels costos d'aigua calenta i informació sobre la facturació d'aquests consums. En aquest sentit, els comptadors d'aigua calenta sanitària d'ús comú compartit en instal·lacions posteriors a aquesta modificació hauran de disposar d'un servei de lectura remota que permeti la liquidació individual dels costos basant-se el consum.
L'empresa encarregada de el servei de mesurament, repartiment i comptabilització haurà d'aclarir, de forma prèvia a la signatura de l'contracte, si les tecnologies utilitzades per als serveis de lectura de consum permeten la possibilitat d'un canvi en el proveïdor d'aquest servei sense necessitat d'incórrer en despeses addicionals.
La distribució dels costos lligats a la informació sobre el consum individual es durà a terme sense fins lucratius. L'atribució d'aquesta tasca a un tercer podrà repercutir sobre els usuaris finals sempre que s'ajustin als estàndards de mercat.
S'amplia la relació de refrigerants autoritzats pel Reglament d'instal·lacions frigorífiques, que figuren a l'apèndix 1, taula A, de la instrucció IF-02, amb la inclusió del refrigerant RS-90
S'autoritza l'ús com a additiu en l'alimentació animal de la substància especificada en l'annex, metanotiol, que pertany a la categoria dels additius organolèptics i al grup funcional dels aromatitzants, en les condicions establertes en l'esmentat annex.
Mesures transitòries
1.La substància especificada a l'annex i les premescles que la continguin que hagin estat produïdes i etiquetades abans del 13 d'octubre de 2021 de conformitat amb les normes aplicables abans del 13 d'abril de 2021 es poden seguir comercialitzant i utilitzant-se fins que es esgotin les existències.
2. Els pinsos compostos i les matèries primeres per a pinsos que continguin la substància especificada a l'annex que hagin estat produïts i etiquetats abans del 13 d'abril de 2022 de conformitat amb les disposicions aplicables abans del 13 d'abril de 2021 podran seguir comercialitzant i utilitzant fins que s'exhaureixin les existències si es destinen a animals productors d'aliments.
3. Els pinsos compostos i les matèries primeres per a pinsos que continguin la substància especificada a l'annex que hagin estat produïts i etiquetats abans del 13 d'abril de 2023 de conformitat amb les disposicions aplicables abans del 13 d'abril de 2021 podran seguir comercialitzant i utilitzant fins que s'exhaureixin les existències si es destinen a animals no productors d'aliments.
Es denega l'autorització de l'àcid fosfòric 60% en suport de sílice com a additiu per a pinsos, pertanyent a la categoria dels «additius tecnològics» i al grup funcional dels «conservants».
Retirada del mercat
1. Les existències de l'additiu a què es fa referència en l'article 1, i de les premescles que el continguin, es retiraran de mercat, com a molt tard, el 13 d'octubre de 2021.
2. Les matèries primeres per a pinsos i els pinsos compostos per a animals destinats a la producció d'aliments, que s'hagin elaborat amb l'additiu o les premescles esmentats a l'apartat 1 abans del 13 d'octubre de 2021 es retiraran de mercat a molt tard el 13 d'abril de 2022.
3. Les matèries primeres per a pinsos i els pinsos compostos per a animals no destinats a la producció d'aliments, que s'hagin elaborat amb l'additiu o les premescles esmentats a l'apartat 1 abans del 13 d'octubre de 2021 es retiraran de mercat a molt tard el 13 abril 2023.
Es renova l'autorització de l'additiu especificat a l'annex, clorhidrat de piridoxina (vitamina B6), que pertany a la categoria dels additius nutricionals i al grup funcional de les vitamines, provitamines i substàncies químicament ben definides d'efecte anàleg, en les condicions establertes en l'esmentat annex.
Queda derogat el Reglament d'Execució (UE) núm 515/2011
Autorització
S'autoritza l'ús com a additius per a pinsos de les substàncies especificades a l'annex, de l'oli essencial de gingebre per a totes les espècies animals, de l'oleorresina de gingebre per a pollastres d'engreix, gallines ponedores, galls dindis d'engreix, garrins, porcs d'engreix, truges, vaques lleteres, vedells (substitutius de la llet), bovins d'engreix, ovins, caprins, cavalls, conills, peixos i animals de companyia, i de la tintura de gingebre per a cavalls i gossos, que pertanyen a la categoria dels additius organolèptics i al grup funcional dels aromatitzants, en les condicions establertes en l'esmentat annex.
Utilització a l'aigua per beure
Les substàncies autoritzades que s'especifiquen a l'annex no s'han d'utilitzar en l'aigua de beure.
Mesures transitòries
1. Les substàncies especificades a l'annex i les premescles que les continguin que hagin estat produïdes i etiquetades abans del 12 d'octubre de 2021 de conformitat amb les normes aplicables abans del 12 d'abril de 2021 es poden seguir comercialitzant i utilitzant-se fins que s'esgotin les existències.
2. Els pinsos compostos i les matèries primeres per a pinsos que continguin les substàncies especificades a l'annex que hagin estat produïts i etiquetats abans del 12 d'abril de 2022 de conformitat amb les disposicions aplicables abans del 12 d'abril de 2021 podran seguir comercialitzant i utilitzant fins que s'exhaureixin les existències si es destinen a animals productors d'aliments.
3. Els pinsos compostos i les matèries primeres per a pinsos que continguin les substàncies especificades a l'annex que hagin estat produïts i etiquetats abans del 12 d'abril de 2023 de conformitat amb les disposicions aplicables abans del 12 d'abril de 2021 podran seguir comercialitzant i utilitzant fins que s'exhaureixin les existències si es destinen a animals no productors d'aliments.
No s'aprova com a substància bàsica la substància Capsicum annuum L. var. annuum, grup longum, extracte de caiena.
En l'article 8, on diu: «Es modifica l'article 47 de la Llei 16/2017, d'1 d'agost, del canvi climàtic, que queda redactat de la següent manera:
"Article 47. Padró.
[...]
7. No s'han d'incloure en el padró definitiu:
[...]
b) Els vehicles que meriten una quota líquida a la quantia que s'aprovi de conformitat amb el que disposa l'article 26.4 del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre. Aquesta regla de no inclusió no s'aplica respecte als vehicles que són de la titularitat d'un mateix subjecte passiu, sempre que la suma de les quotes líquides meritades per tots els vehicles superi aquesta quantia. "»
Ha de dir: «Es modifica l'article 47 de la Llei 16/2017, d'1 d'agost, del canvi climàtic, que queda redactat de la següent manera:
"Article 47. Padró.
[...]
7. No s'han d'incloure en el padró definitiu:
[...]
b) Els vehicles que meriten una quota líquida igual o inferior a la quantia que s'aprovi de conformitat amb el que disposa l'article 26.4 del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre. Aquesta regla de no inclusió no s'aplica respecte als vehicles que són de la titularitat d'un mateix subjecte passiu, sempre que la suma de les quotes líquides meritades per tots els vehicles superi aquesta quantia. "»
El Govern aprova el Reial Decret de metodologia de càlcul dels càrrecs del sistema elèctric - El més ressenyable d'aquesta estructura tarifària, fixada inicialment per la CNMC i reproduïda en el Reial Decret, és que tots els consumidors amb una potència contractada inferior a 15 kW -la majoria d'usuaris domèstics i pimes passaran a tenir tres períodes de facturació diferenciats. - Amb això es promou l'autoconsum, que redueix la demanda d'energia procedent de la xarxa, o el desplegament d'infraestructures de recàrrega ràpida de vehicles elèctrics. A més, beneficiarà els consums que tinguin un component estacional, com els destinats al reg o els de el sector turístic
L'annex del Reglament d'Execució (UE) núm 540/2011 es modifica de conformitat amb el que disposa:
La columna «Puresa» de la fila 25, corresponent a la fenpirazamina, de la part B de l'annex del Reglament d'Execució (UE) núm 540/2011 se substitueix pel text següent:
«≥ 960 g / kg
La següent impuresa de fabricació és d'interès toxicològic i no ha de superar la quantitat següent en el material tècnic:
Hidrazina: contingut màxim: <0,0001% (1 mg / kg)».
La columna «Disposicions específiques» de la fila 25, corresponent a la fenpirazamina, de la part B de l'annex del Reglament d'Execució (UE) no 540/2011 se substitueix pel text següent:
PART B «Per a l'aplicació dels principis uniformes als quals es refereix l'article 29, apartat 6, del Reglament (CE) núm 1107/2009 es tindran en compte les conclusions de l'informe de revisió sobre la fenpirazamina i, en particular, els seus apèndixs i i II, tal com es van aprovar definitivament en el Comitè Permanent de la Cadena Alimentària i de Sanitat Animal l'1 de juny de 2012 i en el Comitè Permanent de Vegetals, Animals, Aliments i Pinsos el 18 de maig de 2020. la puresa indicada en aquesta entrada es basa en una producció en planta comercial».
Mesures transitòries
Els Estats membres modificaran o retiraran, segons sigui procedent, les autoritzacions vigents de productes fitosanitaris que continguin la substància activa fenpirazamina com a molt tard el 6 de juliol de 2021.
Període de gràcia
Tot període de gràcia concedit pels Estats membres de conformitat amb l'article 46 del Reglament (CE) núm 1107/2009 serà el més breu possible i expirarà com a molt tard el 6 de juliol de 2022.
A la pàgina 82, en l'article 12, el segon paràgraf se substitueix pel text següent: «Serà aplicable a partir de l'1 de juliol de 2021. No obstant això, el paràgraf primer de l'article 7 i l'article 11 seran aplicables des del 14 de novembre de 2019».
Es modifica el Reglament (CE) núm 641/2009 pel que fa als requisits de disseny ecològic aplicables als circuladores sense premsaestopes independents i als circuladores sense premsaestopes integrats en productes
Es deroga el Reglament (CE) núm 640/2009 de la Comissió
S'aprova la substància activa 24-epibrasinólida especificada en l'annex I, en les condicions establertes en el mateix.
Modificacions del Reglament d'Execució (UE) núm 540/2011
L'annex de Reglament d'Execució (UE) núm 540/2011 es modifica d'acord amb el que disposa l'annex II d'aquest Reglament.
L'annex del Reglament d'Execució (UE) núm 1263/2011 es corregeix de la següent manera:
En l'annex del Reglament d'Execució (UE) núm 1263/2011, l'entrada corresponent a l'additiu Lactococcus lactis NCIMB 30160, amb número d'identificació 1k2082, es corregeix com figura a continuació:
A la columna «Expiració del període d'autorització», la data «2030.08.16» se substitueix per «2021.12.26».
El present Reglament entrarà en vigor el dia 12.03.2021. Serà aplicable a partir del 16 d'agost de 2020.
Enginyeria Tècnica Industrial Elèctrica
37 Anys
VALLS
"Darrere de qualsevol metamorfosi sempre hi haurà l'enginyeria."
Enginyeria Tècnica Industrial Elèctrica
69 Anys
TARRAGONA
"L'enginyeria és molt versàtil professionalment, és la que mou el desenvolupament industrial i genera riquesa estable."
PATROCINADORS
COL·LABORADORS