19/4/2021
19/4/2021
19/4/2021
19/4/2021
19/4/2021
19/4/2021
19/4/2021
26/4/2021
26/4/2021
26/4/2021
26/4/2021
26/4/2021
26/4/2021
26/4/2021
26/4/2021
3/5/2021
3/5/2021
3/5/2021
3/5/2021
3/5/2021
3/5/2021
3/5/2021
3/5/2021
3/5/2021
L'annex del Reglament (UE) núm 37/2010 es modifica d'acord:
Subs farmacològicament activa Residu marcador Espècie animal LMR Teixits diana Altres disposicions [d'acord article 14.7 Reglament (UE) 470/2009] Classificació terapèutica
Imidacloprid Imidacloprid Peixos 600 μg/kg Múscul i pell en proporcions naturals Res Antiparasitaris/Agents actius davant als ectoparàsits
Els annexos II i III del Reglament (CE) núm 396/2005 es modifiquen d'acord amb el que disposa l'annex d'aquest Reglament.
El Reglament (CE) núm 396/2005, en la seva versió anterior a les modificacions introduïdes pel present Reglament, seguirà sent aplicable als productes produïts o importats a la Unió abans del 6 de novembre de 2021.
Els annexos II, III i V del Reglament (CE) núm 396/2005 es modifiquen d'acord amb el que disposa l'annex d'aquest Reglament.
El Reglament (CE) núm 396/2005, en la seva versió anterior a les modificacions introduïdes pel present Reglament, seguirà sent aplicable als productes produïts o importats a la Unió abans del 6 de novembre de 2021.
A la pàgina 17, en l'article 2, apartat 1, lletra b), incís i):
on diu: «Els incisos i ise substitueixen pel text següent:»,
ha de dir: «Els incisos i) i ii) se substitueixen pel text següent:».
Durante els anys 2022, 2023 i 2024, els Estats membres (*) prendran i analitzaran mostres de les combinacions de plaguicides i productes indicades en l'annex I.
El nombre de mostres de cada producte, inclosos els aliments per a lactants i nens petits i els productes procedents de l'agricultura ecològica, és el que figura en l'annex II.
El lot sotmès a mostreig es seleccionarà de forma aleatòria.
El procediment de mostreig, inclòs el nombre d'unitats, serà conforme amb les disposicions de la Directiva 2002/63 / CE.
Totes les mostres, incloses les d'aliments per a lactants i nens de curta edat i les de productes procedents de l'agricultura ecològica, s'analitzaran en relació amb els plaguicides que figuren en l'annex I de conformitat amb les definicions de residus establertes en el Reglament (CE) núm 396/2005.
En el cas dels aliments per a lactants i nens de curta edat, les mostres seran avaluades en relació amb els productes tal com es presenten llestos per al consum o reconstituïts d'acord amb les instruccions de fabricant, tenint en compte els límits màxims de residus establerts en les Directives 2006/125 / CE i 2006/141 / CE i en el Reglament Delegat (UE) 2016/127. Quan aquests aliments puguin consumir tant tal com es venen com reconstituïts, els resultats es comunicaran en relació amb el producte tal com es ven, no reconstituït.
Els Estats membres presentaran els resultats de les anàlisis de les mostres efectuats en 2022, 2023 i 2024 com a molt tard el 31 d'agost de 2023, 2024 i 2025, respectivament. Aquests resultats es presentaran en el format electrònic de notificació establert per l'autoritat.
Si la definició del residu d'un plaguicida inclou més d'un compost (substància activa, metabòlit o producte de degradació o de reacció), els Estats membres han de notificar els resultats de les anàlisis d'acord amb la definició completa del residu. A més, els resultats de tots els analits que formin part de la definició del residu es presentaran per separat, sempre que hagin estat mesurats individualment.
Queda derogat el Reglament d'Execució (UE) 2020/585.
Això no obstant, pel que fa a les mostres analitzades en 2021, segueix sent aplicable fins l'1 de setembre de 2022.
Les mercaderies que es descriuen a la columna 1 del quadre de l'annex es classificaran dins de la nomenclatura combinada en el codi NC que s'indica a la columna
La informació aranzelària vinculant que no s'ajusti a aquest Reglament podrà seguir sent invocada durant un període de tres mesos a partir de la seva entrada en vigor, d'acord amb el que disposa l'article 34, apartat 9, del Reglament (UE) 952/2013.
La següent Instrucció estableix:
El procediment de comunicació de les inspeccions dels vehicles especials per al transport terrestre deproductes alimentaris a temperatura regulada i de mercaderies perilloses, que es realitzen a Catalunya per part dels organismes de control i els operadors de la d'inspecció tècnica de vehicles, és l'establert a l'annex de la present Instrucció.
L'objecte d'aquesta instrucció és regular l'obligació dels organismes de control i els operadors de la d'inspecció tècnica de vehicles (operadors d'ITV) de comunicar de forma prèvia les inspeccions que es realitzen a Catalunya en els àmbits de l'ATP i de l'ADR
Entre les novetats que s'han introduït en l'ADR 2021, destaquen les següents:
A) Documentació. Carta de port
• Es clarifica que a la carta de port la quantitat transportada s'ha d'expressar en volum, en massa bruta o en massa neta segons el cas.
• Si la matèria transportada disposa de la menció (-) a la columna 15 de la taula A per al codi de pas per túnels, és a dir, que cap categoria de transport està afectada, cal posar el símbol (-) a la carta de port.
• A la carta de port de les cisternes portàtils per a gasos liquats refrigerats caldrà indicar la data de finalització de el temps de retenció real (abans només obligatori per als contenidors cisterna)
B) Incorporació de dues noves matèries:
• Deixalles mèdiques de la categoria A, que afecten les persones, sòlids, o deixalles mèdiques de la categoria A, que afecten els animals, únicament sòlids (número ONU 3549).
• Detonadors electrònics programables per voladures (nombres ONU 0512; 0513 i 0514).
C) Creació d'un nombre nou d'identificació de perill, el 836, per a la seva utilització en els panells taronja; identifica una matèria corrosiva o matèries dèbilment corrosives, tòxica i inflamable (punt d'inflamació de 23 ºC a 60 ºC).
D) S'introdueixen canvis en les disposicions especials: Disposicions especials modificades
• 188.- Piles i bateries de liti
• 301. Articles o màquines amb mercaderies perilloses
• 327. Aerosols i cartutxos de rebuig
• 360. Vehicles moguts amb bateries de liti
• 363.- Pas per túnels amb maquinària o motors
• 376. Bateries de liti danyades o defectuoses
• 667.- S'aplica també a les bateries de liti instal·lades en un motor o maquinària
• 671.- Estoigs de química amb només matèries que no tinguin grup d'embalatge se'ls considera com a categoria de transport 2 pel 1.1.3.6 Disposicions especials suprimides
• 556.- Classificació de les combinacions organometàl·liques
• 660.- Sistemes de contenció de gasos per a vehicles automòbils
• 673.- Controls i proves periòdiques de les botelles sobremoldejades Disposicions especials noves
• 390. Documentació dels paquets amb bateries embalades amb un equip o instal·lades en un equip
• 393 i 394. Assaigs per a la nitrocel·lulosa
• 395. Residus mèdics de la categoria A 675.- Prohibit el transport en comú amb matèries de la classe 1, excepte les de 1.4.S
E) Es modifiquen tres disposicions especials (S1, S16 i S21) totes elles en relació amb les mercaderies perilloses d'alt risc, per indicar que aquestes obligatòriament han de romandre sota una vigilància constant d'acord amb el seu pla de protecció.
F) Els antics models d'etiquetes dels paquets, aplicables fins al 31 de desembre de 2014, ja no es poden fer servir.
G) Deixalles mèdiques
• NOVA DEFINICIÓ deixalles derivats de l'tractament veterinari d'animals, del tractament mèdic d'éssers humans, o de la investigació biològica.
• Les deixalles mèdiques o clíniques que continguin substàncies infeccioses de la categoria A s'assignaran als UN 2814, 2900 o 3549, segons correspongui. Les deixalles mèdiques sòlides que continguin substàncies infeccioses de la categoria A generades pel tractament mèdic de persones o pel tractament veterinari d'animals es podran assignar a l'UN 3549. El UN 3549 no s'utilitzarà per a deixalles derivats de la investigació biològica ni per deixalles líquides;
• Les deixalles mèdiques o clíniques que continguin substàncies infeccioses de la categoria B s'assignaran a l'UN 3291.
• Apareixen els dos NOUS UN:
• UN 3549 Deixalles mèdiques, de categoria A, que afecten les persones, sòlids
• UN 3549 Deixalles mèdiques, de categoria A, que afecten els animals, sòlids
• NOVA INSTRUCCIÓ D'EMBALATGE per les deixalles mèdiques de la categoria A: P622 i LP622
Les mercaderies que es descriuen a la columna 1 del quadre de l'annex es classificaran dins de la nomenclatura combinada en el codi NC que s'indica a la columna 2.
La informació aranzelària vinculant que no s'ajusti a aquest Reglament podrà seguir sent invocada durant un període de tres mesos a partir de la seva entrada en vigor, d'acord amb el que disposa l'article 34, apartat 9, del Reglament (UE) 952/2013.
L'annex del Reglament (UE) núm 609/2013 queda modificat com segueix:
a) en la substància «Folato», l'entrada «L-metilfolato càlcic» se substitueix per la següent:
«L-metilfolato càlcic X X X X»
A la pàgina 204, a l'annex, a l'entrada «E 494 monooleat de sorbitano», línia «Anàlisi»:
on diu: «Contingut no inferior a el 95% d'una barreja de sorbitol, sorbitano i èsters isosorbídicos»,
ha de dir: «Contingut no inferior a el 95% d'una barreja d'èsters de sorbitol, de sorbitano i isosorbídicos».
Modificació del Reglament d'Execució (UE) 2017/375
L'annex I de Reglament d'Execució (UE) 2017/375 es modifica d'acord amb:
A l'annex I del Reglament d'Execució (UE) 2017/375, el text de la columna «Disposicions específiques» se substitueix pel text següent:
«A l'aplicar els principis uniformes a què es refereix l'article 29, apartat 6, del Reglament (CE) 1107/2009 es tindran en compte les conclusions de l'informe de revisió del prosulfuron, inclosa la seva addenda i, en particular, els seus apèndixs i i II.
En aquesta avaluació global, els Estats membres hauran de prestar especial atenció als següents aspectes:
- la protecció de les aigües subterrànies, quan la substància s'apliqui en regions amb sòls vulnerables o condicions climàtiques desfavorables;
- la protecció dels consumidors, tenint en compte l'exposició als metabòlits del prosulfuron;
- el risc per a les plantes aquàtiques i terrestres no diana. Les condicions d'ús han d'incloure mesures de reducció de risc, si escau.
Modificació del Reglament d'Execució (UE) núm 540/2011
L'annex de Reglament d'Execució (UE) núm 540/2011 es modifica d'acord amb:
A la part I de l'annex de Reglament d'Execució (UE) 540/2011, el text de la columna «Disposicions específiques» de la fila 6, corresponent al prosulfuron, se substitueix pel text següent:
«A l'aplicar els principis uniformes a què fa referència l'article 29, apartat 6, del Reglament (CE) 1107/2009 es tindran en compte les conclusions de l'informe de revisió del prosulfuron, inclosa la seva addenda i, en particular, els seus apèndixs i i II.
En aquesta avaluació global, els Estats membres hauran de prestar especial atenció als següents aspectes:
- la protecció de les aigües subterrànies, quan la substància s'apliqui en regions amb sòls vulnerables o condicions climàtiques desfavorables;
- la protecció dels consumidors, tenint en compte l'exposició als metabòlits de l'prosulfuron;
- el risc per a les plantes aquàtiques i terrestres no diana. Les condicions d'ús han d'incloure mesures de reducció de risc, si escau.
S'aprova la substància activa extracte aquós de llavors germinades de llobí dolç, especificada en l'annex I, en les condicions establertes en l'esmentat annex.
L'annex del Reglament d'Execució (UE) núm 540/2011 es modifica d'acord amb el que disposa l'annex II d'aquest Reglament.
modifica el Reglament d'Execució (UE) núm 540/2011 pel que fa a la pròrroga dels períodes d'aprovació de les substàncies actives, passant a ser el 30 d'abril de 2022
abamectina, Bacillus subtilis (Cohn 1872), cep QST 713,
Bacillus thuringiensis subsp. aizawai, ceps ABTS-1857 i GC-91,
Bacillus thuringiensis subsp. israeliensis (serotip H-14), cep AM65-52,
Bacillus thuringiensis subsp. kurstaki, ceps ABTS 351, PB 54, SA 11, SA 12 i EG 2348,
Beauveria bassiana, ceps ATCC 74040 i GHA,
ciprodinil,
clodinafop,
clopiralida,
Cydia pomonella Granulovirus (CpGV),
diclorprop-P,
fenpiroximat,
fosetil,
mepanipirima,
Metarhizium anisopliae var. anisopliae, soca BIPESCO 5 / F52, metconazol,
metrafenona,
pirimetanil,
pirimicarb,
Pseudomonas chlororaphis, cep MA 342,
Pythium oligandrum, cep M1,
rimsulfurona,
spinosad,
Streptomyces K61 (anteriorment S. griseoviridis),
Trichoderma asperellum (anteriorment T. harzianum) , ceps ICC012, T25 i TV1,
Trichoderma atroviride (anteriorment T. harzianum), cep T11,
Trichoderma gamsii (anteriorment T. viride), cep ICC080,
Trichoderma harzianum, ceps T-22 i ÍTEM 908,
triclopir,
trinexapac,
triticonazol
ziram
Novetats del Codi en Prevenció de Riscos Laborals.
L'any 2020 ha estat un any de gran activitat normativa, influït directament per la pandèmia COVID-19 que ha obligat a estructurar i adaptar el nostre marc legal a aquesta excepcional situació. Una situació, que continua en 2021 on es segueixen regulant les necessitats preventives derivades de les noves relacions laborals, en les quals s'ha de complir el marc legal.
El Codi en Prevenció de Riscos Laborals 2021 permet consultar tota la normativa preventiva estatal consolidada, en matèria preventiva des de la publicació el 1995 de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals. En ell es poden consultar els textos íntegres així com l'històric de revisions, derogacions, actualitzacions i disposicions addicionals. Inclou a més accés online al diccionari jurídic RAE, facilitant lectura de la mateixa.
El Reial Decret 205/20121 que determina:
A) Els objectius de venda o consum de biocarburants per als anys 2021 i 2022:
Objectius obligatoris mínims de biocarburants (%). 2021 - 9,5% 2022 - 10%
B) La transposició efectiva al nostre ordenament intern de el límit de l'1,7% (de contingut energètic) en la quota de biocarburants i biogàs produïts a partir de les matèries primeres enumerades a l'annex IX, part B.
Aquesta limitació podrà ser modificada tenint en compte la disponibilitat de matèries primeres, però sempre amb l'aprovació de la Comissió Europea.
L'aplicació d'aquest límit exigirà que s'apliquin les mesures de control per evitar possibles irregularitats relacionades amb la utilització d'aquestes matèries primeres i la introducció en el mercat de biocarburants procedents de les mateixes.
C) En relació amb els biocarburants o combustibles de biomassa amb risc elevat de canvi indirecte de l'ús de la terra, s'estableix que:
- per resolució de la Secretaria d'Estat d'Energia, i abans del 31 de desembre de 2021, es determinaran quins són, així com el percentatge màxim que els mateixos podran tenir, per a cada un dels subjectes obligats, per al compliment de l'objectiu de venda o consum de biocarburants (que no podrà superar mai el nivell de consum d'aquests biocarburants el 2019).
- es regularà una "senda de reducció" a partir de al 31 de desembre de 2023, fins arribar a un valor del 0% al 31 de desembre del 2030.
D) Biocarburants avançats: es fixa per a l'any 2021 el mateix objectiu indicatiu previst per l'any 2020 i es regula un objectiu obligatori de biocarburants avançats del 0,2 per cent en 2022.
E) Sistema Nacional d'Obligacions d'Eficiència Energètica: es fa coincident el termini (30 de juny de cada any) de l'obligació d'informació de la CNMC i la CORES al MITERD sobre vendes d'energia, amb el termini que tenen els subjectes obligats per presentar l'informe anual.
Afegeix una disposició addicional única a l'Ordre ITC / 2877/2008, per la qual s'estableix un mecanisme de foment de l'ús de biocarburants i altres combustibles renovables amb fins de transport, a l'objecte d'ajornar els termes temporals per a les funcions de certificació i execució dels pagaments compensatoris corresponents a l'exercici 2020, i la suspensió de determinades obligacions de tramesa d'informació i documentació que preveu la Circular 5/2020 per la qual es regula la gestió de l'mecanisme de foment de l'ús de biocarburants i altres combustibles renovables amb fins de transport.
1. Les sol·licituds d'expedició de Certificats provisionals a compte i els enviaments d'informació mensual de verificació que preveu l'apartat vuitè de la Circular 5/2020, de 9 de juliol, de la CNMC, relatius a l'exercici 2020, així com les possibles modificacions, s'hauran de remetre abans de l'1 de maig 2021, en els termes que estableix la Circular esmentada 5/2020, de 9 de juliol, de la CNMC.
2. Fins a l'1 de juny de l'any 2021 es poden acreditar vendes o consums de biocarburants efectuades durant l'any 2020 mitjançant l'enviament de sol·licituds d'expedició de Certificats definitius, d'acord amb el que estableix el capítol III de la present ordre. A partir d'aquesta data tampoc podran fer-se les trameses d'informació anual de verificació que preveu l'apartat duodécimo.8 de la Circular 5/2020, de 9 de juliol, de la CNMC, ni podran sol·licitar-se transferències de certificats entre subjectes ni traspassos a el següent any natural.
3. Abans de l'1 d'octubre de l'any 2021, l'entitat de certificació notificarà als titulars de comptes de certificació els següents aspectes, d'acord amb el que preveu l'apartat 13.2 de la Circular 5/2020, de 9 de juliol, de la CNMC i en apartat 4.1 de la Circular 2/2017, de 8 de febrer de la CNMC:
En resum, els enviaments de sol·licituds provisionals de certificació podran enviar-se fins l'1 de maig i la certificació anual juntament amb l'informe d'auditoria i sostenibilitat abans del pròxim dia 1 de juny, termini en el qual finalitza la possibilitat de realitzar transferències i traspassos de certificats per al proper any.
Enginyeria Tècnica Industrial Química
39 Anys
tarragona
"Cal invertir en el sector industrial per a una forta recuperació econòmica."
Enginyeria Tècnica Industrial Mecànica
83 Anys
TARRAGONA
"La meva vida laboral ha estat 100% a CAMPSA, vaig accedir mitjançant oposicions."
PATROCINADORS
COL·LABORADORS