3/6/2021
3/6/2021
31/5/2021
31/5/2021
31/5/2021
31/5/2021
3/6/2021
7/6/2021
7/6/2021
7/6/2021
7/6/2021
7/6/2021
7/6/2021
7/6/2021
7/6/2021
7/6/2021
7/6/2021
14/6/2021
14/6/2021
14/6/2021
14/6/2021
14/6/2021
14/6/2021
14/6/2021
El valor mitjà nacional per defecte de les emissions durant el cicle de vida en relació amb l'electricitat consumida per motocicletes i vehicles elèctrics, als efectes del que disposa l'apartat 3 de l'article 3 de Reial Decret 235/2018, de 27 d'abril, és de 91 gCO2eq / MJ, d'aquesta el valor que ha de ser utilitzat pels subjectes obligats en l'article 5 de l'esmentat reial decret a l'notificar les emissions de gasos d'efecte hivernacle.
Modificació de Reglament d'Execució (UE) núm 540/2011
L'annex de Reglament d'Execució (UE) núm 540/2011 es modifica d'acord amb el que disposa l'annex II d'aquest Reglament.
Mesures transitòries
Els Estats membres retiraran o modificaran, si escau, les autoritzacions de productes fitosanitaris que continguin la substància activa terbutilazina com a molt tard el 14 de desembre de 2021.
Període de gràcia
Tot període de gràcia concedit pels Estats membres de conformitat amb l'article 46 del Reglament (CE) núm 1107/2009 serà el més breu possible i expirarà com a molt tard el 14 de juny de 2022.
Estableix diversos objectius mínims nacionals per a l'any 2030, com la reducció de les emissions de gasos d'efecte hivernacle en, al menys, un 23% respecte de l'any 1990; assolir una penetració d'energies d'origen renovable en el consum d'energia final de, com a mínim, un 42%; aconseguir una sistema elèctric amb, almenys, un 74% de generació a partir d'energies d'origen renovable, i millorar l'eficiència energètica disminuint el consum d'energia primària a, al menys, un 39,5% respecte a la línia de base d'acord amb normativa comunitària.
De la mateixa manera, abans de 2050 i en tot cas, en el més curt termini possible, Espanya ha d'assolir la neutralitat climàtica i el sistema elèctric haurà d'estar basat, exclusivament, en fonts de generació d'origen renovable.
El Consell de Ministres pot revisar a l'alça els objectius establerts per a, entre altres fins, adaptar-los a l'evolució dels avenços tecnològics i del coneixement científic i complir amb l'Acord de París i la normativa de la Unió Europea.
D'altra banda, el text recull com a instruments de planificació per abordar la transició energètica dels Plans Nacionals Integrats d'Energia i Clima (PNIEC) i l'Estratègia de Descarbonització a 2050. El Govern ha d'aprovar aquesta estratègia, mitjançant un reial decret, per a establir un camí de reducció d'emissions de gasos d'efecte hivernacle i d'increment de les absorcions pels embornals del conjunt de l'economia espanyola fins al 2050, necessària per complir amb els objectius assenyalats i de conformitat amb el que exigeix la normativa de la Unió Europea.
Transició energètica i mobilitat sense emissions
D'acord a aquesta norma, a partir de la seva entrada en vigor no s'atorgaran en el territori nacional, inclòs el mar territorial, la zona econòmica exclusiva i la plataforma continental, noves autoritzacions d'exploració, permisos d'investigació de materials amb propietats radioactives i de hidrocarburs o concessions d'explotació per als mateixos. Tampoc s'admetran activitats d'explotació d'hidrocarburs a les que estiguin previstes la utilització de la fracturació hidràulica d'alt volum, coneguda com "fracking".
Pel que fa a el desenvolupament de l'estratègia de descarbonització a 2050, el text preveu que s'adoptin les mesures necessàries, d'acord amb la normativa de la Unió Europea, perquè els turismes i vehicles comercials lleugers nous, exclosos els matriculats com a vehicles històrics, no destinats a usos comercials, redueixin mica en mica les seves emissions, de manera que no més tard de l'any 2040 siguin vehicles amb emissions de 0 g CO2/km establertes conforme la normativa comunitària.
A més, els municipis de més de 50.000 habitants i els territoris insulars han d'adoptar abans de 2023 plans de mobilitat urbana sostenible que introdueixin mesures de mitigació per permetre la reducció de les emissions derivades de la mobilitat.
Rehabilitació d'edificis i desenvolupament rural
La llei, a més, preveu que el Govern fomentarà la renovació i rehabilitació dels edificis existents, tant públics com privats, per assolir l'alta eficiència energètica i descarbonització a 2050. Per això, en un termini inferior a sis mesos des de l'entrada en vigor del text, l'Executiu ha d'elaborar un Pla de Rehabilitació d'Habitatges i Renovació urbana.
Pel que fa al desenvolupament rural, el desplegament de les energies renovables s'ha de dur a terme de manera compatible amb la conservació del patrimoni natural i l'adequada ordenació territorial.
D'altra banda, les administracions públiques han de fomentar la millora de el coneixement sobre els efectes del canvi climàtic en la salut pública i sobre les iniciatives encaminades a la seva prevenció. De la mateixa manera, el Govern haurà de revisar el tractament del canvi climàtic i la sostenibilitat en el currículum bàsic dels ensenyaments que formen part del sistema educatiu de manera transversal.
Mitjançant aquesta llei també es crea el Comitè d'Experts de Canvi Climàtic i Transició Energètica com a òrgan responsable d'avaluar i fer recomanacions sobre les polítiques i mesures d'energia i canvi climàtic, incloses les normatives. Per a això, ha d'elaborar anualment un informe que serà remès al Congrés dels Diputats i sotmès a debat en el mateix, amb la participació de Govern.
Esmenes del Senat
A més d'algunes modificacions de millora tècnica i correccions de redacció, després del seu pas pel Senat s'ha aprovat una esmena que introdueix canvis en l'article 24.2 de la llei, pel qual s'inclouen a les praderies de posidònia en l'enumeració exemplificativa d'ecosistemes i espècies sensibles que necessiten una estratègia específica de conservació i restauració pels efectes del canvi climàtic.
També s'ha acordat en la cambra alta una modificació de la disposició final novena (abans dotzena), de manera que se suprimeix la menció al fet que les obres públiques d'interès general incloses en el Pla General de Residus Radioactius no estaran sotmeses a cap acte de control preventiu municipal a què es refereix l'article 84.1 b) de la Llei 7/1985, Reguladora de les Bases de Règim Local.
La llei entra en vigor a l'endemà de la seva publicació al BOE.
No obstant això, per als contractes de concessió en execució a l'entrada en vigor d'aquesta llei, l'apartat 11 de l'article 15 no entrarà en vigor fins al moment en què ho faci la disposició reglamentària que determini les obligacions en matèria d'instal·lació de punts de recàrrega elèctrica a efectes de garantir unes condicions suficients de subministrament a l'trànsit de vehicles elèctrics que circulen per les esmentades vies
L'annex I del Reglament (UE) núm 528/2012 es modifica de conformitat amb l'annex d'aquest Reglament.
l'annex I del Reglament (UE) núm 528/2012, en la categoria 6 de la llista de substàncies actives que preveu l'article 25, lletra a), s'afegeix l'entrada següent:
Número: 246-376-1
Nom/Grup: (E, E) -Hexa-2,4-dienoato de potassi (sorbat de potassi) (*)
Restricció: Grau de puresa mínim de la substància activa (**): 990 g / kg
Observació: Núm CAS: 24634-61-5
(*) La data d'aprovació de l'sorbat de potassi com a tipus de producte 6 a efectes de l'article 89, apartat 3, serà l'1 de febrer de 2023.
(**) La puresa indicada en aquesta columna és el grau de puresa mínim de la substància activa avaluada. La substància activa present en el producte comercialitzat pot tenir una puresa igual o diferent, si s'ha demostrat que és tècnicament equivalent a la substància activa avaluada. ».
A l'efecte de l'article 89, apartat 3, del Reglament (UE) núm 528/2012, la data d'aprovació del sorbat de potassi com a tipus de producte 6 és l'1 de febrer de 2023.
L'annex I del Reglament (UE) núm 528/2012 es modifica de conformitat amb l'annex d'aquest Reglament.
A l'annex I del Reglament (UE) núm 528/2012, en la categoria 6 de la llista de substàncies actives que preveu l'article 25, lletra a), s'afegeix l'entrada següent:
Número CE: 204-696-9
Nom/Grup: Dióxido de carbono generado a partir de propano, butano o una mezcla de ambos por combustión (*)
Comentari: N.o CAS 124-38-9
(*) La data d'aprovació de l'diòxid de carboni generat a partir de propà, butà o una barreja de tots dos per combustió per al tipus de biocida 19 a l'efecte de l'article 89, apartat 3, serà l'1 de juliol de 2022. ».
A l'efecte de l'article 89, apartat 3, del Reglament (UE) no 528/2012, la data d'aprovació de l'diòxid de carboni generat a partir de propà, butà o una barreja de tots dos per combustió per al tipus de biocida 19 serà l'1 de juliol de 2022.
No s'aprova com a substància bàsica la substància extracte fermentat de fulles de consolda major L. (consolda).
Es modifiquen altures i profunditats (mm) de es taules de la pàgina 74 del Reglament 107 CEPE
Modificació de Reglament d'Execució (UE) núm 540/2011
A la part I de l'annex de Reglament d'Execució (UE) núm 540/2011 se suprimeix la fila 12 relativa a l'alfa-cipermetrina.
Mesures transitòries
Els Estats membres retiraran les autoritzacions dels productes fitosanitaris que continguin la substància activa alfa-cipermetrina, com a molt tard, el 7 de desembre de 2021.
Període de gràcia
Tot període de gràcia concedit pels Estats membres de conformitat amb l'article 46 del Reglament (CE) núm 1107/2009 serà el més breu possible i expirarà com a molt tard el 7 de desembre de 2022.
El present Reglament entrarà en vigor el dia de la seva publicació al Diari Oficial de la Unió Europea.
El present Reglament és aplicable a partir de l'1 de gener de 2021.
Deroga el Reglament (UE) 1293/2013.
El seu objectiu és contribuir al canvi cap a una economia sostenible, circular, energèticament eficient, basada en energies renovables, climàticament neutra i resilient enfront de l'canvi climàtic, per protegir, restaurar i millorar la qualitat de l'entorn, inclosos l'aire, l'aigua i el sòl, i per frenar i invertir la pèrdua de biodiversitat i fer front a la degradació dels ecosistemes, també mitjançant el suport a l'aplicació i gestió de la xarxa Natura 2000, contribuint així a el desenvolupament sostenible.
La legislació i les polítiques de la Unió en matèria de medi ambient i clima, i aquelles pertinents en matèria d'energia, han millorat considerablement l'estat de l'entorn. Tanmateix, persisteixen importants problemes mediambientals i climàtics que, si continuen desatesos, tindran conseqüències negatives significatives per a la Unió i el benestar dels seus ciutadans. Des de la Unió s'ha considerat oportú que el Programa LIFE 2014-2020 ha de continuar amb certes modificacions assenyalades en l'avaluació intermèdia i en posteriors avaluacions. En conseqüència, s'ha d'establir el Programa de Medi Ambient i Acció pel Clima (LIFE) (en endavant, «Programa LIFE») per un període de set anys a fi d'ajustar la seva durada a la de el marc financer plurianual establert en el Reglament (UE, Euratom) 2020/2093 de Consell.
El Programa LIFE ha de preparar els operadors de mercat i donar-los suport en el canvi cap a una economia sostenible, circular, energèticament eficient, basada en energies renovables, climàticament neutra i resilient enfront del canvi climàtic mitjançant l'assaig de noves oportunitats de negoci, la millora d'aptituds professionals, la facilitació de l'accés dels consumidors a uns productes i serveis sostenibles, la participació i l'augment de la capacitat d'influència de persones que actuen com a referent i l'assaig de nous mètodes d'adaptació dels processos i del context empresarial actuals . Per donar suport a una major adopció de solucions sostenibles per part de mercat, ha de fomentar l'acceptació de el públic en general i la participació activa dels consumidors.
El Programa LIFE està dissenyat per ajudar a la demostració de tècniques, enfocaments i millors pràctiques que puguin reproduir-se i ampliar-se. Les solucions innovadores contribuirien a millorar el comportament mediambiental i la sostenibilitat, en particular per al desenvolupament de pràctiques agrícoles sostenibles a les zones actives en els àmbits de l'clima, l'aigua, el sòl, la biodiversitat i els residus. Referent a això cal destacar les sinergies amb altres programes i polítiques, com l'Associació Europea per a la Innovació en matèria de Productivitat i Sostenibilitat Agrícoles i el Sistema de Gestió i Auditoria Mediambientals de la Unió.
objectius
Objectiu general. Contribuir al canvi cap a una economia sostenible, circular, energèticament eficient, basada en energies renovables, climàticament neutra i resilient enfront de l'canvi climàtic, per protegir, restaurar i millorar la qualitat de l'entorn, inclosos l'aire, l'aigua i el sòl, i per frenar i invertir la pèrdua de biodiversitat i fer front a la degradació dels ecosistemes, també mitjançant el suport a l'aplicació i gestió de la xarxa Natura 2000, contribuint així al desenvolupament sostenible. El Programa LIFE també donarà suport a l'execució dels programes d'acció de caràcter general adoptats de conformitat amb l'article 192, apartat 3, del TFUE.
Objectius específics:
desenvolupar, demostrar i fomentar tècniques, mètodes i enfocaments innovadors amb els quals aconseguir els objectius de la legislació i les polítiques de la Unió en matèria de medi ambient, en particular les relatives a la naturalesa i la biodiversitat, i en matèria d'acció pel clima, inclosa la transició cap a energies renovables i una major eficiència energètica, i contribuir a la base de coneixements i l'aplicació de les millors pràctiques, en particular en relació amb la naturalesa i la biodiversitat, també mitjançant el suport a la xarxa natura 2000;
ajudar a el desenvolupament, execució, seguiment i control de l'acompliment de la legislació i les polítiques de la Unió pertinents en matèria de medi ambient, en particular les relatives a la naturalesa i la biodiversitat, i en matèria d'acció pel clima i transició cap a energies renovables o una major eficiència energètica, també millorant la governança en tots els nivells, en particular, mitjançant un augment de les capacitats dels actors públics i privats, i una major participació de la societat civil;
actuar com a catalitzador del desplegament a gran escala de solucions tècniques i polítiques satisfactòries per aplicar la legislació i les polítiques pertinents de la Unió en matèria de medi ambient, en particular les relatives a la naturalesa i la biodiversitat, i en matèria d'acció pel clima i transició cap a energies renovables o una major eficiència energètica, mitjançant la reproducció de resultats, la integració d'objectius afins a altres polítiques i en les pràctiques dels sectors públic i privat, la mobilització de la inversió i la millora de l'accés al finançament.
pressupost
La dotació financera per a l'execució de el Programa LIFE durant el període comprès entre l'1 de gener de 2021 i al 31 de desembre de 2027 serà de 5.432.000.000 EUR en preus corrents.
Modifica Estatut dels Treballadors amb dos grans canvis a fi de garantir:
1) Els drets laborals de les persones dedicades a l'repartiment en l'àmbit de plataformes digitals
2) L'accés a la informació de paràmetres, regles i instruccions dels algoritmes dels sistemes d'Intel·ligència Artificial que afecten la presa de decisions laborals
L'objecte d'aquesta nova norma, aprovada ja en Consell de Ministres el passat 20 d'abril és bàsicament reforçar la traçabilitat, el control i la sostenibilitat d'aquests inputs, imprescindibles en l'activitat agrícola.
Al respecte, conté directrius per controlar el comerç il·legal vinculat als intercanvis internacionals; per prohibir el comerç electrònic de productes fitosanitaris (excepte els d'ús no professional) i, alhora, impulsar l'ús obligat d'un registre electrònic de transaccions i operacions, en aquest cas a través d'una aplicació informàtica centralitzada al Ministeri d'Agricultura i que permetrà realitzar la traçabilitat completa de la cadena de subministrament.
El nou RD incorpora el Programa de Control Oficial de Comercialització de Productes Fitosanitaris al Pla Nacional de Control de la Cadena Alimentària.
També regula l'emmagatzematge dels productes fitosanitaris, tant en les explotacions agràries, com en les empreses de distribució, i actualitza la normativa referida als assajos amb aquests, reorganitzant alhora les actuacions de totes les autoritats competents en la matèria.
Amb aquesta actualització legislativa, el MAPA, que compta amb el suport d'altres dos departaments ministerials (Sanitat i Miterd), es reforça la seguretat i la sostenibilitat de l'activitat agrícola, reforçant alhora la imatge dels productes espanyols en els mercats internacionals i afermant la seva posició a través del subministrament d'aliments de més qualitat i més segurs per als consumidors.
modifica el Reglament d'Execució (UE) 540/2011 pel que fa a la pròrroga dels períodes d'aprovació de les substàncies actives:
sulfat d'alumini i amoni, silicat d'alumini, beflubutamida, bentiavalicarbo, bifenazato, boscalid, carbonat de calci, capten, diòxid de carboni, cimoxanil, dimetomorfo, etefon, extracte de l'arbre del té, famoxadona, residus de la destil·lació de greixos, àcids grassos C7 a C20, flumioxazina, fluoxastrobina, flurocloridona, folpet, formetanat, àcid giberèlic, giberelina, heptamaloxyloglucan, proteïnes hidrolitzades, sulfat de ferro, metazaclor, metribuzin, milbemectina, Paecilomyces lilacinus soca 251, fenmedifam, fosmet, pirimifos-metil, olis vegetals / oli de colza, hidrogenocarbonat de potassi, propamocarb, protioconazole, sorra de quars, oli de peix, repel·lents (per l'olor) d'origen animal o vegetal / greix d'oví, s-metolaclor, cadena lineal de feromones de lepidòpters, tebuconazol i urea
Es modifica la sisena columna (Expiració de l'aprovació) i se substitueix la data per «31 de juliol de 2022»;
S'autoritza com a additiu per a pinsos la substància que figura a l'annex, que pertany a la categoria «additius nutricionals» i al grup funcional «aminoàcids, les seves sals i anàlegs», en les condicions que s'estableixen en aquest annex.
El Reglament d'Execució (UE) núm 371/2011 es modifica com segueix:
1) En el títol, els termes «Taminco N.V. és el titular de l'autorització »se substitueixen per« titular de l'autorització: Taminco BV ».
2) A la segona columna de l'annex (Nom de titular de l'autorització), els termes «Taminco BVBA» se substitueixen per «Taminco BV».
mesures transitòries
Les existències de l'additiu que s'ajustin a les disposicions aplicables amb anterioritat a la data de l'entrada en vigor d'aquest Reglament poden seguir comercialitzant i utilitzant-se fins que s'esgotin.
Enginyeria Tècnica Industrial Electrònica
42 Anys
EL VENDRELL
"En el futur l'enginyeria serà cada cop més important en una societat cada vegada més tecnològica"
Enginyeria Tècnica Industrial Mecànica
74 Anys
TARRAGONA
"Les enginyeries, en totes les seves branques, són imprescindibles per al desenvolupament de la Humanitat."
PATROCINADORS
COL·LABORADORS