11/2021

NOTÍCIES


Canvi en el model de societat per reduir els residus

Canvi en el model de societat per reduir els residus

El reciclatge és una part clau de l’economia circular i forma part d’un lema que fa temps que escoltem, la regla de les tres erres: Reutilitzar, Reduir i Reciclar.

;
DIADA DE L'ENGINYER 2021

DIADA DE L'ENGINYER 2021

DIADA DE L'ENGINYER 2021

LA RESPONSABILITAT CIVIL DEL COORDINADOR DE SEGURETAT I SALUT A LA FASE D'EXECUCIÓ D'OBRA

La responsabilitat civil del coordinador de seguretat i salut a la fase d'execució d'bra 

LA RESPONSABILITAT CIVIL DEL COORDINADOR DE SEGURETAT I SALUT A LA FASE D'EXECUCIÓ D'OBRA

Enginyers Tarragona patrocinador del Concert solidari de Mans Unides a favor de "Emergencia Haití"

Enginyers Tarragona patrocinador del Concert solidari de Mans Unides a favor de "Emergencia Haití"

Concert solidari de Mans Unides a favor de "Emergencia Haití"

Desenvolupament Sostenible de la Pime a Espanya

Desenvolupament Sostenible de la Pime a Espanya

El passat 14 d'octubre es va presentar, en un acte telemàtic, l'informe “Desenvolupament Sostenible de la Pime a Espanya”, que el COGITI ha elaborat de manera conjunta amb el Consell General d'Economistes (CGE).

Nova versió de la Norma UNE 23500

Nova versió de la Norma UNE 23500

Nova versió de la Norma UNE 23500

Noves convocatòries d'examen de Certificació de Persones BT i Auditories Energètiques

Noves convocatòries d'examen de Certificació de Persones BT i Auditories Energètiques

Noves convocatòries d'examen de Certificació de Persones BT i Auditories Energètiques

AGENDA


Formació Enginyers Tarragona



DIADA DE L'ENGINYER 2021

6 de novembre (dissabte)

1 hores lectives

Inscriu-te!

[Curs on line] LA CORROSSIÓ. PROTECCIÓ CATÓDICA

Del 8 de novembre al 26 de desembre de 2021

150 hores lectives

Inscriu-te!





[VISITA VIRTUAL] SINCROTRÓ ALBA

26 de novembre de 2021 (divendres)

2 hores lectives

Inscriu-te!



Formació Cogiti Online


BORSA DE TREBALL


NORMATIVA


Decisió d'Execució UE 1886/2021 modifica la Decisió d'Execució UE 570/2019 capacitats emmagatzematge rescEU àmbit incidents químics, biològics, radiològics i nuclears

La Decisió d'Execució (UE) 2019/570 es modifica com segueix:

1) A l'article 2, l'apartat 2 queda modificat de la manera següent:

a) la lletra g) se substitueix pel text següent:

                «g) capacitats de descontaminació química, biològica, radiològica i nuclear (QBRN);»;

b) s'afegeix la lletra h) següent:

                «h) capacitats demmagatzematge químic, biològic, radiològic i nuclear (QBRN).».

2) L'article 3 bis se substitueix pel text següent:

«Article 3 bis

Costos subvencionables de les capacitats d'evacuació mèdica aèria de rescEU, capacitats en matèria d'equips mèdics d'emergència de tipus 3, emmagatzematge mèdic, capacitats de descontaminació QBRN i capacitats d'emmagatzematge QBRN

Totes les categories de costos a què fa referència l'annex I bis de la Decisió núm. 1313/2013/UE es tindran en compte en calcular els costos subvencionables totals de les capacitats de rescEU.».

3) Se suprimeixen els articles 3 ter, 3 quater i 3 septies.

4) A l'article 3 sexies, els apartats 3 i 4 se substitueixen pel text següent:

                  «3. Les capacitats de rescEU a què fan referència les lletres c) a h) de l'article 2, apartat 2, s'establiran amb l'objectiu de gestionar riscos amb baixa probabilitat de materialitzar-se però de gran repercussió.

4. En els casos en què les capacitats de rescEU contemplades a l'article 2, apartat 2, lletres c) ah), es despleguin en el marc del Mecanisme de la Unió, l'ajuda financera de la Unió cobrirà la totalitat dels costos operatius, de conformitat amb l'article 23, apartat 4 ter, de la Decisió 1313/2013/UE.».

5) Lannex es modifica de conformitat amb lannex de la present Decisió.

Correcció d'errors Reglament UE 192/2020 modifica annexes II i III Reglament CE 396/2005 límits màxims residus de procloraz

A les pàgines 16 i 17, en un punt a cadascuna:

on diu: «[Oficina de Publicacions: inseriu-vos la data corresponent a dos anys després de la publicació]»,

ha de dir: «13 de febrer de 2022».

Correcció d'errors Reglament UE 616/2021 modifica annexes II, III i V Reglament CE 396/2005 límits màxims de residus de benalaxil, benalaxil-M, diclobenil, fluopicolide, proquinazid i piridalil

Entre les pàgines 17 i 29, en vuit punts diferents: on diu:

«[Oficina de Publicacions: inseriu-vos la data corresponent a dos anys després de la publicació]»,

ha de dir: 16 d'abril del 2023.

Correcció d'errors Reglament UE 618/2021 modifica annexes II i III Reglament CE 396/2005 límits màxims residus de diclofop, fluopiram, ipconazol i terbutilazina en determinats productes

Entre les pàgines 69 i 71, en catorze punts diferents: on diu:

«[Oficina de Publicacions: inseriu-vos la data corresponent a dos anys després de la publicació]»,

ha de dir: el 16 d'abril del 2023.

Reglament UE 1884/2021 modifica annex III del Reglament CE 396/2005 límits màxims residus de clorantraniliprol en les lleguminoses seques

L'annex III del Reglament (CE) núm. 396/2005 es modifica de conformitat amb el que disposa l'annex del present Reglament.

Reglament UE 1881/2021 modifica annexos II i III Reglament CE 396/2005 límits màxims residus imidacloprid determinats productes

Els annexos II i III del Reglament CE núm. 396/2005 es modifiquen d'acord amb el que disposa l'annex d'aquest Reglament.

Pel que fa a la substància activa imidacloprid en tots els productes, excepte les escaroles, el Reglament CE 396/2005, en la seva versió anterior a les modificacions introduïdes per aquest Reglament, continuarà sent aplicable als productes que hagin estat produïts a la Unió o importats a la Unió abans del 16 de maig de 2022.

Serà aplicable a partir del 16 de maig del 2022.

Correcció d'errors Reglament UE 740/2020 etiquetatge pneumàtics en relació a l'eficiència en termes de consum de carburant i altres paràmetres

 

Decret Llei 24/2021 d'acceleració del desplegament de les energies renovables

El nou decret introdueix criteris de priorització per fomentar l’autoconsum i prioritzar el tràmit dels projectes que connectin a mitja tensió o siguin inferiors a 5MW, per ser coherents amb el model de transició energètica distribuïda i democràtica.  

Alhora, la proposta de modificació pretén posar les bases per a cohesionar territorialment el model energètic. La modificació deixa enrere el model actual on els projectes es presentaven sense cap coneixement dels propietaris dels terrenys i dels Ajuntaments, i introdueix l’obligatorietat de presentar l’acord del 50% de la superfície ocupada. El decret també introdueix l’obligatorietat d’acreditar l’oferta de la participació de com a mínim el 20% del projecte a població i administració.  

Finalment, mentre que l’anterior decret llei era aplicable únicament a sols no urbanitzables, el nou decret augmenta la disponibilitat de sol en afegir els sols urbanitzables, tant els desenvolupats com els no desenvolupats.  

S'elimina el primer tràmit

Vol prioritzar projectes de petits promotors amb suport de propietaris i veïns de les zones on s'instal·len els projectes.

Elimina l'anomenada ponència, que només servia per fer una valoració prèvia de la viabilitat de l'emplaçament del projecte i que, segons el Departament d'Acció Climàtica, no filtrava prou els projectes. A partir d'ara, en cas que la proposta de decret tiri endavant, els promotors hauran de presentar d'entrada una documentació molt més exhaustiva.

L'objectiu és frenar l'allau de projectes que bloquejava l'administració i depurar els merament especulatius; al mateix temps, es busca evitar el rebuig que es generava al territori afectat, que veia com sovint, per una mateixa zona es presentaven fins tres o quatres projectes.

Suport previ dels propietaris dels terrenys  

A més, els promotors hauran de buscar d'entrada la complicitat del territori afectat. D'acord amb el decret que vol impulsar el Govern, quan presentin un projecte per a la construcció d'un parc solar o eòlic, hauran d'acreditar que compten amb el suport inicial dels propietaris -d'almenys- el 50% dels terrenys on s'ubicarà la instal·lació.

Es pretén propiciar una negociació prèvia entre promotors i propietaris, per tal que estiguin assabentats des del principi dels projectes que es plantegen sobre els seus terrenys i es puguin limitar al màxim les expropiacions forçoses. Amb tot, els projectes sense consens podrien acabar tirant endavant, ara bé: a un ritme administratiu més lent, potser amb anys d'espera. El que es busca és prioritzar aquells projectes que comptin amb el suport local.  

Projectes oberts a la participació del món local

La recerca del suport local no acaba aquí. Els promotors també hauran d'obrir la seva oferta a la participació pública. Donant a conèixer el projecte en dos mitjans de comunicació de la zona i organitzant reunions informatives amb veïns, cooperatives i ajuntaments, que tindran la porta oberta per participar d'almenys un 20% del projecte a través de la propietat o del seu finançament.

El promotor, però, podrà tirar endavant el projecte encara que no aconsegueixi aquesta participació, demostrant, això sí, que ha intentat trobar suport local. Aquests requeriments, però, no seran necessaris quan es vulgui fer una instal·lació de menys de 5kw. L'objectiu és impulsar els projectes petits i distribuïts per tot el territori.

RD llei 23/2021 mesures urgents em matèria d'energia protecció consumidors transparència mercats majorista i minorista d'electricitat i gas natural

 

Decisió UE 1871/2021 modifica Decisió 2014_312_UE, criteris ecològics concessió de l'etiqueta ecològica UE pintures i vernissos interior i exterior

L'annex de la Decisió 2014/312/UE queda modificat d'acord amb el que disposa l'annex de la present Decisió

Reglament UE 1864/2021 modifica annexos II, III i V Reglament CE 396/2005 liímits màxims residus amisulbrom, flubendiamida, meptildinocap, metaflumizona i propineb.

Els annexos II, III i V del Reglament (CE) núm 396/2005 es modifiquen d'acord amb l'annex d'aquest Reglament.

Pel que fa a l'amisulbrom en tots els productes, a la flubendiamida en tots els productes, excepte les cols de cabdell i els enciams, al meptildinocap en tots els productes, a la metaflumizona en tots els productes, excepte els bròquils i les escaroles, i al propineb en tots els productes, el Reglament CE 396/2005, en la seva versió anterior a les modificacions introduïdes pel present Reglament, seguirà sent aplicable als productes que hagin estat produïts a la Unió o importats a la Unió abans del 14 de maig de 2022.

Reglament 129 CEPE homologació de sistemes reforzats de retenció infantil utilizats dins vehicles de motor

Segona fase del Reglament 129 de la Comissió Econòmica per a Europa de les Nacions Unides (CEPE)

En el 2017 entrarà en vigor la segona fase del Reglament 129 de la Comissió Econòmica per a Europa de les Nacions Unides (CEPE): Prescripcions uniformes relatives a l'homologació de sistemes reforçats de retenció infantil utilitzats a bord de vehicles de motor (SRIR).

Des de la implantació del Reglament, les homologacions de cadires de cotxe per a nadons i nens es basen en l'altura, i els fabricants s'han basat en aquesta normativa per categoritzar les cadires en els anomenats Grups de Cadires.

Anteriorment es basaven en el pes i això portava a la problemàtica que tenien els pares a el veure que els seus nens prims i alts no cabien bé a les cadires, i viceversa.

Fases de la nova normativa sobre cadires de bebè per a cotxe En la normativa de la Unió Europea s'especifica que els canvis es realitzaran en 3 fases:

Fase 1: Comença per establir el canvi en les categories de cadires de cotxe. Implanta l'obligatorietat de classificar en funció de l'estatura i no del pes. A més, inclou aclariments sobre les noves subjeccions tipus Isofix i el seu ancoratge.

Fase 2: Aquesta segona fase entrarà en vigor pròximament i tracta de les cadires de cotxe de el grup 2 i 3. Començarà l'obligació de vendre elevadors amb respatller per a aquells nens de menys de 125 cm. I recomana que tots els menors, sigui quina és la seva edat, de més de 125 cm també portin elevadors de cotxe amb respatller. La DGT recomana portar respatller fins que mesurin 150 cm.

Fase 3: La tercera fase es refereix a les cadires de cotxe infantils integrals per a la fixació amb el cinturó.

La norma exigeix que vagin asseguts obligatòriament en els seients del darrere dels vehicles tots els menors de menys de 135 cm, excepte:

  • Quan el vehicle no disposi de seients del darrere.
  • Quan tots els seients del darrere estiguin ja ocupats per altres menors de les mateixes característiques.
  • Quan no sigui possible instal·lar en aquests seients del darrere tots els sistemes de retenció infantil.

Reglament UE 1842/2021 modifica annexes II i III Reglament CE 396/2005 límits màxims residus flupiradifurona, àcid difluoroacètic

Els annexos II i III del Reglament (CE) núm 396/2005 es modifiquen d'acord amb l'annex d'aquest Reglament.

El Reglament (CE) 396/2005, en la seva versió anterior a les modificacions introduïdes pel present Reglament, seguirà sent aplicable a la flupiradifurona en fulles de vinya i a l'àcid difluoroacètic en blat de moro, cacau en gra i fetge de porcins per als productes que hagin estat produïts a la Unió o importats a la Unió abans del 10 de maig de 2022.

El present Reglament entrarà en vigor als vint dies de la seva publicació al Diari Oficial de la Unió Europea.

És aplicable a partir del 10 de maig de 2022 en pel que fa als LMR de flupiradifurona en fulles de vinya i d'àcid difluoroacètic en blat de moro, cacau en gra i fetge de porcins.

Reglament UE 1841/2021 modifica annexes II i III Reglament CE 396/2005 límits màxims residus 6-benciladenina i aminopiralida

Els annexos II i III del Reglament (CE) núm 396/2005 es modifiquen d'acord amb l'annex d'aquest Reglament

El Reglament (CE) núm 396/2005, en la seva versió anterior a les modificacions introduïdes pel present Reglament, seguirà sent aplicable als productes que hagin estat produïts a la Unió o importats a la Unió abans del 10 de maig de 2022.

Correcció d'errors Reglament Delegat UE 2018/2019 complementa Reglament UE 1369/2017 etiquetatge energètic aparells de refrigeció venta directa

A la pàgina 174, a l'annex IV, en el quadre 4, la secció a) «Armaris per a supermercats», se substitueix  

Reglament UE 1840/2021 modifica Reglament CE 1418/2007 exportació, fins valorització, determinats residus enumerats annexes III o IIIA Reglament CE 1013/2006

L'annex del Reglament (CE) núm 1418/2007 es modifica d'acord amb el que disposa l'annex d'aquest Reglament.

Decisió d'Execució UE 1839/2021 retrasa la data d'expiració de l'aprovació de la creosota ús en biocides tipus 8

La data d'expiració de l'aprovació de la creosota per al seu ús en biocides del tipus 8 es retarda al 31 d'octubre de 2022

Reglament d'Execució UE 1816/2021 classificació de determinades mercaderies en la nomenclatura combinada

Les mercaderies que es descriuen a la columna 1 del quadre de l'annex es classificaran dins de la nomenclatura combinada en el codi NC que s'indica a la columna 2.

La informació aranzelària vinculant que no s'ajusti a aquest Reglament podrà seguir sent invocada durant un període de tres mesos a partir de la seva entrada en vigor, d'acord amb el que disposa l'article 34, apartat 9, del Reglament (UE) 952/2013 .

BLOG


Investigadors de Harvard dissenyen una bateria de liti d’estat sòlid amb més de 10.000 cicles i que es recarrega a 10-20 minuts

Les bateries de càrrega ràpida de llarga durada són essencials per a l’expansió del mercat de vehicles elèctrics, però les bateries de ions de liti d’avui dia no arriben el que es necessita: són massa pesades, massa cares i triguen massa a carregar-se.

Llegir més >>


Gran pas endavant per a la comercialització de plaques solars de perovskita, superiors a les de silici

Un equip d’investigadors descobreix una manera fàcil i barata de fabricar un dels seus components més importants

Llegir més >>


Els ministres d’energia de la UE han donat suport a duplicar les taxes de renovació el 2030

Els 27 ministres d’energia d’Europa van recolzar les crides a duplicar les taxes europees de rehabilitació d’edificis per al 2030 per reparar les seves economies afectades per la crisi, fer front a la pobresa energètica i “crear edificis verds per al futur”.

Llegir més >>


Desenvolupen una eina per ajudar a la millora dels motors d’hidrogen per a vehicles

Estan fixant-se en un aspecte de les cèl·lules de combustible que converteix hidrogen i oxigen en aigua amb un nou model que ajuda a comprendre millor el procés

Llegir més >>


Els nostres enginyers


MARCOS SEVIL, RICARDO

16318 Col·legiat des de 2001

Enginyeria Tècnica Industrial Elèctrica
46 Anys
TARRAGONA

"El futur de l'enginyeria passa per l'especialització, la col·laboració tècnica entre professionals, la sostenibilitat i solvència comunicativa en anglès per a relacions en un entorn global"

FORÉS AGUILÓ, JOAN

26597 Col·legiat des de 2020

Enginyeria Tècnica Industrial Elèctrica
52 Anys
TORTOSA

"Els reptes de l'enginyeria es continuaran aplicant a la societat, els avenços científics i tecnològics, però amb ajuda de la Intel·ligència artificial, s'ha de vigilar el seu impacte ambiental. El canvi climàtic és una gran amenaça”

Ajuts i Subvencions


Extracte de la Resolució del 27.10.2021 FECYT, publica Convocatòria procediment concessió d’ajudes per al foment de la cultura científica, tecnològica i de la innovació

Extracte de la Resolució del 27.10.2021 FECYT, publica Convocatòria procediment concessió d’ajudes per al foment de la cultura científica, tecnològica i de la innovació

Llegir més >>


RESOLUCIÓ EMT/3115/2021 obre la 2a convocatòria any 2021 dels ajuts cupons competitivitat empresarial

RESOLUCIÓ EMT/3115/2021 obre la 2a convocatòria any 2021 dels ajuts cupons competitivitat empresarial

Llegir més >>


PATROCINADORS


COL·LABORADORS