1/11/2021
1/11/2021
1/11/2021
1/11/2021
1/11/2021
1/11/2021
1/11/2021
1/11/2021
1/11/2021
8/11/2021
8/11/2021
8/11/2021
8/11/2021
8/11/2021
15/11/2021
15/11/2021
15/11/2021
15/11/2021
La Decisió d'Execució (UE) 2019/570 es modifica com segueix:
1) A l'article 2, l'apartat 2 queda modificat de la manera següent:
a) la lletra g) se substitueix pel text següent:
«g) capacitats de descontaminació química, biològica, radiològica i nuclear (QBRN);»;
b) s'afegeix la lletra h) següent:
«h) capacitats demmagatzematge químic, biològic, radiològic i nuclear (QBRN).».
2) L'article 3 bis se substitueix pel text següent:
«Article 3 bis
Costos subvencionables de les capacitats d'evacuació mèdica aèria de rescEU, capacitats en matèria d'equips mèdics d'emergència de tipus 3, emmagatzematge mèdic, capacitats de descontaminació QBRN i capacitats d'emmagatzematge QBRN
Totes les categories de costos a què fa referència l'annex I bis de la Decisió núm. 1313/2013/UE es tindran en compte en calcular els costos subvencionables totals de les capacitats de rescEU.».
3) Se suprimeixen els articles 3 ter, 3 quater i 3 septies.
4) A l'article 3 sexies, els apartats 3 i 4 se substitueixen pel text següent:
«3. Les capacitats de rescEU a què fan referència les lletres c) a h) de l'article 2, apartat 2, s'establiran amb l'objectiu de gestionar riscos amb baixa probabilitat de materialitzar-se però de gran repercussió.
4. En els casos en què les capacitats de rescEU contemplades a l'article 2, apartat 2, lletres c) ah), es despleguin en el marc del Mecanisme de la Unió, l'ajuda financera de la Unió cobrirà la totalitat dels costos operatius, de conformitat amb l'article 23, apartat 4 ter, de la Decisió 1313/2013/UE.».
5) Lannex es modifica de conformitat amb lannex de la present Decisió.
A les pàgines 16 i 17, en un punt a cadascuna:
on diu: «[Oficina de Publicacions: inseriu-vos la data corresponent a dos anys després de la publicació]»,
ha de dir: «13 de febrer de 2022».
Entre les pàgines 17 i 29, en vuit punts diferents: on diu:
«[Oficina de Publicacions: inseriu-vos la data corresponent a dos anys després de la publicació]»,
ha de dir: 16 d'abril del 2023.
Entre les pàgines 69 i 71, en catorze punts diferents: on diu:
«[Oficina de Publicacions: inseriu-vos la data corresponent a dos anys després de la publicació]»,
ha de dir: el 16 d'abril del 2023.
L'annex III del Reglament (CE) núm. 396/2005 es modifica de conformitat amb el que disposa l'annex del present Reglament.
Els annexos II i III del Reglament CE núm. 396/2005 es modifiquen d'acord amb el que disposa l'annex d'aquest Reglament.
Pel que fa a la substància activa imidacloprid en tots els productes, excepte les escaroles, el Reglament CE 396/2005, en la seva versió anterior a les modificacions introduïdes per aquest Reglament, continuarà sent aplicable als productes que hagin estat produïts a la Unió o importats a la Unió abans del 16 de maig de 2022.
Serà aplicable a partir del 16 de maig del 2022.
El nou decret introdueix criteris de priorització per fomentar l’autoconsum i prioritzar el tràmit dels projectes que connectin a mitja tensió o siguin inferiors a 5MW, per ser coherents amb el model de transició energètica distribuïda i democràtica.
Alhora, la proposta de modificació pretén posar les bases per a cohesionar territorialment el model energètic. La modificació deixa enrere el model actual on els projectes es presentaven sense cap coneixement dels propietaris dels terrenys i dels Ajuntaments, i introdueix l’obligatorietat de presentar l’acord del 50% de la superfície ocupada. El decret també introdueix l’obligatorietat d’acreditar l’oferta de la participació de com a mínim el 20% del projecte a població i administració.
Finalment, mentre que l’anterior decret llei era aplicable únicament a sols no urbanitzables, el nou decret augmenta la disponibilitat de sol en afegir els sols urbanitzables, tant els desenvolupats com els no desenvolupats.
S'elimina el primer tràmit
Vol prioritzar projectes de petits promotors amb suport de propietaris i veïns de les zones on s'instal·len els projectes.
Elimina l'anomenada ponència, que només servia per fer una valoració prèvia de la viabilitat de l'emplaçament del projecte i que, segons el Departament d'Acció Climàtica, no filtrava prou els projectes. A partir d'ara, en cas que la proposta de decret tiri endavant, els promotors hauran de presentar d'entrada una documentació molt més exhaustiva.
L'objectiu és frenar l'allau de projectes que bloquejava l'administració i depurar els merament especulatius; al mateix temps, es busca evitar el rebuig que es generava al territori afectat, que veia com sovint, per una mateixa zona es presentaven fins tres o quatres projectes.
Suport previ dels propietaris dels terrenys
A més, els promotors hauran de buscar d'entrada la complicitat del territori afectat. D'acord amb el decret que vol impulsar el Govern, quan presentin un projecte per a la construcció d'un parc solar o eòlic, hauran d'acreditar que compten amb el suport inicial dels propietaris -d'almenys- el 50% dels terrenys on s'ubicarà la instal·lació.
Es pretén propiciar una negociació prèvia entre promotors i propietaris, per tal que estiguin assabentats des del principi dels projectes que es plantegen sobre els seus terrenys i es puguin limitar al màxim les expropiacions forçoses. Amb tot, els projectes sense consens podrien acabar tirant endavant, ara bé: a un ritme administratiu més lent, potser amb anys d'espera. El que es busca és prioritzar aquells projectes que comptin amb el suport local.
Projectes oberts a la participació del món local
La recerca del suport local no acaba aquí. Els promotors també hauran d'obrir la seva oferta a la participació pública. Donant a conèixer el projecte en dos mitjans de comunicació de la zona i organitzant reunions informatives amb veïns, cooperatives i ajuntaments, que tindran la porta oberta per participar d'almenys un 20% del projecte a través de la propietat o del seu finançament.
El promotor, però, podrà tirar endavant el projecte encara que no aconsegueixi aquesta participació, demostrant, això sí, que ha intentat trobar suport local. Aquests requeriments, però, no seran necessaris quan es vulgui fer una instal·lació de menys de 5kw. L'objectiu és impulsar els projectes petits i distribuïts per tot el territori.
L'annex de la Decisió 2014/312/UE queda modificat d'acord amb el que disposa l'annex de la present Decisió
Els annexos II, III i V del Reglament (CE) núm 396/2005 es modifiquen d'acord amb l'annex d'aquest Reglament.
Pel que fa a l'amisulbrom en tots els productes, a la flubendiamida en tots els productes, excepte les cols de cabdell i els enciams, al meptildinocap en tots els productes, a la metaflumizona en tots els productes, excepte els bròquils i les escaroles, i al propineb en tots els productes, el Reglament CE 396/2005, en la seva versió anterior a les modificacions introduïdes pel present Reglament, seguirà sent aplicable als productes que hagin estat produïts a la Unió o importats a la Unió abans del 14 de maig de 2022.
Segona fase del Reglament 129 de la Comissió Econòmica per a Europa de les Nacions Unides (CEPE)
En el 2017 entrarà en vigor la segona fase del Reglament 129 de la Comissió Econòmica per a Europa de les Nacions Unides (CEPE): Prescripcions uniformes relatives a l'homologació de sistemes reforçats de retenció infantil utilitzats a bord de vehicles de motor (SRIR).
Des de la implantació del Reglament, les homologacions de cadires de cotxe per a nadons i nens es basen en l'altura, i els fabricants s'han basat en aquesta normativa per categoritzar les cadires en els anomenats Grups de Cadires.
Anteriorment es basaven en el pes i això portava a la problemàtica que tenien els pares a el veure que els seus nens prims i alts no cabien bé a les cadires, i viceversa.
Fases de la nova normativa sobre cadires de bebè per a cotxe En la normativa de la Unió Europea s'especifica que els canvis es realitzaran en 3 fases:
Fase 1: Comença per establir el canvi en les categories de cadires de cotxe. Implanta l'obligatorietat de classificar en funció de l'estatura i no del pes. A més, inclou aclariments sobre les noves subjeccions tipus Isofix i el seu ancoratge.
Fase 2: Aquesta segona fase entrarà en vigor pròximament i tracta de les cadires de cotxe de el grup 2 i 3. Començarà l'obligació de vendre elevadors amb respatller per a aquells nens de menys de 125 cm. I recomana que tots els menors, sigui quina és la seva edat, de més de 125 cm també portin elevadors de cotxe amb respatller. La DGT recomana portar respatller fins que mesurin 150 cm.
Fase 3: La tercera fase es refereix a les cadires de cotxe infantils integrals per a la fixació amb el cinturó.
La norma exigeix que vagin asseguts obligatòriament en els seients del darrere dels vehicles tots els menors de menys de 135 cm, excepte:
Els annexos II i III del Reglament (CE) núm 396/2005 es modifiquen d'acord amb l'annex d'aquest Reglament.
El Reglament (CE) 396/2005, en la seva versió anterior a les modificacions introduïdes pel present Reglament, seguirà sent aplicable a la flupiradifurona en fulles de vinya i a l'àcid difluoroacètic en blat de moro, cacau en gra i fetge de porcins per als productes que hagin estat produïts a la Unió o importats a la Unió abans del 10 de maig de 2022.
El present Reglament entrarà en vigor als vint dies de la seva publicació al Diari Oficial de la Unió Europea.
És aplicable a partir del 10 de maig de 2022 en pel que fa als LMR de flupiradifurona en fulles de vinya i d'àcid difluoroacètic en blat de moro, cacau en gra i fetge de porcins.
Els annexos II i III del Reglament (CE) núm 396/2005 es modifiquen d'acord amb l'annex d'aquest Reglament
El Reglament (CE) núm 396/2005, en la seva versió anterior a les modificacions introduïdes pel present Reglament, seguirà sent aplicable als productes que hagin estat produïts a la Unió o importats a la Unió abans del 10 de maig de 2022.
A la pàgina 174, a l'annex IV, en el quadre 4, la secció a) «Armaris per a supermercats», se substitueix
L'annex del Reglament (CE) núm 1418/2007 es modifica d'acord amb el que disposa l'annex d'aquest Reglament.
La data d'expiració de l'aprovació de la creosota per al seu ús en biocides del tipus 8 es retarda al 31 d'octubre de 2022
Les mercaderies que es descriuen a la columna 1 del quadre de l'annex es classificaran dins de la nomenclatura combinada en el codi NC que s'indica a la columna 2.
La informació aranzelària vinculant que no s'ajusti a aquest Reglament podrà seguir sent invocada durant un període de tres mesos a partir de la seva entrada en vigor, d'acord amb el que disposa l'article 34, apartat 9, del Reglament (UE) 952/2013 .
Enginyeria Tècnica Industrial Elèctrica
46 Anys
TARRAGONA
"El futur de l'enginyeria passa per l'especialització, la col·laboració tècnica entre professionals, la sostenibilitat i solvència comunicativa en anglès per a relacions en un entorn global"
Enginyeria Tècnica Industrial Elèctrica
52 Anys
TORTOSA
"Els reptes de l'enginyeria es continuaran aplicant a la societat, els avenços científics i tecnològics, però amb ajuda de la Intel·ligència artificial, s'ha de vigilar el seu impacte ambiental. El canvi climàtic és una gran amenaça”
PATROCINADORS
COL·LABORADORS