3/1/2022
3/1/2022
3/1/2022
6/1/2022
3/1/2022
3/1/2022
3/1/2022
3/1/2022
3/1/2022
10/1/2022
10/1/2022
10/1/2022
10/1/2022
10/1/2022
17/1/2022
17/1/2022
17/1/2022
17/1/2022
17/1/2022
31/1/2022
31/1/2022
31/1/2022
31/1/2022
31/1/2022
A la pàgina 11, a l'annex I, punt 3.4.2.5.2, paràgraf segon:
on diu:
«Distància positiva (“TP_D”): el límit de velocitat correcte es determinarà per almenys el 90 % de la distància total i almenys el 80 % de la distància conduïda a cadascun dels tres tipus de vies (carrers i vies urbanes , vies interurbanes i autopistes, vies per a automòbils o vies de dos carrils), com a mínim per als límits de velocitat aplicables contemplats al punt 3.4.2.5.1 i quan no s'apliquin les condicions variables especials esmentades al punt 3.4.2.3. 2.»,
ha de dir:
«Distància positiva (“TP_D”): el límit de velocitat correcte es determinarà per almenys el 90 % de la distància total i almenys el 80 % de la distància conduïda a cadascun dels tres tipus de vies (carrers i vies urbanes , vies interurbanes i autopistes, vies per a automòbils o vies de doble calçada), com a mínim per als límits de velocitat aplicables contemplats al punt 3.4.2.5.1 i quan no s'apliquin les condicions variables especials esmentades al punt 3.4.2.3. 2.».
A la pàgina 19, a l'annex I, punt 4.3.1.3, primera frase:
on diu:
«El recorregut d'assaig inclourà conducció per carrers i vies urbanes, per vies interurbanes i per autopistes, vies per a automòbils o vies de dos carrils, de manera que cadascun dels tres tipus de vies representi almenys el 25% de la distància total de la ruta.»,
ha de dir:
«El recorregut d'assaig inclourà conducció per carrers i vies urbanes, per vies interurbanes i per autopistes, vies per a automòbils o vies de doble calçada, de manera que cadascun dels tres tipus de vies representi almenys el 25% de la distància total de la ruta.».
Article 1
Límits quantitatius per al despatx a lliure pràctica
Les quantitats de substàncies regulades subjectes al Reglament (CE) núm. 1005/2009 que podran despatxar-se a lliure pràctica a la Unió el 2022 des de fonts exteriors a la Unió s'ajustaran al que s'indica a la taula
Article 2
Assignació de quotes per al despatx a lliure pràctica
1. L'assignació de quotes dels clorofluorocarburs 11, 12, 113, 114 i 115 i d'altres clorofluorocarburs totalment halogenats durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022 correspon als fins ia les empreses que figuren a l'annex.
2. L'assignació de quotes de falons durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022 correspon a les finalitats ia les empreses que figuren a l'annex II.
3. L'assignació de quotes de tetraclorur de carboni durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022 correspon a les finalitats ia les empreses que figuren a l'annex III.
4. L'assignació de quotes d'1,1,1-tricloroetà durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022 correspon a les finalitats ia les empreses que figuren a l'annex IV.
5. L'assignació de quotes de bromur de metil durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022 correspon a les finalitats ia les empreses que figuren a l'annex V.
6. L'assignació de quotes d'hidrobromofluorocarburs durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022 correspon a les finalitats ia les empreses que figuren a l'annex VI.
7. L'assignació de quotes d'hidroclorofluorocarburs durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022 correspon a les finalitats ia les empreses que figuren a l'annex VII.
8. L'assignació de quotes de bromoclorometà durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022 correspon a les finalitats ia les empreses que figuren a l'annex VIII.
9. Les quotes de cadascuna de les empreses correspondran al que figura a l'annex IX.
Article 3
Quotes per a usos de laboratori i anàlisi
Les quotes per a la importació i producció de substàncies regulades per a usos de laboratori i anàlisi l'any 2022 s'assignaran a les empreses que figuren a l'annex X. Les quantitats màximes que es poden produir o importar el 2022 per a usos de laboratori i anàlisis assignades a les empreses esmentades figuren a l'annex XI.
Article 4
Període de vigència
Aquesta Decisió és aplicable des de l'1 de gener de 2022 fins al 31 de desembre de 2022.
Article 5
Destinataris
Per derogació de les disposicions de la secció 8.1.1 de l'ADR, les mercaderies perilloses es poden transportar en una unitat de transport que inclogui més d'un remolc (o semiremolc) en les condicions següents:
1. La unitat de transport ha de complir íntegrament la normativa relativa a l'ús de combinacions de vehicles al país o països on es faci l'operació de transport.
2. Una unitat de transport que inclogui un vehicle, i un convertidor Dolly, haurà de satisfer els requeriments i ser aprovada d'acord amb les disposicions requerides a l'ADR.
3. Quan sigui aplicable la disposició especial V2 (2) de l'apartat 7.2.4 de l'ADR i quan els explosius es transportin en un semiremolc, el vehicle tractor del semiremolc esmentat ha de satisfer els requisits dels vehicles EX/II o EX/III, segons correspongui.
4. Una unitat de transport no pot incloure dos remolcs deix central.
5. S'han de complir totes les altres disposicions pertinents de l'ADR.
6. Aquest acord és vàlid fins al 16 de desembre de 2026 per al transport en aquells territoris d'aquelles parts contractants de l'ADR que hagin signat aquest Acord. Si és revocat amb anterioritat a aquesta data per algun dels signants, és vàlid únicament per al transport de mercaderies en aquells territoris de les parts contractants de l'ADR signants d'aquest acord que no ho hagin revocat.
En virtut de l'apartat 1.5.1 de l'ADR, relatiu a les substàncies perilloses per al medi ambient de l'ONU 3082 i els requisits per a l'assaig de l'embalatge.
(1) Aquest Acord s'aplica únicament als adhesius, pintures i materials relacionats amb la pintura, tintes d'impremta i els materials relacionats amb les tintes d'impremta i les resines en solució assignades al núm. ONU 3082 substància líquida per al medi ambient, nep, grup d'embalatge III, de conformitat amb 2.2.9.1.10.6 com a conseqüència del 2.2.9.1.10.5(1) que continguin el 0,025 % o més de les substàncies següents, soles o en combinació:
– 4,5-diclor-2-octil-1,2-tiazol-3(2H)-ona (DCOIT);
– 2-octil-1,2-tiazol-3(2H)-ona (octilinona OIT); i
– piritionat de zinc (ZnPT).
(2) No obstant els requisits de l'ADR, aquestes substàncies de l'apartat (1) es poden transportar en envasos d'acer, d'alumini, d'altres metalls o de plàstic que no compleixin els requisits del punt 4.1.1.3 quan es transportin en quantitats iguals o inferiors a 30 litres per embalatge, de la manera següent:
(a) En carregaments paletitzats, en embalums paletitzats o en altres càrregues unitàries, per exemple, embalatges/envasos individuals col·locats o apilats sobre un palet i subjectes per corretges, fundes retràctils o estirables o qualsevol altre mètode apropiat;
(b) Com a envasos interiors d'embalatges combinats la massa neta màxima dels quals no sobrepassi 40 kg.
(3) S'han d'aplicar totes les altres disposicions pertinents de l'ADR.
(4) Aquest acord serà vàlid fins al 30 de juny de 2023 per al transport als territoris de les parts contractants de l'ADR signants del present Acord. Si és revocat amb anterioritat a aquesta data per algun dels signants, serà vàlid únicament per al transport de mercaderies en aquells territoris de les parts contractants de l'ADR signants del present Acord que no l'hagin revocat.
A la pàgina 169, a l'annex XIII, part 2, secció L, punt 3.2, frase introductòria:
on diu:
«Per determinar mitjançant assajos el coeficient d'amortiment Dm, el coeficient d'amortiment Dr, amb els amortidors hidràulics retirats, i la freqüència F de la suspensió, el vehicle carregat haurà de:»,
ha de dir:
«Per determinar mitjançant assajos el coeficient d'amortiment Dm, el coeficient d'amortiment Dr, amb els amortidors hidràulics retirats, i la freqüència F de la suspensió, el vehicle carregat s'ha de sotmetre a un dels procediments següents:».
Aquesta norma, amb vigència des del 23 de desembre, adopta mesures tendents a eliminar les barreres normatives que dificulten un desplegament accelerat de la mobilitat elèctrica, l'autoconsum o les energies renovables innovadores, cosa que permetrà l'execució eficaç i diligent dels fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) i la consecució dels objectius fixats al marc estratègic d'energia i clima.
Pretén, en concret, facilitar l'aplicació i el desplegament de les línies d'actuació incloses al «Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE) d'Energies Renovables, Hidrogen Renovable i Emmagatzematge». Desplegament d'infraestructura de recàrrega elèctrica Destaca en aquest apartat la simplificació del règim d'autoritzacions d'aquests punts de recàrrega als terrenys confrontants a les carreteres esmentades mitjançant la modificació de l'art. 28 Llei 37/2015, de 29 de setembre, de carreteres. Es modifica lart. 48 Llei 24/2013, de 26 de desembre, del Sector Elèctric, per incloure un nou apartat 5 que estableix que, per a la instal·lació de punts de recàrrega, no podrà exigir-se per part de les administracions públiques competents l'obtenció de llicència o autorització prèvia obres, instal·lacions, de funcionament o dactivitat, de caràcter mediambiental ni altres de classe similar o anàlogues, que seran substituïdes per declaracions responsables.
Així mateix, els edificis existents d'ús diferent del residencial privat i que compten amb una zona d'ús aparcament amb més de vint places, que hauran de comptar, abans de l'1 de gener de 2023, amb dotacions mínimes d'infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics proporcionals al nombre total de places daparcament.
Impuls a l'autoconsum
Es modifica l'apartat 3 g) iii RD 244/2019, de 5 d'abril, per permetre la realització d'autoconsum col·lectiu a través de la xarxa per a aquells casos en què la generació i els consums estiguin connectats a una distància inferior a 500 metres, amb independència del nivell de tensió a què es connectin. També es modifica el RD 1183/2020, del 29 de desembre, d'accés i connexió a les xarxes de transport i distribució d'energia elèctrica.
Pròrroga de mesures tributàries i altres mesures
Entre altres mesures, es prorroga durant el primer trimestre del 2022 la suspensió temporal de l'impost sobre el valor de la producció d'energia elèctrica. Es fa el mateix amb els descomptes del bo social establerts a l'art. 1 RDLey 23/2021, de 26 d'octubre, de mesures urgents en matèria d'energia per a la protecció dels consumidors i la introducció de transparència als mercats majorista i minorista d'electricitat i gas natural, la vigència dels quals es prorroga fins al 30 d'abril del 2022. Es manté, fins al 30 de juny de 2022, l'aplicació del 4 per cent del tipus impositiu de l'IVA als lliuraments, importacions i adquisicions intracomunitàries de màscares quirúrgiques d'un sol ús
Altres modificacions Legislatives
Per al compliment del que s'aprova es modifiquen també les normes següents:
Per al càlcul del pagament compensatori a realitzar pel subjecte obligat i-èsim a l'any n (PCin) i per al càlcul del pagament amb càrrec al fons de pagaments compensatoris del subjecte obligat i-èsim a l'any n (PFCin), segons el que estableix l'article 11 de l'Ordre ITC/2877/2008, de 9 d'octubre, s'aplicaran els valors següents:
a) αT: és un valor de 1.623 euros/certificat.
b) ß: és un valor màxim de 1.623 euros/certificat.
Aquesta resolució tindrà efectes a partir de l'exercici de certificació corresponent a l'any 2022 inclusivament.
Pàgina 155447, segon paràgraf de l'Acord Multilateral numerat com (1), línies 3 i 4,
On diu:
«… n.º ONU 3082 substància líquida per al medi ambient, …»
Ha de dir:
«… n.º ONU 3082 substància líquida perillosa per al medi ambient, …».
1) A la pàgina 3, a l'exposició de motius, apartat III, segon paràgraf, on diu:
Quant al contingut d'aquest Decret llei, la mesura principal consisteix a modificar el Decret llei 16/2009, de 26 de novembre, de mesures urgents per a l'emergència climàtica i l'impuls a les energies renovables, a fi d'introduir mesures que millorin l'acceptació social dels projectes d'energia renovable, compatibilitzar l'activitat agrària amb la producció d'energia renovable i vetllar per la conservació de la biodiversitat, l'ordenació territorial i el desenvolupament sostenible del medi rural.»
Ha de dir: Quant al contingut d'aquest Decret llei, la mesura principal consisteix a modificar el Decret llei 16/2019, del 26 de novembre, de mesures urgents per a l'emergència climàtica i l'impuls a les energies renovables, a fi d'introduir mesures que millorin l'acceptació social dels projectes d'energia renovable, compatibilitzar l'activitat agrària amb la producció d'energia renovable i vetllar per la conservació de la biodiversitat, l'ordenació territorial i el desenvolupament sostenible del medi rural.»
2) A la pàgina 5, a l'article 1, apartat a), on diu:
«a) Modificar el Decret llei 16/2009, de 26 de novembre, de mesures urgents per a l'emergència climàtica i l'impuls a les energies renovables, a fi d'introduir mesures que millorin l'acceptació social dels projectes d'energies renovables, compatibilitzar l'activitat agrària amb la producció d'energies renovables i vetllar per la conservació de la biodiversitat, l'ordenació territorial i el desenvolupament sostenible del medi rural.»
Ha de dir: «a) Modificar el Decret llei 16/2019, de 26 de novembre, de mesures urgents per a l'emergència climàtica i l'impuls a les energies renovables, a fi d'introduir mesures que millorin l'acceptació social dels projectes d'energies renovables, compatibilitzar l'activitat agrària amb la producció d'energies renovables i vetllar per la conservació de la biodiversitat, l'ordenació territorial i el desenvolupament sostenible del medi rural.»
3) A la pàgina 6, a l'article 2.4, on diu: «2.4 Es modifiquen les lletres a) ic) i s'afegeix una nova lletra, l'e), a l'apartat 1 de l'article 8 del Decret llei 16/2019, de 26 de novembre, que queden redactades de la manera següent:»
Ha de dir: «2.4 Es modifiquen les lletres a) ic) i s'afegeix una nova lletra, la d), a l'apartat 1 de l'article 8 del Decret llei 16/2019, de 26 de novembre, que queden redactades de la manera següent:»
4) A la pàgina 6, a l'article 2.4, on diu:
«e) Respectar una distància mínima d'1 km entre els aerogeneradors i el límit dels nuclis de població.»
Ha de dir: «d) Respectar una distància mínima d'1 km entre els aerogeneradors i el límit dels nuclis de població.»
5) A la pàgina 9, a l'article 2.14, on diu:
«2.14 S'afegeixen dos nous apartats al punt 3 de l'annex 3 del Decret llei 16/2019, de 26 de novembre, amb el text següent:»
Ha de dir: «2.14 S'afegeix un nou apartat al punt 3 de l'annex 3 del Decret llei 16/2019, de 26 de novembre, amb el text següent:»
6) A la pàgina, 9 a l'article 3.1, on diu:
«3.1 S'afegeix un apartat c) bis a l'article 19 de la Llei 16/2017, d'1 d'agost, amb el redactat següent:»
Ha de dir: «3.1 S'afegeix una lletra, la c bis) a l'apartat 1 de l'article 19 de la Llei 16/2017, d'1 d'agost, amb el redactat següent:»
7) A la pàgina 11, a l'apartat 1 de la disposició transitòria primera, on diu:
«1. Els projectes de parcs eòlics i plantes solars fotovoltaiques el tràmit d'informació pública dels quals no s'hagi iniciat a la data d'entrada en vigor d'aquest Decret llei han de complir els requisits establerts a l'article 11 del Decret llei 16/2019, de 26 de novembre, en els termes següents:»
Ha de dir: «1. Els projectes de parcs eòlics i plantes solars fotovoltaiques el tràmit d'informació pública de les quals no s'hagi iniciat a la data d'entrada en vigor d'aquest Decret llei han de complir els requisits establerts a l'article 9bis del Decret llei 16/2019, de 26 de novembre, en els termes següents:»
8) A la pàgina 11, a la disposició derogatòria, on diu:
«Es deroga l'apartat 2 de la disposició transitòria tercera de la Llei 3/2019, del 17 de juny, dels espais agraris.»
Ha de dir: «Es deroga l'apartat 2 de la disposició final tercera de la Llei 3/2019, del 17 de juny, dels espais agraris.»
Enginyeria Tècnica Industrial Química
43 Anys
VILASECA
"Els nous plans d'estudi han aportat més dinamisme i multifuncionalitat als estudiants, però s'ha perdut profunditat i dificultat en els continguts"
Enginyeria Tècnica Industrial Mecànica
62 Anys
CAMBRILS
"L'enginyeria és clau per un desenvolupament sostenible de la societat"
PATROCINADORS
COL·LABORADORS