18/4/2022
21/4/2022
18/4/2022
18/4/2022
18/4/2022
18/4/2022
18/4/2022
25/4/2022
25/4/2022
25/4/2022
25/4/2022
25/4/2022
25/4/2022
25/4/2022
25/4/2022
25/4/2022
2/5/2022
2/5/2022
2/5/2022
2/5/2022
2/5/2022
2/5/2022
2/5/2022
2/5/2022
2/5/2022
2/5/2022
16/5/2022
16/5/2022
16/5/2022
16/5/2022
16/5/2022
16/5/2022
En virtut de l'apartat 1.5.1 de l'ADR, relatiu al transport de detonadors electrònics sota els números ONU 0511, 0512 i 0513.
1. Per derogació de la subsecció 2.1.2.2, per als articles que compleixin amb la definició de detonadors electrònics, com es descriu a 2.2.1.4, glossari de denominacions, i assignats als números ONU 0511, 0512 o 0513; les entrades per a detonadors elèctrics (números ONU 0030, 0255 o 0456), podran continuar utilitzant-se.
2. S'han de complir totes les altres disposicions pertinents de l'ADR.
3. Aquest acord serà vàlid fins al 31 de desembre de 2022, per al transport als territoris d'aquelles parts contractants de l'ADR que hagin signat aquest acord. Si és revocat, amb anterioritat a aquesta data per algun dels signants, continua sent vàlid fins a la data esmentada, únicament, per al transport als territoris d'aquelles parts contractants de l'ADR signants del present acord, que no ho hagin revocat.
L'annex del Reglament (UE) núm. 37/2010 es modifica d'acord amb el que disposa l'annex del present Reglament.
S'autoritza l'ús com a additiu en l'alimentació animal del preparat especificat a l'annex, pertanyent a la categoria d'additius tecnològics i al grup funcional d'additius per a ensilatge, en les condicions establertes a l'esmentat annex.
A la pàgina 4, a l'annex, pel qual s'afegeix l'entrada amb número de referència 323 al quadre de l'annex III del Reglament (CE) núm. 1223/2009, a la nota a peu de pàgina, segona frase:
on diu:
«A partir del 21 de novembre de 2022, no s'introduiran al mercat de la Unió els productes cosmètics que continguin aquesta substància i no compleixin les restriccions.»,
ha de dir:
«A partir del 21 de novembre de 2022, no es comercialitzaran a la Unió els productes cosmètics que continguin aquesta substància i no compleixin les restriccions.».
- Autorització
La substància especificada a l'annex, pertanyent a la categoria d'additius organolèptics i al grup funcional d'aromatitzants, s'autoritza com a additiu per a pinsos, en les condicions establertes a l'esmentat annex.
- Mesures transitòries
1. La substància especificada a l'annex i les premescles que les continguin que hagin estat produïdes i etiquetades abans del 2 de novembre de 2022 de conformitat amb les normes aplicables abans del 2 de maig de 2022 es poden continuar comercialitzant i utilitzant fins que s'esgotin les existències.
2. Els pinsos compostos i les matèries primeres per a pinsos que continguin la substància especificada a l'annex que hagin estat produïts i etiquetats abans del 2 de maig de 2023 de conformitat amb les disposicions aplicables abans del 2 de maig de 2022 es poden continuar comercialitzant i utilitzant fins que s'esgotin les existències si es destinen a animals productors daliments.
3. Els pinsos compostos i les matèries primeres per a pinsos que continguin la substància especificada a l'annex que hagin estat produïts i etiquetats abans del 2 de maig de 2024 de conformitat amb les disposicions aplicables abans del 2 de maig de 2022 es poden continuar comercialitzant i utilitzant fins que s'esgotin les existències si es destinen a animals no productors daliments.
Aquesta Decisió estableix un programa general d'acció en matèria de medi ambient per al període que finalitza el 31 de desembre de 2030 (en endavant, «Vuitè Programa d'Acció en matèria de Medi Ambient» o «VIII PMA»). Fixa els objectius prioritaris del VIII PMA i determina les condicions afavoridores necessàries per aconseguir aquests objectius. Estableix un marc de seguiment destinat a avaluar el progrés de la Unió i els seus Estats membres en la consecució dels objectius prioritaris del VIII PMA i un mecanisme de governança per garantir la consecució dels objectius prioritaris esmentats.
El VIII PMA té per objecte accelerar la transició ecològica cap a una economia climàticament neutra, sostenible, no tòxica, eficient en lús dels recursos, basada en les energies renovables, resilient, competitiva i circular de forma justa, equitativa i integradora, així com protegir, restaurar i millorar l'estat del medi ambient, entre altres coses aturant i invertint la pèrdua de biodiversitat. Recolza i reforça un enfocament integrat de les polítiques i l'execució sobre la base del Pacte Verd Europeu.
L'annex XIV del Reglament (CE) núm. 1907/2006 es modifica de conformitat amb l'annex d'aquest Reglament.
L'annex II del Reglament CE núm. 396/2005 es modifica de conformitat amb el que disposa l'annex del present Reglament.
Té per objectiu impulsar la sostenibilitat, la protecció del medi ambient i la implantació de models econòmics circulars, ja ha entrat en vigor. Prevenir la generació de residus, ampliar els objectius en matèria de recollides separades i establir fortes restriccions a l'ús de plàstics d'un sol ús són alguns dels punts que regula el nou text.
El nou text reemplaça l'anterior normativa nacional, del 2011, per complir els objectius establerts en dues directives comunitàries: la Directiva (UE) 2018/851 sobre els residus i la Directiva (UE) 2019/904 relativa a la reducció de l'impacte de determinats productes de plàstic al medi ambient. Entre altres canvis, introdueix nous objectius en la prevenció i la reducció de la generació de residus, amplia els requeriments quant a la recollida separada dels mateixos i estableix fortes restriccions als productes de plàstic d'un sol ús. Així mateix introdueix dos impostos la finalitat dels quals és reduir la generació de residus i millorar la gestió d'aquells residus la generació dels quals no es pugui evitar. Un és l'impost especial sobre els envasos de plàstic no reutilitzables i l'altre és l'impost sobre el dipòsit de residus a abocadors, la incineració i la coincineració de residus, que entraran en vigor l'1 de gener del 2023.
Prevenció de residus
Els objectius per a la prevenció de residus són assolir una reducció del 13% el 2025 i del 15% el 2030, respecte als generats el 2010. Per això es preveu adoptar mesures per promoure els models de producció i de consum sostenibles i circulars. Frenar la generació d'escombraries disperses, especialment a l'entorn natural i marí, és una altra de les prioritats. A aquest efecte, per exemple, els Ajuntaments podran limitar i sancionar l'alliberament de globus de forma intencionada i fumar a les platges.
Queda també prohibida la destrucció, o el dipòsit en abocador, d'excedents no venuts de productes no peribles, com ara tèxtils, joguines o aparells elèctrics, que s'hauran de destinar a canals de reutilització, incloent-hi la donació, i quan això no sigui possible, a la preparació per a la reutilització o les següents opcions de la jerarquia de residus: ( 1.Prevenció, 2.preparació per a la reutilització, 3. reciclatge, 4. altre tipus de valorització, inclosa la valorització energètica i 5. eliminació).
A fi de reduir el consum d'envasos d'un sol ús, als establiments del sector de l'hostaleria i la restauració s'haurà d'oferir sempre als consumidors la possibilitat de consum d'aigua no envasada, de manera gratuïta.
També, com a molt tard el 1 de gener de 2023, els comerços minoristes d'alimentació la superfície dels quals sigui igual o més gran a 400 metres quadrats destinaran almenys el 20% de la seva àrea de vendes a l'oferta de productes presentats sense embalatge primari, inclosa la venda a granel o mitjançant envasos reutilitzables. A més, els establiments d'alimentació que venguin productes frescos i begudes, així com aliments cuinats, hauran d'acceptar l'ús per part dels consumidors de recipients reutilitzables (bosses, tàpers, ampolles, entre d'altres) sempre que siguin adequats per a la naturalesa del producte i estiguin degudament higienitzats.
Quant als residus perillosos, a partir de l'1 de juliol del 2022, els productors inicials estaran obligats a disposar d'un pla de minimització, que inclogui les pràctiques que adoptaran per reduir la quantitat de residus perillosos generats i la seva perillositat.
Gestió de residus
La nova llei amplia els objectius en matèria de recollida separada de residus per millorar l‟aprofitament de recursos i reduir l‟impacte mediambiental de la gestió de residus.
Així, es prohibeix la incineració, amb o sense valorització energètica, i el dipòsit en abocador dels residus recollits de forma separada per preparar-los per reutilitzar-los i reciclar-los. Les entitats locals han d'establir la recollida separada de, almenys, les fraccions de residus de competència local següents:
a) El paper, els metalls, el plàstic i el vidre
b) els bioresidus d'origen domèstic abans del 30 de juny del 2022 per a les entitats locals amb població de dret superior a cinc mil habitants, i abans del 31 de desembre del 2023 per a la resta.
c) els residus tèxtils abans del 31 de desembre de 2024
d) els olis de cuina usats abans del 31 de desembre de 2024
e) els residus domèstics perillosos abans del 31 de desembre de 2024
f) els residus voluminosos (residus de mobles i estris) abans del 31 de desembre de 2024
L'objectiu és que per al 2035, el percentatge de residus municipals recollits separadament sigui com a mínim del 50% en pes del total de residus municipals generats.
En el cas dels residus comercials no gestionats per entitats locals, o dels residus industrials, serà també obligatòria la separació en origen i posterior recollida separada en els mateixos terminis, a excepció de l'oli de cuina usat per al que serà obligatòria la recollida separada a partir del 30 de juny del 2022.
Plàstics d'un sol ús
Reduir el consum de determinats productes de plàstic només és una altra de les grans prioritats.
El 2026, s'ha d'aconseguir una reducció del 50% en pes i el 2030 una reducció del 70% en pes, respecte del 2022 en els productes següents:
1) Gots per a begudes, incloses les tapes i els taps.
2) Recipients per a aliments, com ara caixes, amb tapa o sense, utilitzats per tal de contenir aliments que:
a) Estan destinats al consum immediat, in situ o per emportar.
b) Normalment es consumeixen al mateix recipient.
c) Estan preparats per al consum sense cap altra preparació posterior, com cuinar, bullir o escalfar, inclosos els recipients per a aliments utilitzats per a menjar ràpid o altres aliments preparats per al consum immediat, excepte els recipients per a begudes, els plats i els envasos i embolcalls que contenen aliments.
Per això, els agents implicats en la comercialització d'aquests productes han de fomentar l'ús d'alternatives reutilitzables o d'un altre material no plàstic. En qualsevol cas, a partir de l'1 de gener de 2023, s'haurà de cobrar un preu per cadascun dels productes esmentats que es lliurin al consumidor, diferenciant-lo al tiquet de venda.
D'altra banda, queda prohibida la comercialització dels següents productes de plàstic d'un sol ús: Bastonets de cotó, Coberts (tenidors, ganivets, culleres, escuradents), Plats, Palletes, Agitadors de begudes, Palets destinats a subjectar i anar units a globus, Recipients per a aliments o begudes, esmentats anteriorment, que estiguin fets de poliestirè expandit.
Igualment prohibit queda qualsevol producte de plàstic fabricat amb plàstic oxodegradable i les microesferes de plàstic de menys de 5 mil·límetres afegides intencionadament.
Un espai per a l'amiant
La llei inclou una disposició específica sobre l'amiant. En el termini d'un any des de l'entrada en vigor de la llei, els ajuntaments han d'elaborar un cens d'instal·lacions i emplaçaments amb amiant, incloent-hi un calendari que en planifiqui la retirada.
Aquesta retirada es realitzarà prioritzant les instal·lacions i emplaçaments segons el grau de perillositat i exposició de la població. Però, en tot cas, les instal·lacions o emplaçaments de caràcter públic amb més risc hauran d'estar gestionades abans del 2028.
El preparat especificat a l'annex, pertanyent a la categoria d'additius organolèptics i al grup funcional d'aromatitzants, s'autoritza com a additiu en l'alimentació animal, en les condicions establertes a l'esmentat annex.
Mesures transitòries
1. El preparat especificat a l'annex i les premescles que el continguin que s'hagin produït i etiquetat abans del 25 d'octubre de 2022 de conformitat amb les normes aplicables abans del 25 d'abril de 2022 es poden continuar comercialitzant i utilitzant fins que s'esgotin les existències.
2. Els pinsos compostos i les matèries primeres per a pinsos que continguin el preparat especificat a l'annex que s'hagin produït i etiquetat abans del 25 d'abril de 2023 de conformitat amb les disposicions aplicables abans del 25 d'abril de 2022 es poden continuar comercialitzant i utilitzant fins que s'esgotin les existències si es destinen a animals productors daliments.
3. Els pinsos compostos i les matèries primeres per a pinsos que continguin el preparat especificat a l'annex que s'hagin produït i etiquetat abans del 25 d'abril de 2024 de conformitat amb les disposicions aplicables abans del 25 d'abril de 2022 es poden continuar comercialitzant i utilitzant fins que s'esgotin les existències si es destinen a animals no productors daliments.
S'autoritza i es renova l'ús com a additiu en l'alimentació animal de la substància especificada a l'annex, pertanyent a la categoria d'additius zootècnics i al grup funcional "altres additius zootècnics", en les condicions establertes a l'esmentat annex.
Queda derogat el Reglament d'Execució (UE) núm. 496/2011.
La substància especificada a l'article 1 i les premescles que la continguin que hagin estat produïdes i etiquetades abans del 25 d'octubre de 2022 de conformitat amb les normes aplicables abans del 25 d'abril de 2022 es poden continuar comercialitzant i utilitzant fins que s'esgotin les existències.
Les matèries primeres per a pinsos i els pinsos compostos que continguin la substància especificada a l'apartat 1 que hagin estat produïts i etiquetats abans del 25 d'abril de 2023 de conformitat amb les normes aplicables abans del 25 d'abril de 2022 es poden continuar comercialitzant i utilitzant fins que es esgotin les existències.
Enginyeria Tècnica Industrial Elèctrica
28 Anys
SALOU
"L'enginyeria és un aprenentatge diari i continu"
Enginyeria Tècnica Industrial Elèctrica
54 Anys
TARRAGONA
"L'enginyeria és un dels fonaments on se sosté la nostra societat de consum"
PATROCINADORS
COL·LABORADORS