19/5/2022
16/5/2022
19/5/2022
16/5/2022
16/5/2022
16/5/2022
23/5/2022
23/5/2022
23/5/2022
23/5/2022
23/5/2022
23/5/2022
23/5/2022
30/5/2022
30/5/2022
30/5/2022
30/5/2022
30/5/2022
30/5/2022
30/5/2022
30/5/2022
Modificacions del Reglament CE núm. 1272/2008
L'annex VI del Reglament CE núm. 1272/2008 queda modificat d'acord amb el que disposa l'annex d'aquest Reglament.
Entrada en vigor i aplicació
Aquest Reglament entrarà en vigor als vint dies de la seva publicació al Diari Oficial de la Unió Europea. Serà aplicable a partir del 23 de novembre del 2023. No obstant el que disposa el paràgraf segon del present article, les substàncies i barreges es poden classificar, etiquetar i envasar de conformitat amb aquest Reglament a partir de la data de la seva entrada en vigor.
La fórmula comuna per calcular la classificació de riscos d'una empresa de transport i els requisits per aplicar-los s'estableixen a l'annex.
- Renovació de l'aprovació de la substància activa
Es renova l'aprovació de la substància activa bifenazat, tal com s'especifica a l'annex I, d'acord amb les condicions i les restriccions establertes a l'esmentat annex.
- Modificacions del Reglament d'Execució UE núm. 540/2011
L'annex del Reglament d'Execució UE núm. 540/2011 es modifica de conformitat amb el que disposa l'annex II del present Reglament.
- Entrada en vigor i data d'aplicació
Aquest Reglament entrarà en vigor al cap de vint dies de la seva publicació al Diari Oficial de la Unió Europea. Serà aplicable a partir de l'1 de juliol del 2022.
Es modifica l'apartat 42 de l'annex IV del Reial decret 219/2013, de 22 de març, sobre restriccions a la utilització de determinades substàncies perilloses en aparells elèctrics i electrònics, i s'hi afegeixen els apartats 45, 46 i 47, de manera que aquest annex queda redactat
L'annex del Reglament d'Execució (UE) núm. 540/2011 es modifica de conformitat amb el que disposa l'annex del present Reglament.
1) Tecnologia innovadora
L'Escalfador de Combustible Dièsel Intel·ligent queda aprovat com a tecnologia innovadora d'acord amb l'article 11 del Reglament (UE) 2019/631, sempre que:
a) estigui instal·lat en vehicles M1 o N1 equipats amb motors de combustió interna que funcionin amb dièsel o en vehicles elèctrics híbrids sense càrrega exterior de les categories M1 o N1 que funcionin amb dièsel i en relació amb els quals es puguin utilitzar els valors mesurats sobre el consum de combustible i les emissions de CO2 sense corregir, d'acord amb l'annex XXI, subannex 8, apèndix 2, punt 1.1.4, del Reglament (UE) 2017/1151;
b) s'activi com a molt aviat a la temperatura específica del punt d'enterboliment del combustible, quan sigui necessari per evitar l'obstrucció dels elements de filtratge del sistema de combustible, tenint en compte tant d'un llindar de temperatura com de la càrrega de parafina del cartutx filtrant.
2) Sol·licitud de certificació de la reducció de les emissions de CO2
1. Tot fabricant pot sol·licitar a una autoritat d'homologació de tipus la certificació de la reducció de les emissions de CO2 derivada de l'ús de la tecnologia innovadora a què fa referència l'article 1 mitjançant referència a aquesta Decisió.
2. El fabricant s'assegura que la sol·licitud de certificació vagi acompanyada d'un informe de verificació d'un organisme independent i autoritzat que confirmi que la tecnologia s'ajusta al que disposa l'article 1, lletres a) i b).
3. Quan s'hagi certificat la reducció de les emissions de CO2 de conformitat amb l'article 3, el fabricant s'assegurarà que la reducció de les emissions de CO2 certificada i el codi d'ecoinnovació a què fa referència l'article 4 constin al certificat de conformitat dels vehicles en qüestió.
3) Certificació de la reducció de les emissions de CO2
1. L'autoritat d'homologació de tipus s'assegurarà que la reducció de les emissions de CO2 aconseguida amb l'ús de la tecnologia innovadora hagi estat determinada utilitzant la metodologia recollida a l'annex.
2. L'autoritat d'homologació de tipus registrarà a la corresponent documentació d'homologació de tipus tant la reducció de les emissions de CO2 certificada i calculada d'acord amb el punt 7 de l'annex, com el codi d'ecoinnovació a què fa referència l'article 4.
3. L'autoritat d'homologació de tipus registrarà tots els elements tinguts en compte per a la certificació en un informe d'assaig que conservarà juntament amb l'informe de verificació esmentat a l'article 2, apartat 2, i, amb la petició prèvia, facilitarà aquesta informació a la Comissió.
4. L'autoritat d'homologació de tipus únicament certificarà la reducció de les emissions de CO2 derivada de l'ús de la tecnologia innovadora si conclou que la tecnologia és conforme a l'article 1, lletres a) i b), i si la reducció de les emissions de CO2 determinada de conformitat amb el punt 7 de l'annex és igual o superior a 0,5 g de CO2/km, com s'especifica a l'article 9, apartat 1, lletra b), del Reglament d'Execució (UE) núm. 725/2011 cas dels vehicles M1, o a l'article 9, apartat 1, lletra b), del Reglament d'Execució (UE) núm. 427/2014 en el cas dels vehicles N1.
4) Codi d'ecoinnovació
S'assigna el codi d'ecoinnovació núm. 37 a la tecnologia innovadora aprovada per aquesta Decisió.
Enginyeria Tècnica Industrial Mecànica
44 Anys
L'ARBOÇ
"L'enginyeria és la meva professió, no veig la vida sense enginyeria"
Enginyeria Tècnica Industrial Mecànica
49 Anys
EL VENDRELL
"L'enginyeria en el futur ha de marcar les pautes per a una manera de vida sustentable, desenvolupant noves tecnologies que disminueixin l'impacte ambiental de l'activitat humana"
PATROCINADORS
COL·LABORADORS