A la pàgina 87, a l'annex IV, part I, secció 1 [APLICABILITAT DEL CONTROL INTERN DE LA PRODUCCIÓ (MÒDUL A)]:
Se suprimeix la lletra d) del punt 1.1.
- Transposa a l'ordenament jurídic espanyol la directiva europea del Parlament Europeu i del Consell, de desembre del 2018, per la qual s'estableix el Codi Europeu de les Comunicacions Electròniques
- Regula, entre d'altres, aspectes relatius als equips de telecomunicacions, a les infraestructures comunes de telecomunicacions en edificis ia tots els usos del domini públic radioelèctric.
Principals novetats
Incorpora noves mesures per incentivar i impulsar encara més les inversions al sector de les telecomunicacions, cosa que sens dubte contribuirà a assolir l'objectiu de garantir connectivitat adequada d'alta velocitat al 100% de la població el 2025.
El text introdueix millores per facilitar el desplegament de les xarxes de molt alta capacitat com: una regulació més flexible per als acords de coinversió entre operadors; un impuls a la compartició d'infraestructures passives (antenes); la possibilitat de desplegar estacions base de baixa potència (small cells) –tan necessàries per al 5G–, amb moltes menys càrregues administratives; i fomentar el mercat secundari de l'espectre radioelèctric.
Addicionalment, s'han incorporat les mesures de l'anomenada Caixa d'Eines de Connectivitat de la Unió Europea que permetrà, entre altres millores, una coordinació més gran entre administracions en establir un punt únic d'informació i tramitació de permisos per al desplegament de xarxes.
Per primera vegada, els serveis de comunicacions interpersonals independents de la numeració han de fer una comunicació prèvia al Registre d'operadors, a efectes estadístics i censals. També hauran d'incrementar la transparència cap als usuaris sobre les condicions en què presten els serveis.
A més, estableix, també per primera vegada, un règim de comunicació per a la instal·lació o explotació de cables submarins l'enganxament dels quals, accés o interconnexió a xarxes de comunicacions electròniques es produeixi en territori espanyol.
De la mateixa manera, sestableix un règim de comunicació per als Punts dIntercanvi d'Internet (IXP) i es podrà demanar informació dels Centres de Procés de Dades (CPD).
Millores per als usuaris
D'altra banda, es reforcen els drets dels usuaris i s'harmonitzen amb el conjunt de la Unió Europea. Millora la transparència dels contractes, que han d'incloure les condicions detallades amb caràcter previ a la contractació. La durada màxima es limita a 24 mesos per permetre que l'usuari pugui prorrogar el contracte o canviar d'operador sense penalització.
A l'àmbit de la portabilitat, també s'introdueixen nous drets en benefici dels usuaris, com ara la capacitat de desbloquejar la targeta mòbil per facilitar el canvi d'operador; conservar el saldo prepagament; mantenir el número un mes després de la resolució del contracte i el dret al reenviament gratuït de correus electrònics oa l'accés a aquests un cop rescindit el contracte.
També es reforcen els drets dels usuaris amb diversitat sensorial, ja que s‟introdueix l‟obligació d‟accessibilitat en la informació relativa als contractes.
El servei universal sactualitza mantenint lobjectiu de proporcionar un accés assequible a les comunicacions electròniques. Obliga a garantir que aquest accés permeti la prestació de determinats serveis bàsics com ara correu electrònic; eines bàsiques de formació i educació en línia; notícies, xarxes socials o banca per internet, entre d'altres. A més, es reforça la llibertat d'elecció de l'usuari, que podrà contractar l'abonament social a l'operador que vulgui. La velocitat mínima d'accés a una internet de banda ampla es fixa en 10 Mbps i se'n preveu l'increment a 30 Mbps.
Pel que fa a les comunicacions d'emergència, es manté l'accés gratuït al 112 i es fan modificacions tècniques que permetran disposar d'una ubicació més precisa de les persones que facin una trucada al 112. També inclou la possibilitat de implementar un sistema d'alertes públiques o 112 invers. Així, els operadors de telecomunicacions han de transmetre les alertes públiques en casos de grans catàstrofes o emergències imminents o en curs.
La N-(3-aminopropil)-N-dodecilpropà-1,3-diamina (núm. CE: 219-145-8; núm. CAS: 2372-82-9) no s'aprova com a substància activa per al seu ús en biocides del tipus 8.
Article 1
1.S'autoritza la comercialització a la Unió de grans de la varietat comestible de Jatropha curcas L.
Els grans de la varietat comestible de Jatropha curcas L. s'inclouran a la llista de la Unió de nous aliments establerta al Reglament d'Execució (UE) 2017/2470.
2.L'annex del Reglament d'execució (UE) 2017/2470 es modifica de conformitat amb l'annex d'aquest Reglament.
Article 2
Només l'empresa «JatroSolutions GmbH» està autoritzada a comercialitzar a la Unió el nou aliment a què fa referència l'article 1 durant un període de cinc anys a partir del 12 de juliol de 2022, llevat que un sol·licitant posterior obtingui una autorització per a aquest nou aliment sense remetre's a les dades científiques protegides d'acord amb l'article 3 o obtingui l'acord de JatroSolutions GmbH.
Article 3
Les dades científiques que estan incloses a l'expedient de sol·licitud i compleixen les condicions establertes a l'article 26, apartat 2, del Reglament (UE) 2015/2283 no podran utilitzar-se en benefici d'un sol·licitant posterior sense l'acord de «JatroSolutions GmbH» durant un període de cinc anys a partir del 12 de juliol del 2022.
Es concedeix a SOPURA N.V. una autorització de la Unió per a la comercialització i ús de la família de biocides «SOPUROXID», amb el número d'autorització EU-0026179-0000, de conformitat amb el resum de les característiques del biocida que figura a l'annex.L'autorització de la Unió tindrà validesa des del 12 de juliol del 2022 fins al 30 de juny del 2032.
Resum de les característiques d'una família de productes biocides
SOPUROXID
Tipus de producte 2 — Desinfectants i alguicides no destinats a l'aplicació directa a persones o animals (desinfectants)
Tipus de producte 3 — Higiene veterinària (desinfectants)
Tipus de producte 4 — Aliments i pinsos (desinfectants)
Número de l'autorització: EU-0026179-0000
Número de referència R4BP: EU-0026179-0000
Article 1
1.S'autoritza la comercialització de tetrahidrocurcuminoides a la Unió.Els tetrahidrocurcuminoides s'inclouran a la llista de la Unió de nous aliments establerta al Reglament d'Execució (UE) 2017/2470.
2.L'annex del Reglament d'execució (UE) 2017/2470 es modifica de conformitat amb l'annex d'aquest Reglament.
Article 2
Només l'empresa «Sabinsa Europe GmbH»(9) està autoritzada a comercialitzar a la Unió el nou aliment a què fa referència l'article 1, durant un període de cinc anys a partir de l'11 de juliol de 2022, llevat que un sol·licitant posterior obtingueu autorització per a aquest nou aliment sense fer referència a les dades científiques protegides d'acord amb l'article 3, o que compti amb l'acord de Sabinsa Europe GmbH.
Article 3
Durant un període de cinc anys a partir de l'11 de juliol de 2022, les dades científiques incloses a l'expedient de sol·licitud que compleixin les condicions establertes a l'article 26, apartat 2, del Reglament (UE) 2015/2283 no s'utilitzaran en benefici d'un sol·licitant posterior sense l'acord de Sabinsa Europe GmbH.
A la pàgina 1, al títol:
on diu: «pel qual s'aplica la Directiva 2009/125/CE del Parlament Europeu i del Consell quant als requisits de disseny ecològic aplicables als aparells de calefacció local de combustible sòlid»,
ha de dir: «pel qual es desenvolupa la Directiva 2009/125/CE del Parlament Europeu i del Consell pel que fa als requisits de disseny ecològic aplicables als aparells de calefacció local de combustible sòlid».
A la pàgina 3, a l'article 1, apartat 1:
on diu: «1. Aquest Reglament estableix els requisits de disseny ecològic per a la comercialització i la posada en funcionament d'aparells de calefacció local de combustible sòlid amb una potència calorífica nominal igual o inferior a 50 kW.»,
ha de dir: «1. Aquest Reglament estableix els requisits de disseny ecològic per a la introducció al mercat i posada en funcionament d'aparells de calefacció local de combustible sòlid amb una potència calorífica nominal igual o inferior a 50 kW.».
A la pàgina 5, a l'article 2, punt 23:
on diu: «23) “model equivalent”: un model comercialitzat amb els mateixos paràmetres tècnics establerts al quadre 1 del punt 3 de l'annex II, que un altre model comercialitzat pel mateix fabricant.»,
ha de dir: «23) “model equivalent”: un model introduït al mercat amb els mateixos paràmetres tècnics establerts al quadre 1 del punt 3 de l'annex II, que un altre model introduït al mercat pel mateix fabricant.».
A la pàgina 6, a l'article 8: on diu: «Els Estats membres podran permetre fins a l'1 de gener de 2022 la comercialització i l'entrada en servei d'aparells de calefacció local de combustible sòlid que siguin conformes amb les disposicions nacionals vigents en matèria d'eficiència energètica estacional de calefacció d'espais i d'emissió de partícules. , compostos orgànics gasosos, monòxid de carboni i òxids de nitrogen.»,
ha de dir: «Els Estats membres podran permetre fins a l'1 de gener de 2022 la introducció al mercat i entrada en servei d'aparells de calefacció local de combustible sòlid que siguin conformes amb les disposicions nacionals vigents en matèria d'eficiència energètica estacional de calefacció d'espais i de emissió de partícules, compostos orgànics gasosos, monòxid de carboni i òxids de nitrogen.».
1. Mitjançant aquest Reial decret s'introdueix a el Codi tècnic de l'edificació una nova exigència bàsica d'estalvi d'energia relativa a les dotacions mínimes per a la infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics que es desenvolupa a la nova Secció HE 6 «Dotacions mínimes per a la infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics» del Document Bàsic DB-HE de Estalvi d'Energia
2. Per tal de completar la regulació de les infraestructures de recàrrega de vehicles elèctrics, es modifica també el Reial decret 1053/2014, de 12 de desembre, pel qual s'aprova una nova Instrucció Tècnica Complementària (ITC) BT 52 «Instal·lacions amb finalitats especials. Infraestructura per a la recàrrega de vehicles elèctrics», del Reglament electrotècnic per a baixa tensió, aprovat pel Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, i es modifiquen altres instruccions tècniques complementàries del mateix
3. Permet l'ampliació de l'àmbit d'aplicació de l'exigència bàsica HE 5 relativa a la generació mínima de energia elèctrica procedent de fonts renovables, tant incorporant-hi als edificis d'ús residencial privat com disminuint el llindar de superfície construïda a edificis de tots els usos a partir del qual s'aplica l'exigència.
4. Addicionalment, es considera necessària la modificació d'alguns apartats dels Documents Bàsics DB-HE «Estalvi d'Energia» i el DB-HS «Salubritat» per facilitar la seva aplicació i la modificació puntual del document bàsic DB-SUA «Seguretat de utilització i accessibilitat» per incorporar criteris d'accessibilitat a les estacions de recàrrega de les places d'aparcament accessibles
- Es tracta de la primera Llei estatal que té per objecte protegir, fomentar i difondre la qualitat de l'arquitectura com a bé d'interès general i té com a finalitat:
- Una de les seves metes principals és promoure vincles que fomentin l'acostament de l'arquitectura a la societat. La iniciativa sorgeix de la convenció que un entorn construït de qualitat té un efecte molt directe en la reducció de desigualtats i cerca donar resposta a l'increment de la consciència social, mediambiental i de revaloració del patrimoni arquitectònic, procés que s'ha accelerat amb la pandèmia per la Covid-19.
- Així, doncs, la llei persegueix que les actuacions de rehabilitació del parc públic d'edificis es guiïn per criteris de qualitat, integralitat i planificació prèvia. Tot això amb el necessari enfocament exemplaritzant que correspon exercir a lAdministració pública, que ha de vetllar per la qualitat i la capacitació del sector.
- La norma recull mesures específiques per promoure des dels poders públics la difusió nacional i internacional de l'Arquitectura, el suport a les empreses i els professionals espanyols, l'establiment d'incentius i premis que reconeguin la qualitat, l'impuls de la investigació i la innovació i , per descomptat, la protecció dels valors del patrimoni construït. A més, inclou el foment de la rehabilitació, la regeneració i la renovació urbanes sostenibles.
Esmenes:
CAPÍTOL IV
Prescripcions especials
1. S'insereix una secció 4.24 nova a continuació de l'actual secció 4.23:
«4.24 Equip de detecció de sulfur d'hidrogen (H2S) per als granels líquids
Es proporcionarà equip de detecció de sulfur d'hidrogen (H2S) a bord dels vaixells que transportin líquids a granel amb tendència a generar H2S. Cal assenyalar que és possible que els escombradors i biocides, quan s'utilitzin, no siguin eficients al 100% en el control de la formació de H2S. Els instruments detectors de vapors tòxics que compleixin el que disposa el 3.11.1 del Codi per a la prova d'H2S es poden utilitzar per satisfer aquesta prescripció.»
CAPÍTOL V
Prescripcions d'ordre operacional
2. El paràgraf 5.2.7 se substitueix pel següent:
«5.2.7 Quan a la columna m* de la taula del capítol VI d'aquest Codi es faci referència a aquest paràgraf, la càrrega estarà subjecta a les prescripcions relatives al prerentat que figuren a la regla 13.7.1.4 de l'Annex II del Conveni MARPOL .»
CAPÍTOL VI
Resum de prescripcions mínimes Referències de les prescripcions als Codis CIQ i CGrQ
3. S'afegeixen les següents referències a la secció titulada «Prescripcions especials (columna o)»:
«15.15 4.24
16.2.7 5.2.7»
Ha permès, a més, introduir determinades millores al text, entre les quals es poden destacar les següents:
Oportunitat per a la rehabilitació i millora d'habitatges i edificis
Amb les mesures introduïdes s'estableixen instruments clau per assegurar el compliment dels compromisos del nostre país en l'impuls de la rehabilitació edificatòria, en el marc tant de l'Estratègia a llarg termini per a la Rehabilitació Energètica al Sector de l'Edificació a Espanya (ERESEE ), com del Pla Nacional Integrat d'Energia i Clima (PNIEC) 2021-2030.
Enginyeria Tècnica Industrial Química
39 Anys
TARRAGONA
"L'Enginyeria és el motor del futur. Gràcies a l'Enginyeria, la societat es pot adaptar als canvis"
Enginyeria Tècnica Industrial Química
43 Anys
REUS
"La tecnologia és la clau que obre la porta a un món millor i més sostenible"
|
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
|
PATROCINADORS
COL·LABORADORS