10/2023


NOTÍCIES


PACK BENVINGUDA NOUS COL·LEGIATS CYPE

Amb motiu del Conveni existent entre CYPE i COGITI en matèria de col·laboració i difusió de les seves eines de programari, us presentem el “Paquet de Benvinguda”


Suma't a la petició al Parlament Europeu relativa a la suposada violació del Dret de la Unió per part d'Espanya en relació amb la lliure prestació de serveis

Suma't a la petició al Parlament Europeu relativa a la suposada violació del Dret de la Unió per part d'Espanya en relació amb la lliure prestació de serveis

Suma't a la petició al Parlament Europeu relativa a la suposada violació del Dret de la Unió per part d'Espanya en relació amb la lliure prestació de serveis

Campanya de tardor per a traspassos al PPA amb bonificació extraordinària.

Campanya de tardor per a traspassos al PPA amb bonificació extraordinària.

Campanya de tardor per a traspassos al PPA amb bonificació extraordinària.

Enginyers Tarragona present a la inauguració del curs acadèmic 23-24 del sistema universitari català a la URV

Enginyers Tarragona present a la inauguració del curs acadèmic 23-24 del sistema universitari català a la URV

Enginyers Tarragona present a la inauguració del curs acadèmic 23-24 del sistema universitari català a la URV

Quan em podré jubilar?

Quan em podré jubilar?

Quan em podré jubilar?

En què consisteix la desconnexió digital

En què consisteix la desconnexió digital

En què consisteix la desconnexió digital

AGENDA


Formació Enginyers Tarragona






[WEBINAR SIMON] La mobilitat elèctrica en 2023

18 d' octubre (dimecres)

2 hores lectives

Inscriu-te!









[SORTIDA] COVA URBANA DE TARRAGONA

16 de desembre (dissabte)

3 hores lectives

Inscriu-te!

Formació Cogiti Online


2109 - Especialización BIM en Estructuras e Instalaciones con CYPE

5/10/2023

2072 - MS Project

2/10/2023

2086 - Aplicación práctica del nuevo Reglamento de seguridad para instalaciones frigoríficas RD 552/2019

2/10/2023

2017 - Gestión de la Producción

2/10/2023

0511 - Curso Superior de energía eólica

5/10/2023

1013 - Experto en Seguridad Contra Incendios

2/10/2023

0421 - Normativa de Seguridad Industrial

2/10/2023

2129 - Tecnología de Hidrógeno

9/10/2023

0418 - Diseño de circuitos impresos (PCBs)

9/10/2023

2009 - Realización de Expedientes de Marcado CE de maquinaria y productos de construcción

9/10/2023

0910 - Hidráulica aplicada. Conducciones y estaciones de bombeo

9/10/2023

0415 - Diseño e inspección de instalaciones eléctricas de Alta Tensión según el nuevo Reglamento R.D. 337/2014

9/10/2023

0408 - Proyectos de iluminación interior y exterior con DIALUX

9/10/2023

0417 - Certificados B.T. y Memorias Técnicas de Diseño

9/10/2023

2132 - Programación PLC y simulación virtual on Factory IO

16/10/2023

2113 - Diseño de plantas de tratamiento de aguas por tecnología de membranas. Ingeniería conceptual

16/10/2023

2047 - Aplicación práctica del nuevo Reglamento de Almacenamiento de Productos Químicos R.D. 656/2017

16/10/2023

0911 - La corrosión. La protección catódica

16/10/2023

0907 - Estudios acústicos para actividades

16/10/2023

0810 - Normativa y su aplicación para la reforma y completado de vehículos

16/10/2023

0402 - Cálculo y diseño de instalaciones eléctricas de Baja Tensión

16/10/2023

BORSA DE TREBALL


NORMATIVA


Reglament UE 2055/2023 modifica pel que fa les micropartícules polímers sintètics, l'annex XVII Reglament CE 1907/2006 REACH

L'annex XVII del Reglament CE núm. 1907/2006 es modifica d'acord amb el que disposa l'annex d'aquest Reglament.

Decisió Execució UE 2052/2023 no aprova ús fosfat de plata, sodi, hidrogen i zirconi substància activa biocides tipus 4 acord Reglament UE 528/2012

No s'aprova el fosfat de plata, sodi, hidrogen i zirconi (núm. CE: 422-570-3, núm. CAS: 265647-11-8) com a substància activa per al seu ús en biocides del tipus de producte 4.

Reglament Delegat UE 2049/2023 modifica Reglament UE 852/2017 productes amb mercuri afegit subjectes a prohibicions de fabricació, importació i exportació

L'annex II del Reglament (UE) 2017/852 queda modificat com estableix l'annex d'aquest Reglament.

Reglament Delegat UE 2048/2023 modifica Reglaments Delegats UE 626/2011, 2015/2019, 2016/2019 i 2018/2019 requisits etiquetatge energètic

 

Correccions del Reglament delegat (UE) núm. 626/2011

Els annexos I i III del Reglament delegat (UE) núm. 626/2011 de la Comissió queden corregits segons el que disposa l'annex 1 del present Reglament.

Correccions del Reglament Delegat (UE) 2019/2015

Els annexos VI i IX del Reglament Delegat (UE) 2019/2015 de la Comissió queden corregits segons el que disposa l'annex 2 del present Reglament.

Correccions del Reglament Delegat (UE) 2019/2016

L'annex VI del Reglament Delegat (UE) 2019/2016 de la Comissió queda corregit segons el que disposa l'annex 3 del present Reglament.

Correccions del Reglament Delegat (UE) 2019/2018

L'annex IV del Reglament Delegat (UE) 2019/2018 de la Comissió queda corregit segons el que disposa l'annex 4 del present Reglament.

 

Reglament UE 1804/2023 implantació infraestructura combustibles alternatius i deroga Directiva 94/2014/UE

 

1. Estableix objectius nacionals obligatoris que donin lloc a la implantació a la Unió de suficient infraestructura per als combustibles alternatius destinada a vehicles de carretera, trens, vaixells i aeronaus estacionades. Inclou especificacions tècniques comunes i requisits sobre informació a l'usuari, subministrament de dades i mètodes de pagament relatius a la infraestructura per als combustibles alternatius.

2. Aquest Reglament també estableix normes relatives als marcs d'acció nacionals que preveu l'article 14 que han d'adoptar els Estats membres, incloses normes relatives a la implantació d'una infraestructura per als combustibles alternatius en àrees en què no s'estableixen objectius obligatoris a escala de la Unió i a la presentació dinformes relatius a la implantació de la dita infraestructura.

3. Aquest Reglament estableix un mecanisme d'informació per incentivar la cooperació i garanteix un seguiment estret dels avenços. El mecanisme d'informació adoptarà la forma d'un procés estructurat, transparent i iteratiu entre la Comissió i els Estats membres per finalitzar els marcs d'acció nacionals, tenint en compte les estratègies locals i regionals existents d'implantació de la infraestructura per als combustibles alternatius , i la seva posterior execució i la corresponent acció de la Comissió amb vista a recolzar una implantació coherent i més ràpida de la infraestructura per als combustibles alternatius als Estats membres.

Serà aplicable a partir del 13 d'abril del 2024.

Queden derogats la Directiva 2014/94/UE i els Reglaments Delegats (UE) 2019/1745 i (UE) 2021/1444 amb efectes a partir del 13 d'abril del 2024.

 

Reglament UE 1805/2023 ús combustibles renovables i combustibles hipocarbònics transport marítim i modifica Directiva 2009/16/CE

 

Aquest Reglament estableix normes uniformes que imposen:

a) un límit a la intensitat de les emissions de gasos d'efecte hivernacle de l'energia utilitzada a bord pels vaixells que arriben a ports sota la jurisdicció d'un Estat membre, romanen als ports esmentats o en surten, i

b) una obligació d'utilitzar el subministrament d'electricitat des de terra o una tecnologia d'emissió zero a ports sota la jurisdicció d'un Estat membre.

La seva finalitat és augmentar l'ús coherent de combustibles renovables i combustibles hipocarbònics i de fonts d'energia substitutòries en el transport marítim a tota la Unió, d'acord amb l'objectiu d'assolir la neutralitat climàtica a tota la Unió com a molt tard el 2050, alhora que es garanteix el bon funcionament del transport marítim, es crea una seguretat normativa per a l'adopció de combustibles renovables i combustibles hipocarbònics i de tecnologies sostenibles i s'eviten distorsions al mercat interior.

És aplicable a partir de l'1 de gener de 2025, a excepció dels articles 8 i 9, que són aplicables a partir del 31 d'agost de 2024.

 

Directiva UE 1791/2023 relativa eficiència energètica i modifica Reglament UE 2023/955 (versió refosa)

 

Objecte i àmbit d'aplicació

Aquesta Directiva es publica en el marc de la Unió de l'Energia i l'Agenda d'Acció Climàtica Global establerta per l'Acord de París i suposa un pas endavant cap a la consecució de la neutralitat climàtica d'aquí al 2050.

1. Aquesta Directiva estableix un marc comú de mesures per al foment de l'eficiència energètica dins de la Unió per tal de garantir la consecució dels objectius de la Unió en matèria d'eficiència energètica i crea un marc propici per a millores ulteriors d'eficiència energètica . El marc comú té per objecte contribuir a l'aplicació del Reglament (UE) 2021/1119 del Parlament Europeu i al Consell(35) ia la seguretat de l'abastament energètic de la Unió mitjançant la reducció de la dependència de les importacions d'energia, inclosos els combustibles fòssils.

En aquesta Directiva s'estableixen normes destinades a aplicar l'eficiència energètica amb caràcter prioritari a tots els sectors, a eliminar barreres al mercat de l'energia ia superar deficiències del mercat que obstaculitzen l'eficiència en el proveïment, el transport, l'emmagatzematge i el consum denergia. Així mateix, aquesta Directiva preveu l'establiment de contribucions indicatives nacionals d'eficiència energètica per al 2030.

Aquesta Directiva contribueix a l'aplicació del principi de «primer, l'eficiència energètica», contribuint així també que la Unió sigui una societat inclusiva, justa i pròspera amb una economia moderna, eficient en lús dels recursos i competitiva.

2. Els requisits que estableix aquesta Directiva són requisits mínims i s'entenen sense perjudici que qualsevol Estat membre mantingui o introdueixi mesures més estrictes. Aquestes mesures han de ser conformes amb el dret de la Unió. Quan les disposicions de la legislació nacional estableixin mesures més estrictes, els estats membres han de notificar aquestes disposicions a la Comissió.

 

En el text es poden veure articles referents als objectius d'eficiència energètica, l'ús eficient de l'energia i els drets dels consumidors, entre d'altres.

Cal destacar el que s'esmenta a l'article 11:

• Les empreses amb un consum mitjà anual d'energia superior a 85 TJ han d'aplicar un Sistema de Gestió de l'Energia com a molt tard l'11 d'octubre del 2027.

• Les empreses amb un consum mitjà anual d'energia superior a 10 TJ i que no apliquin un SGE seran objecte d'una auditoria energètica cada 4 anys, realitzant la primera com a molt tard l'11 d'octubre del 2026.

Derogació

Queda derogada amb efectes a partir del 12 d'octubre de 2025, la Directiva 2012/27/UE, en la seva versió modificada pels actes esmentats a l'annex XVI, part A, sens perjudici de les obligacions dels Estats membres relatives als terminis de transposició al dret intern de les directives que s'indiquen a l'annex XVI, part B.

Les referències a la directiva derogada s'entenen fetes a aquesta directiva d'acord amb la taula de correspondències que figura a l'annex XVII.

Aplicació

Els articles 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 i 20 i els annexos II, VIII, IX, XII, XIII i XIV seran aplicables a partir del 12 d'octubre de 2025.

L'article 37 serà aplicable a partir del 30 de juny del 2024.

 

Reglament UE 1783/2023 modifica annexos II i V Reglament CE 396/2005 límits màxims residus benzoat de denatoni, diuró, etoxazol, metomil, teflubenzuro

 

Els annexos II i V del Reglament CE 396/2005 es modifiquen de conformitat amb l'annex d'aquest Reglament.

En relació amb les substàncies actives benzoat de denatoni, diuró, etoxazol, metomil i teflubenzuró en tots els productes, el Reglament CE 396/2005, en la seva versió anterior a les modificacions introduïdes per aquest Reglament, continuarà sent aplicable als productes produïts o importats a la Unió abans del 8 d'abril de 2024.

Serà aplicable a partir del 8 d'abril de 2024.

 

Reglament UE 1781/2023 marc mesures reforçar ecosistema europeu semiconductors i modifica Reglament UE 694/2021 (Reglament de xips)

 

1. Aquest Reglament estableix un marc per reforçar l'ecosistema de semiconductors a escala de la Unió, en particular mitjançant les mesures següents:

a) crear la iniciativa Xips per a Europa (en endavant, «iniciativa»);

b) establir els criteris per reconèixer i brindar suport a les instal·lacions de producció integrada que siguin instal·lacions pioneres i que fomentin la seguretat del subministrament i la resiliència de l'ecosistema de semiconductors de la Unió;

c) establir un mecanisme de coordinació entre els Estats membres i la Comissió per fer un inventari del sector dels semiconductors de la Unió i fer-ne el seguiment, així com per a la prevenció de crisis i la resposta a situacions d'escassetat de semiconductors i, quan escaigui, per consultar les parts interessades del sector dels semiconductors.

2. El primer objectiu general del present Reglament és garantir les condicions necessàries per a la competitivitat i la capacitat dinnovació de la Unió, així com l'adaptació de la indústria als canvis estructurals.

3. El segon objectiu general, que és independent del primer objectiu general establert a l'apartat 2 i el complementa, és millorar el funcionament del mercat interior establint un marc jurídic uniforme de la Unió per augmentar la resiliència i la seguretat del subministrament de la Unió a l'àmbit de les tecnologies de semiconductors.

 

BLOG


Dos projectes seleccionats a la tercera convocatòria del Fons d’Innovació per a projectes a gran escala es duen a terme a Tarragona

 

La tercera convocatòria del Fons d’Innovació per a projectes a gran escala va rebre 239 sol·licituds. La Comissió Europea ha seleccionat 41 projectes. Mitjançant aquests projectes, la UE compromet 3.600 milions d’euros per introduir al mercat tecnologies innovadores en indústries intensives en energia, hidrogen, energies renovables i components de fabricació per a l’emmagatzematge d’energia i …

 

Llegir més >>


Messer inaugura la seva nova planta de producció a Vila-seca

 

La nova inversió, per valor de 60 milions d’euros, és la cinquena planta de producció de gasos destil·lats de l’aire que la companyia construeix al Camp de Tarragona en els seus 53 anys d’activitat a Espanya. La inversió comprèn la  construcció de la nota unitat de producció, la modernització de les instal·lacions productives existents de …

 

Llegir més >>


Ascó i Vandellòs II, aptes per prolongar la seva vida operativa a partir del 2030

 

L’Organisme Internacional d’Energia Atòmica verifica la preparació adequada de les dues centrals catalanes per operar a llarg termini.

 

Llegir més >>


Els creuers elèctrics amb zero emissions seran possibles a partir del 2030

 

La naviliera Hurtigruten Norway presenta un vaixell amb capacitat per a 600 persones que s’impulsarà amb bateries carregables als ports i veles de plaques solars

 

Llegir més >>


Enginy que ha canviat el món


Les Black Girls CODE, un projecte d'entrenament per a noies afroamericanes .

Les Black Girls CODE, un projecte d'entrenament per a noies afroamericanes l'objectiu de les quals és ensenyar-los competències bàsiques de programació per a així preparar-les i augmentar la seva representació en el sector de les STEM.

Llegir més >>


Ajuts i Subvencions


Subvencions en concurrència competitiva de projectes de millora de l'eficiència del cicle urbà de l'aigua

Subvencions en concurrència competitiva de projectes de millora de l'eficiència del cicle urbà de l'aigua

Llegir més >>


Subvencions per a projectes i activitats a entitats de l'àmbit de polítiques socials

Subvencions en règim de concurrència competitiva "línia a" per al desenvolupament d'activitats d'interès general considerades d'interès social, en l'àmbit de la investigació científica i tècnica i protecció al medi ambient en matèries de competència estatal

Llegir més >>


PATROCINADORS


COL·LABORADORS