5/10/2023
2/10/2023
2/10/2023
2/10/2023
5/10/2023
2/10/2023
2/10/2023
9/10/2023
9/10/2023
9/10/2023
9/10/2023
9/10/2023
9/10/2023
9/10/2023
16/10/2023
16/10/2023
16/10/2023
16/10/2023
16/10/2023
16/10/2023
16/10/2023
L'annex XVII del Reglament CE núm. 1907/2006 es modifica d'acord amb el que disposa l'annex d'aquest Reglament.
No s'aprova el fosfat de plata, sodi, hidrogen i zirconi (núm. CE: 422-570-3, núm. CAS: 265647-11-8) com a substància activa per al seu ús en biocides del tipus de producte 4.
L'annex II del Reglament (UE) 2017/852 queda modificat com estableix l'annex d'aquest Reglament.
Correccions del Reglament delegat (UE) núm. 626/2011
Els annexos I i III del Reglament delegat (UE) núm. 626/2011 de la Comissió queden corregits segons el que disposa l'annex 1 del present Reglament.
Correccions del Reglament Delegat (UE) 2019/2015
Els annexos VI i IX del Reglament Delegat (UE) 2019/2015 de la Comissió queden corregits segons el que disposa l'annex 2 del present Reglament.
Correccions del Reglament Delegat (UE) 2019/2016
L'annex VI del Reglament Delegat (UE) 2019/2016 de la Comissió queda corregit segons el que disposa l'annex 3 del present Reglament.
Correccions del Reglament Delegat (UE) 2019/2018
L'annex IV del Reglament Delegat (UE) 2019/2018 de la Comissió queda corregit segons el que disposa l'annex 4 del present Reglament.
1. Estableix objectius nacionals obligatoris que donin lloc a la implantació a la Unió de suficient infraestructura per als combustibles alternatius destinada a vehicles de carretera, trens, vaixells i aeronaus estacionades. Inclou especificacions tècniques comunes i requisits sobre informació a l'usuari, subministrament de dades i mètodes de pagament relatius a la infraestructura per als combustibles alternatius.
2. Aquest Reglament també estableix normes relatives als marcs d'acció nacionals que preveu l'article 14 que han d'adoptar els Estats membres, incloses normes relatives a la implantació d'una infraestructura per als combustibles alternatius en àrees en què no s'estableixen objectius obligatoris a escala de la Unió i a la presentació dinformes relatius a la implantació de la dita infraestructura.
3. Aquest Reglament estableix un mecanisme d'informació per incentivar la cooperació i garanteix un seguiment estret dels avenços. El mecanisme d'informació adoptarà la forma d'un procés estructurat, transparent i iteratiu entre la Comissió i els Estats membres per finalitzar els marcs d'acció nacionals, tenint en compte les estratègies locals i regionals existents d'implantació de la infraestructura per als combustibles alternatius , i la seva posterior execució i la corresponent acció de la Comissió amb vista a recolzar una implantació coherent i més ràpida de la infraestructura per als combustibles alternatius als Estats membres.
Serà aplicable a partir del 13 d'abril del 2024.
Queden derogats la Directiva 2014/94/UE i els Reglaments Delegats (UE) 2019/1745 i (UE) 2021/1444 amb efectes a partir del 13 d'abril del 2024.
Aquest Reglament estableix normes uniformes que imposen:
a) un límit a la intensitat de les emissions de gasos d'efecte hivernacle de l'energia utilitzada a bord pels vaixells que arriben a ports sota la jurisdicció d'un Estat membre, romanen als ports esmentats o en surten, i
b) una obligació d'utilitzar el subministrament d'electricitat des de terra o una tecnologia d'emissió zero a ports sota la jurisdicció d'un Estat membre.
La seva finalitat és augmentar l'ús coherent de combustibles renovables i combustibles hipocarbònics i de fonts d'energia substitutòries en el transport marítim a tota la Unió, d'acord amb l'objectiu d'assolir la neutralitat climàtica a tota la Unió com a molt tard el 2050, alhora que es garanteix el bon funcionament del transport marítim, es crea una seguretat normativa per a l'adopció de combustibles renovables i combustibles hipocarbònics i de tecnologies sostenibles i s'eviten distorsions al mercat interior.
És aplicable a partir de l'1 de gener de 2025, a excepció dels articles 8 i 9, que són aplicables a partir del 31 d'agost de 2024.
Objecte i àmbit d'aplicació
Aquesta Directiva es publica en el marc de la Unió de l'Energia i l'Agenda d'Acció Climàtica Global establerta per l'Acord de París i suposa un pas endavant cap a la consecució de la neutralitat climàtica d'aquí al 2050.
1. Aquesta Directiva estableix un marc comú de mesures per al foment de l'eficiència energètica dins de la Unió per tal de garantir la consecució dels objectius de la Unió en matèria d'eficiència energètica i crea un marc propici per a millores ulteriors d'eficiència energètica . El marc comú té per objecte contribuir a l'aplicació del Reglament (UE) 2021/1119 del Parlament Europeu i al Consell(35) ia la seguretat de l'abastament energètic de la Unió mitjançant la reducció de la dependència de les importacions d'energia, inclosos els combustibles fòssils.
En aquesta Directiva s'estableixen normes destinades a aplicar l'eficiència energètica amb caràcter prioritari a tots els sectors, a eliminar barreres al mercat de l'energia ia superar deficiències del mercat que obstaculitzen l'eficiència en el proveïment, el transport, l'emmagatzematge i el consum denergia. Així mateix, aquesta Directiva preveu l'establiment de contribucions indicatives nacionals d'eficiència energètica per al 2030.
Aquesta Directiva contribueix a l'aplicació del principi de «primer, l'eficiència energètica», contribuint així també que la Unió sigui una societat inclusiva, justa i pròspera amb una economia moderna, eficient en lús dels recursos i competitiva.
2. Els requisits que estableix aquesta Directiva són requisits mínims i s'entenen sense perjudici que qualsevol Estat membre mantingui o introdueixi mesures més estrictes. Aquestes mesures han de ser conformes amb el dret de la Unió. Quan les disposicions de la legislació nacional estableixin mesures més estrictes, els estats membres han de notificar aquestes disposicions a la Comissió.
En el text es poden veure articles referents als objectius d'eficiència energètica, l'ús eficient de l'energia i els drets dels consumidors, entre d'altres.
Cal destacar el que s'esmenta a l'article 11:
• Les empreses amb un consum mitjà anual d'energia superior a 85 TJ han d'aplicar un Sistema de Gestió de l'Energia com a molt tard l'11 d'octubre del 2027.
• Les empreses amb un consum mitjà anual d'energia superior a 10 TJ i que no apliquin un SGE seran objecte d'una auditoria energètica cada 4 anys, realitzant la primera com a molt tard l'11 d'octubre del 2026.
Derogació
Queda derogada amb efectes a partir del 12 d'octubre de 2025, la Directiva 2012/27/UE, en la seva versió modificada pels actes esmentats a l'annex XVI, part A, sens perjudici de les obligacions dels Estats membres relatives als terminis de transposició al dret intern de les directives que s'indiquen a l'annex XVI, part B.
Les referències a la directiva derogada s'entenen fetes a aquesta directiva d'acord amb la taula de correspondències que figura a l'annex XVII.
Aplicació
Els articles 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 i 20 i els annexos II, VIII, IX, XII, XIII i XIV seran aplicables a partir del 12 d'octubre de 2025.
L'article 37 serà aplicable a partir del 30 de juny del 2024.
Els annexos II i V del Reglament CE 396/2005 es modifiquen de conformitat amb l'annex d'aquest Reglament.
En relació amb les substàncies actives benzoat de denatoni, diuró, etoxazol, metomil i teflubenzuró en tots els productes, el Reglament CE 396/2005, en la seva versió anterior a les modificacions introduïdes per aquest Reglament, continuarà sent aplicable als productes produïts o importats a la Unió abans del 8 d'abril de 2024.
Serà aplicable a partir del 8 d'abril de 2024.
1. Aquest Reglament estableix un marc per reforçar l'ecosistema de semiconductors a escala de la Unió, en particular mitjançant les mesures següents:
a) crear la iniciativa Xips per a Europa (en endavant, «iniciativa»);
b) establir els criteris per reconèixer i brindar suport a les instal·lacions de producció integrada que siguin instal·lacions pioneres i que fomentin la seguretat del subministrament i la resiliència de l'ecosistema de semiconductors de la Unió;
c) establir un mecanisme de coordinació entre els Estats membres i la Comissió per fer un inventari del sector dels semiconductors de la Unió i fer-ne el seguiment, així com per a la prevenció de crisis i la resposta a situacions d'escassetat de semiconductors i, quan escaigui, per consultar les parts interessades del sector dels semiconductors.
2. El primer objectiu general del present Reglament és garantir les condicions necessàries per a la competitivitat i la capacitat dinnovació de la Unió, així com l'adaptació de la indústria als canvis estructurals.
3. El segon objectiu general, que és independent del primer objectiu general establert a l'apartat 2 i el complementa, és millorar el funcionament del mercat interior establint un marc jurídic uniforme de la Unió per augmentar la resiliència i la seguretat del subministrament de la Unió a l'àmbit de les tecnologies de semiconductors.
PATROCINADORS
COL·LABORADORS