Canvas Logo

[Curs] L'ENGINYER DE COMPRES

Activitat Per a la teva empresa!

Organitza aquesta acció formativa a mida a la teva empresa! Contacta'ns aquí
Dirigit a:

Els assistents seran tots aquells enginyers o tècnics que volen capacitar-se profesionalment, davant de lanecessitat d'especialitzar-se en la gestió de les compres i aprovisionaments tècnics i industrials, bé perquè ja hi treballen i volen ampliar el coneixement en aquesta matèria, o bé perquè ho veuen com a unaoportunitat d’alternativa professional en els moments actuals i per aquest motiu volen conèixer aquest sector, essencial per a la millora de la competitivitat de les empreses.

També s'adreça a totes aquelles persones que formen part de l'estructura d'una empresa (gerents,administració, comercials, etc.) i volen formar-se o ampliar el coneixement en l'àmbit de la gestió de lescompres.

Dates: 3 de març (dimarts)
Horari: De les 9.00 a les 18.00 hores (una hora per dinar, inclòs en el preu)
Assistents: 06/25
Durada: 8 hores lectives
Programació:

1. LA COMPRA PROFESSIONAL COM A ESTRATÈGIA. DEFINICIÓ DE CONCEPTES.
1.1. L'EMPRESA.
1.2. BREU HISTÒRIA DE LA GESTIÓ DE COMPRA PROFESSIONAL.
1.3. ANÀLISI DELS TERMES FONAMENTALS DE COMPRES.

2. L'ENGINYER DE COMPRES.
2.1. PERFIL PROFESSIONAL.
2.2. FUNCIONS PRÒPIES DEL LLOC DE TREBALL.

3. LA NORMATIVA A L’ENTORN DE LA COMPRA I L'APROVISIONAMENT.
3.1. NORMATIVA MERCANTIL.
3.2. NORMATIVA LABORAL.
3.3. NORMATIVA FISCAL.

4. L'ESTRUCTURA ECONÒMICA D'UNA EMPRESA.
4.1. EL BALANÇ DE SITUACIÓ.
4.2. EL COMPTE DE RESULTATS.
4.3. ELS COSTOS.
4.4. EL PREU DE VENDA.
4.5. EL PREU DE COMPRA.

5. LA GESTIÓ DE LES COMPRES.
5.1. LA CONTRACTACIÓ PÚBLICA O PRIVADA.
5.2. LA PLANIFICACIÓ.
5.3. EL MERCAT DE LES COMPRES I L'APROVISIONAMENT.
5.4. L'ANÀLISI TÈCNICA DELS PRODUCTES I ELS MATERIALS.
5.5. L'ANÀLISI TÈCNICA DELS SERVEIS.
5.6. LA SUBCONTRACTACIÓ.
5.7. LA SELECCIÓ DE PROVEÏDORS I SUBCONTRACTISTES.
5.8. LA PETICIÓ D'OFERTES.
5.9. L'AVALUACIÓ DE LES OFERTES.
5.10. L'ELECCIÓ DE LA MILOR OFERTA I LA COMANDA.
5.11. EL SEGUIMENT.
5.12. LA RECEPCIÓ I L'EMMAGATZEMATGE.
5.13. TANCAMENT DE LA COMANDA.
5.14. LA FACTURACIÓ DE COMPRES.

6. LA GESTIÓ DELS MATERIALS.
6.1. EL MAGATZEM.
6.2. L'ANÀLISI DELS ESTOCS.
6.3. LA LOGÍSTICA.
6.4. EL JUST IN TIME.

7. HABILITATS PERSONALS.
7.1. LA GESTIÓ DEL TEMPS.
7.2. LA RELACIÓ INTERPERSONAL.
7.3. LA NEGOCIACIÓ DEL COMPRADOR.

8. NOVES ESTRATÈGIES.
7.1. GLOBAL SOURCING.
7.2. BENCHMARKING.
7.3. LES NOVES TECNOLOGIES.

Documentació: La documentació estarà disponible a la plataforma entre 24 i 48 hores abans de l’inici de la formació. En el cas que hi hagi documentació addicional una vegada finalitzada la formació, us la facilitarem posteriorment.
Certificació: Una vegada finalitzada l’acció formativa, els alumnes obtindran un certificat d’assistència que es podran descarregar a la plataforma.
Objectius:

Les successives crisis socioeconòmiques que ha patit el món occidental han suposat en l'entornempresarial, en general, un increment dels costos materials i humans, que afegits a la disminució d'ingressos han provocat una reducció dels beneficis de moltes de les empreses i, fins i tot , el tancament d'algunes altres.

D'altra banda, hi ha un conjunt de variables i factors externs i interns a les empreses que també afectenels comptes de resultats d'aquestes i als seus marges:

- Factors externs: l'espai econòmic global, la competència mundial, internet, l'alta especialització,etc.

- Factors interns: la manca d'innovació, no estar present a les xarxes socials, un deteriorament del nivell de servei, no tenir una ràpida resposta a les peticions dels clients, la manca de qualitat, no disposar del producte a la demanda dels clients, etc.

Davant aquestes situacions, les companyies a més de trobar la millor solució per a cada variable,buscaran, a priori, incrementar les vendes amb l'obtenció de beneficis, com a manera de continuar en el mercat. Un exemple per fer créixer aquestes vendes seria trobar nous mercats objectius, a través de polítiques de màrqueting relacional o altres mètodes segons l'estratègia planificada.

Però això és tot? Si les empreses volen millorar la seva competitivitat és evident que no. Per això serànecessari també, saber estructurar i optimitzar els costos. Recordem que, per incrementar un 20% els beneficis és necessari incrementar les vendes en la mateixa proporció, tenint en compte les despeses associades que suposen aquest augment. Però es pot aconseguir també el mateix benefici del 20% d'una altra manera? Sí, estalviant de l'ordre d'un 4% sobre els costos dels materials i dels serveis comprats al'empresa. És evident, per tant, que aquest serà un objectiu empresarial: millorar els costos a través de la professionalització de les compres.

I qui té la responsabilitat de millorar aquests costos dins de l'empresa? La planificació estratègica actualdeterminada per la direcció general de les empreses, deixen enrere els antics organigrames en els quals el departament de compres eren una senzilla estructura de l'àrea d'administració. La política actual passa per trobar el millor responsable tècnic especialitzat en la gestió de l'àrea de compres tècniques i industrials. Per a això serà necessari tenir a l'empresa, un expert en aquesta matèria, és a dir: un Enginyer de Compres.

Aquest curs permetrà capacitar-se per tenir la base necessària per saber entendre els costos empresarialsi el món de la gestió, per aconseguir comprar professionalment des de la vessant tècnica. Negociar,seleccionar proveïdors, adquirir coneixements legals bàsics, subcontractar, conèixer les tècniques decompres essencials, analitzar el cost integral d'aprovisionament, planificar, gestionar els estocs, adquirir el compromís ètic, etc. són conceptes que permetran desenvolupar com a enginyers aquesta especialitat d'un àrea tan fonamental i estratègica de l'empresa.

Bonificacions: Gestionem els tràmits per tal que puguis beneficiar-te de la bonificació corresponent per formació.
Instruccions per bonificar:

1. Sol·licita els impresos al CETIT a formacio@enginyerstarragona.cat

2. Aporta tota la informació 10 dies naturals abans de l'inici del curs.

3. NOTA IMPORTANT: les bonificacions es porten a terme per mitjà d'una assessoria externa. Aquells que vulguin acollir-se a la bonificació de qualsevol acció formativa, el preu s'incrementarà en un 20 % ( que també es podrà bonificar i recuperar).

Condicions:

Anul·lació d’inscripcions:

Segons les inscripcions que es facin, l’acció formativa serà viable o no, per aquest motiu és important que notifiqueu les anul·lacions.

L'anul·lació s’ha de comunicar 48 h abans de l’inici de la formació a través del correu electrònic formacio@cetit.org, si no es facturarà el 100% de l’import de l’acció formativa.

Imatges i gravació del curs: t’informem que, en compliment del que disposa el RGPD, la normativa legal vigent en matèria de protecció de dades i la Llei 1/1982 de protecció civil, dret a l'honor, intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, durant el curs es faran fotografies i en determinats casos es gravaran i/o s’emetran en directe. En cap cas es publicarà el nom de l'Interessat. La imatge s’utilitza legitimada per l’interés legítim del Col·legi de promocionar aquests cursos i el seu possible visionat posterior per part dels assistents.

Pel fet d’assistir, aquestes imatges es conservaran i mentre estigui penjat el curs a la plataforma. Un cop hagi passat el termini per poder visionar-lo posteriorment aquest deixarà d’estar penjat a la plataforma i les imatges se suprimiran amb les mesures de seguretat adequades.

Així mateix, tens dret a sol·licitar l’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les seves dades i la limitació i oposició al seu tractament dirigint-te al mail dpd@cetit.org. Per a més informació sobre els drets de protecció de dades, accedeix a la nostra web: http://www.enginyerstarragona.cat/home/article/privacitat.

Ponents

  1. RICARD NOGUESRicard Nogués Parra (1966). Enginyer Consultor i Formador. Soci Director d'ORGANIZE Enginyers Consultors. Director Comercial i impulsor d'ORGANIZE GROUP.