La vigent classificació professional que estableix l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (*EBEP) en el seu article 76, no és coherent ni respecta la nova estructura de les titulacions universitàries implantada després del procés de Bolonya, en perpetuar, amb denominació diferent (subgrup A1 i subgrup A2), l'antiga diferenciació entre les titulacions universitàries de llicenciat, arquitecte i enginyer i diplomat, arquitecte i enginyer tècnic (grup A i grup B antics).
Tot això, a pesar que el procés d'implantació de les noves titulacions es va produir l'any 2011, sent l'últim curs acadèmic que va oferir les antigues titulacions el 2010/2011. El problema radica en el fet que diferents col·lectius, entre els quals es troba el nostre, estan inclosos en el subgrup A2, dins de la classificació pública, en lloc de formar part d'un únic Grup A, sense subgrups, la qual cosa suposa un clar “sostre de cristall” al seu desenvolupament professional, al no poder optar, per exemple, a llocs de gestió i responsabilitat dins de l'àmbit públic.
Per això, i per a intentar acabar amb aquesta injusta discriminació laboral, que afecta més de dos milions de treballadors del nostre país, sense que l'Administració Pública hagi fet res fins al moment, per a posar fi a aquesta lesiva situació, s'ha constituït la “Plataforma Grup A”, que va ser presentada oficialment en roda de premsa dijous passat, 18 de maig.
La Plataforma està integrada per representants de més d'una dotzena de col·legis i sindicats, com podeu veure en el Manifest-Grup Al fet que s'ha elaborat, i en el qual les organitzacions signants exigim que:
• Es busqui un sistema que recondueixi la situació que descrivim, viciada des de l'origen, i en la qual estan immersos molts graduats universitaris al servei de l'Administració pública.
• Es modifiqui l'art. 76 del EBEP, en el sentit de suprimir la *subclasificación del Grup A, ja que la seva aplicació està perpetuant un criteri de classificació que ha generat un greuge entre professions amb el mateix nivell acadèmic (Títol de Grau) i el grau de responsabilitat del qual de les funcions a exercir en res poden justificar aquesta diferenciació, al que afegim que la interpretació i aplicació dels criteris de *subclasificación admet un ampli marge de discrecionalitat, la qual cosa fet i fet amb tota seguretat derivarà en nous conflictes.
• Es paralitzi la tramitació del Projecte de Llei de Funció Pública de l'Estat fins que no es modifiqui el EBEP i es recullin les consideracions que se sol·liciten en aquest document.
Adjuntem el citat Manifest i enllaç a les notícies que s'han publicat sobre aquest tema en la pàgina web del Consell ( aquí), i en la del INGITE (aquí).
També us fem arribar la nota de premsa sobre aquest tema, llançada des del *INGITE, i els enllaços a les declaracions realitzades en la citada roda de premsa, celebrada en el Consell General d'Infermeria:
Totals amb les declaracions del president de COGITI i INGITE.
Així mateix, la notícia està tenint una notable repercussió en els mitjans de comunicació, entre altres:
Notícia publicada en La Vanguardia.
Notícia publicada en Redacció Mèdica.
Notícia publicada en ABC (Societat).
Notícia publicada en Consalud.