El Ministeri d'Economia i Hisenda tramita una nova llei conseqüència de la transposició de la Directiva de Serveis Europea anomenada Omnibus, que pretén acabar amb la capacitat tècnica dels col·legis de vetllar pels interessos dels consumidors mitjançant els visats. Els col·legis temen que la possible eliminació del control dels treballs tècnics comporti un augment del preu del projecte quan passi a mans de companyies asseguradores o entitats lucratives a la recerca d'un major benefici.
El CETIT vol manifestar la seva preocupació davant del que serà, si no s'atura en darrera instància parlamentària, un greu perjudici per a la societat en forma de llei anomenada Omnibus que, entre altres mesures, pretén canviar la regulació de la professió dels col·legis professionals i societats professionals.
Aquest projecte de llei de modificació de diverses lleis per a la seva adaptació a la Llei sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici està en aquests moments en tramitació al Senat. Entre els aspectes modificats es contempla un canvi important al visat de treballs professionals i, si prospera, en cap cas els col·legis, per si mateixos o mitjançant les seves previsions estatutàries, podran imposar l'obligatorietat de visar els treballs professionals.
El CETIT vol recordar un cop més que aquesta regulació correspon als col·legis per llei i per tant el visat de documents tècnics només pot ser regulat pels col·legis professionals en virtut de les seves competències.
El que pretén el Ministeri d'Economia i Hisenda amb aquesta nova llei es fer desaparèixer el control col·legial que, en definitiva, implica apartar els col·legis professionals del desenvolupament tècnic de la seva pròpia professió, a la qual es deuen i per la qual hi treballen incansablement. Els visats són una de les formes més efectives per controlar que els treballs tècnics es portin a terme amb totes les garanties possibles de responsabilitat en benefici tant del projectista com del ciutadà o l'empresa que ha sol·licitat el servei d'un tècnic sotmès al codi deontològic professional. Si aquesta important capacitat col·legial s'elimina, es corre el risc que el control passi a mans d'empreses privades, presumiblement asseguradores, que no tindran el bagatge dels col·legis i que probablement tendiran a treure'n un benefici més alt d'aquesta tasca de responsabilitat portada a terme fins ara de forma exemplar pels Col·legis d'Enginyers Tècnics Industrials.
El consumidor ha de saber que el visat garanteix la seguretat mitjançant l'acreditació de l'enginyer tècnic industrial que fa el treball, està habilitat i és competent per fer-ho, verifica i certifica la integritat i la identitat documental de tot el seu contingut administratiu i legislatiu per a la administració que va destinat, a més de garantir l'existència d'una assegurança de responsabilitat civil.
La transposició de la Directiva de Serveis propicia l'existència del visat per tant no s'entén aquesta postura de desprotegir la professió i el ciutadà.
En aquest sentit, cal destacar que les despeses de visat no superen el 0,20 % del cost del projecte mentre que les taxes de l'Administració intrínseques són superiors al 2,80 % del cost. A aquesta dada, cal afegir també que la part econòmica que obté el col·legi s'inverteix en la professió i per tant no hi ha cap ànim de lucre.
Fins ara, el CETIT, com altres institucions, ha fet arribar a les diverses forces polítiques parlamentàries representades a la nostra demarcació el seu parer davant d'aquesta injustícia i ha proposat unes esmenes per evitar que aquesta nova llei sigui un perjudici tant per a la professió com per al conjunt dels ciutadans. Les gestions continuen a tots els nivells i confiem que el bon seny parlamentari eviti que es materialitzi finalment aquest greuge professional en mig d'una situació que, per si mateixa, ja és prou dolenta econòmicament per a tothom.
El CETIT vol manifestar la seva preocupació davant del que serà, si no s'atura en darrera instància parlamentària, un greu perjudici per a la societat en forma de llei anomenada Omnibus que, entre altres mesures, pretén canviar la regulació de la professió dels col·legis professionals i societats professionals.
Aquest projecte de llei de modificació de diverses lleis per a la seva adaptació a la Llei sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici està en aquests moments en tramitació al Senat. Entre els aspectes modificats es contempla un canvi important al visat de treballs professionals i, si prospera, en cap cas els col·legis, per si mateixos o mitjançant les seves previsions estatutàries, podran imposar l'obligatorietat de visar els treballs professionals.
El CETIT vol recordar un cop més que aquesta regulació correspon als col·legis per llei i per tant el visat de documents tècnics només pot ser regulat pels col·legis professionals en virtut de les seves competències.
El que pretén el Ministeri d'Economia i Hisenda amb aquesta nova llei es fer desaparèixer el control col·legial que, en definitiva, implica apartar els col·legis professionals del desenvolupament tècnic de la seva pròpia professió, a la qual es deuen i per la qual hi treballen incansablement. Els visats són una de les formes més efectives per controlar que els treballs tècnics es portin a terme amb totes les garanties possibles de responsabilitat en benefici tant del projectista com del ciutadà o l'empresa que ha sol·licitat el servei d'un tècnic sotmès al codi deontològic professional. Si aquesta important capacitat col·legial s'elimina, es corre el risc que el control passi a mans d'empreses privades, presumiblement asseguradores, que no tindran el bagatge dels col·legis i que probablement tendiran a treure'n un benefici més alt d'aquesta tasca de responsabilitat portada a terme fins ara de forma exemplar pels Col·legis d'Enginyers Tècnics Industrials.
El consumidor ha de saber que el visat garanteix la seguretat mitjançant l'acreditació de l'enginyer tècnic industrial que fa el treball, està habilitat i és competent per fer-ho, verifica i certifica la integritat i la identitat documental de tot el seu contingut administratiu i legislatiu per a la administració que va destinat, a més de garantir l'existència d'una assegurança de responsabilitat civil.
La transposició de la Directiva de Serveis propicia l'existència del visat per tant no s'entén aquesta postura de desprotegir la professió i el ciutadà.
En aquest sentit, cal destacar que les despeses de visat no superen el 0,20 % del cost del projecte mentre que les taxes de l'Administració intrínseques són superiors al 2,80 % del cost. A aquesta dada, cal afegir també que la part econòmica que obté el col·legi s'inverteix en la professió i per tant no hi ha cap ànim de lucre.
Fins ara, el CETIT, com altres institucions, ha fet arribar a les diverses forces polítiques parlamentàries representades a la nostra demarcació el seu parer davant d'aquesta injustícia i ha proposat unes esmenes per evitar que aquesta nova llei sigui un perjudici tant per a la professió com per al conjunt dels ciutadans. Les gestions continuen a tots els nivells i confiem que el bon seny parlamentari eviti que es materialitzi finalment aquest greuge professional en mig d'una situació que, per si mateixa, ja és prou dolenta econòmicament per a tothom.