Canvas Logo

L'ENGINYER TÈCNIC INDUSTRIAL ÉS LA SEGONA PROFESSIÓ MÉS DEMANADA PEL MERCAT LABORAL

Un 61,4% de les ofertes d'ocupació demana expressament que els candidats tinguin una titulació universitària. Són aquells amb Administració i Direcció d'Empreses (ADE) i amb Enginyeria Tècnica Industrial els més demandats pel mercat laboral, segons el V Informe Adecco Professional sobre carreres amb més sortides professionals. Encara que l'experiència internacional i el coneixement d'idiomes també són elements que tenen en compte les empreses en la selecció dels joves, la formació sembla decisiva quan es tracta d'accedir a la primera feina.

LA DEMANDA
Els titulats universitaris han millorat lleugerament (0,5 punts percentuals) la seva presència respecte l'any anterior, de manera que segueixen liderant l'oferta d'ocupació qualificada. En alguns casos, aquesta recerca s'amplia a un ventall de titulacions d'una àrea concreta: més del 8% busca diplomats o enginyers tècnics en general, sense especificar titulació; i un 12% sol · licita ser enginyer, llicenciat o posseir un grau universitari.

LES CARRERES
ADE torna a ser la carrera més requerida per les empreses, amb el 4,5% de les ofertes, un increment de tres dècimes comparat amb l'any anterior. Aquesta xifra augmenta fins al 7,3% si es tenen en compte només les ofertes en què demanen universitaris.
La major escalada la protagonitza l'Enginyeria Tècnica Industrial. Si el 2012 ocupava la quarta posició, l'any passat va ser la segona en ordre de preferència: del total de les ofertes analitzades, un 3,5% va correspondre a aquests enginyers. Per darrere d'aquests titulats es troben els enginyers industrials i informàtics, tercera i quarta posició, respectivament, en el rànquing. Entre els llicenciats que consoliden el seu lloc hi ha els de Ciències Empresarials, Economia i Dret.
LES TITULACIONS
Les àrees de coneixement tècniques i jurídic-social guanyen per golejada a la resta de les titulacions, per sobre de ciències i humanitats. Les dues primeres, amb el 42,1% i el 38%, respectivament, copen la demanda; lluny de ciències, que ronda el 15%, i d'humanitats, representant al voltant del 5%.
Entre tots els graduats, l'informe destaca els enginyers vinculats a les TIC: mantenen la seva escalada percentual des de fa deu anys, període en què han passat de rebre el 3,1% de les ofertes laborals al 13,6% actual. Les titulacions relacionades amb l'àmbit científic i sanitari s'estabilitzen en el 15,2% el 2013, el mateix percentatge que en l'exercici anterior. Destaquen, això sí, Medicina, Química, Farmàcia i Infermeria com carreres de referència, trencant-se la tendència descendent que van iniciar el 2010.

LES AUTONOMIES
Madrid, amb el 21,7% de l'oferta d'ocupació, és la comunitat autònoma que més demanda professionals titulats. En segon lloc es troba Catalunya, que amb el 19,3% augmenta gairebé un punt percentual la seva aportació respecte a 2012, que aglutinava el 18,5% de les ofertes. Els següents llocs els ocupen Andalusia (11%), País Basc (9,7%) i València (7,7%).

El teu primer sou ...
Per vocació o per obligació? Avui dia són molts els joves que s'enfronten a aquest dilema abans d'escollir carrera universitària. I no és per menys. El estèril mercat laboral ha posat contra les cordes a molts estudiants que es veuen en l'obligació de decidir amb el cap o amb els budells.
Segons l'últim informe d'Adecco sobre les carreres amb més sortides professionals, el sector serveis va ser, el 2013, el que més ofertes d'ocupació per a titulats aglutinar: el 8,2% del total. L'àrea d'informàtica i Internet engloba el 7,8% de les ofertes d'ocupació.
Segons l'estudi Els + Buscats 2014, elaborat per Adecco, el sector de vendes i màrqueting és un dels que tira del mercat laboral i el key account manager en noves tecnologies pot arribar a cobrar entre els 40.000 i els 60.000 euros bruts anuals.

Ruta per accedir al teu nou ocupació
  •  El currículum pot arribar a ser la clau a una feina. Cada CV ha d'estar adaptat al lloc i? A l'empresa per la qual et postulas. A més, la creativitat cotitza a l'alça: com més innovadora sigui la teva carta de presentació, més possibilitats tindràs? De ser seleccionat. 
  •  En l'entrevista és essencial conèixer bé el lloc que s'ofereix i l'empresa per a la qual s'opta. A més, l'ideal és donar respostes sinceres-i mostrar entusiasme? Per l'oportunitat. 
  •  Donar-se a conèixer és? Tan important com? Els coneixements que tinguis. Disposar d'un títol universitari pot ser paper mullat si no saps com i amb qui relacionar-te. Fer networking i passejar per les fires del sector que t'interessa són una bona manera de crear una xarxa de contactes que t'obri les portes de l'ocupació. 
  •  La marca personal? Serà el teu senyal d'identitat. -I la teva petjada digital és? Tan important com? La impressió que deixes? En una conversa? En persona. Cura? Amb l'ús que fas? De les xarxes socials.
font: Expansion.com