Canvas Logo

A partir del 2 de setembre les ajudes del Kit Digital arribaran a les pimes de 3 a 9 treballadors

Dades i Serveis ens informa d'aquesta nova convocatòria conviurà durant uns dies amb el termini de presentació de sol·licituds de l'anterior (empreses de 10 a 49 treballadors), que continuarà obert fins al 15 de setembre del 2022.

Novetats

En aquesta segona fase del Kit Digital s'ofereix un catàleg amb 12 solucions diferents, dues més que a l'anterior, i les pimes podran triar on gastar els diners per digitalitzar el seu negoci.

La quantia de l'ajuda serà de 6.000 euros i amb aquests diners les empreses podran adquirir les solucions de digitalització per a àrees clau com: lloc web i presència a Internet, gestió de xarxes socials, comerç electrònic, gestió de clients, serveis i eines d'oficina virtual, intel·ligència empresarial i analítica, gestió de processos, factura electrònica, comunicacions segures, i ciberseguretat. A més, en aquesta segona convocatòria, s'hi afegeixen dues noves categories com són presència avançada a Internet i Marketplace

Com sol·licitar l'ajuda del Kit Digital

El primer que cal fer és registrar-se a l'àrea privada de www.acelerapyme.es, completar el test d’autodiagnosis digital i escollir una o diverses de les solucions que es proposen al catàleg. I, finalment, sol·licitar l'ajut a la seu electrònica de Red.es, https://sede.red.gob.es

Un cop comprovat que l'empresa compleix els requisits, es concedeix el bo digital. En aquest moment l'empresa haurà de seleccionar un o diversos agents digitalitzadors per desenvolupar les solucions de digitalització que millor s'adaptin a les necessitats del seu negoci i subscriure els acords de prestació de solucions de digitalització.

Les ajudes són de concurrència no competitiva i s'atorgaran de forma directa i per ordre d'arribada, una vegada realitzades les comprovacions del compliment dels requisits exigits a la convocatòria. Les empreses interessades en aquesta segona convocatòria podran consultar les bases reguladores i totes les seves novetats a: https://www.boe.es/boe/dias/2022/07/29/pdfs/BOE-A-2022-12734 .pdf

Després de rebre l'ajuda, quins passos cal seguir?

El primer que hem de tenir en compte és que no ens ingressaran l'ajuda al compte de la nostra empresa, sinó que serà l'agent digitalitzador escollit per realitzar la feina qui cobrarà, en funció de la feina i pressupost, els diners de l'ajuda del Kit Digital.

Per això, el primer pas és triar el nostre agent digitalitzador. Hi ha un llistat dels qui ja estan operatius a Accelera Pime: https://www.acelerapyme.gob.es/kit-digital/catalogo-digitalizadores. Si ja tenim una empresa de referència amb la que hem treballat i és agent digitalitzador serà interessant parlar amb ells. I també podem triar un agent o diversos per gastar el nostre pressupost.

I com he de gastar aquesta ajuda?

Les ajudes del Kit Digital estan orientades a serveis o programes i serveixen per contractar-ne de nous. Cal tenir en compte que ens poden sol·licitar la justificació de la inversió feta en qualsevol moment. Per tant, cal tenir cura del contracte que signarem amb l'agent digitalitzador.

I si el meu pressupost excedeix de la quantitat aportada pel Kit Digital?

Es pot donar la circumstància que el pressupost que ens ofereix l'agent digitalitzador que hem seleccionat superi l'ajuda que rebrem. En aquest cas, la quantitat restant anirà a compte nostre.

Més de 8.700 agents digitalitzadors

Actualment, el catàleg d’agents digitalitzadors està format per més de 8.700 agents adherits. El termini d'adhesió continuarà obert durant tota la durada del Programa, per la qual cosa el catàleg s'anirà ampliant segons es vagin resolent les sol·licituds.

Els agents digitalitzadors són els únics habilitats per subscriure acords de prestació de solucions de digitalització amb les empreses beneficiàries dels ajuts del programa Kit Digital i titulars del bo digital, i podran col·laborar en el procés de sol·licitud dels ajuts, essent també representants voluntaris, així com en les actuacions de control que se'n derivin. A més, seran ells els qui presentin tota la documentació justificativa i els que rebin el pagament del bo digital cedit pel beneficiari, una vegada se n'hagi acceptat la justificació.

Ja s'han concedit més de 21.000 ajuts de la primera convocatòria

Fins ara, el programa Kit Digital ha rebut al voltant de 68.000 sol·licituds i prova de l'agilitat del Programa són els prop de 21.000 ajuts concedits a les empreses a les quals va adreçada la primera convocatòria d'ajuts del Kit Digital, aquelles entre 10 i 49 empleats. Això suposa que el 31 per cent de les pimes que ho han sol·licitat, ja compten amb el bo digital per consumir-lo en diferents solucions digitals del catàleg. Aquest percentatge d'ajuts concedits equival a uns 252 milions d'euros procedents dels fons europeus Next Generation EU.

Si necessites més informació et recomanem contactar amb l'Oficina Accelera Pime de la Cambra de Tarragona a oap@cambratgn.org / 977 219 676 / 619 888 054.