Canvas Logo

El treballador ha d'informar a l'empresa en cas de baixa mèdica

L'1 d'abril va entrar en vigor un nou protocol de la Seguretat Social en el què s'estableix que els empleats que causin baixa mèdica per incapacitat temporal, IT, ja no hauran de remetre el comunicat i la documentació a la seva empresa, ja que serà la pròpia administració qui, telemàticament, se n'ocuparà.

Ara bé, encara que l'empleat ja no estigui obligat a presentar el comunicat de la baixa mèdica, des de DADES i SERVEIS considerem necessari que la persona treballadora comuniqui a la direcció de l'empresa que estarà absent del seu lloc de treball.

En aquest sentit, l'empresa pot implementar un reglament intern on s'obligui al treballador a informar de la seva absència abans de l'inici de la jornada laboral. D'aquesta manera, l'ocupador podrà adoptar les mesures organitzatives necessàries per cobrir la vacant.

L'empresa també pot acordar i incloure la necessitat d'efectuar aquest preavís al contracte de treball.

Si necessites més informació no dubtis a contactar amb DADES i SERVEIS.