El CETIT posarà a disposició dels col·legiats, alumnes d'enginyeria tècnica industrial, personal, etc... un autocar per anar a la manifestació convocada pel proper 7 de maig de 2010 a Madrid. Els interessats poden inscriure's a les oficines del CETIT, al telèfon 977 251 877 o per correu electrònic cetit@cetit.org, abans del dimecres 5 de maig a les 14 hores.
En multitud d'ocasions ens heu consultat sobre l'afectació que la Llei Òmnibus provocarà sobre els vostres treballs professionals. Vist que la Llei defineix el visat com "instrumento voluntario con carácter general. Tan sólo se prevé como excepción la posibilidad de establecer por real decreto del Gobierno la obligación de visar los proyectos, cuando sea necesario por existir una relación de causalidad directa entre el trabajo profesional y la afectación a la integridad física y seguridad de las personas, y se acredite que el visado es el medio de control más proporcionado ", l'única resposta que us hem pogut donar segur que no ha estat satisfactòria, ni per vosaltres i menys per nosaltres, atès que aquesta llei s'havia de desplegar reglamentàriament i el Govern Estatal disposava de quatre mesos per a fer-ho.
Finalment, en data 30 d'abril, el Ministeri d'Economia i Hisenda ha publicat el Projecte de Reial Decret, sobre obligacions de visat col·legial de treballs professionals, en el què es determinen els treballs professionals que obligatòriament han d'obtenir el visat col·legial. Argumenta que els motius que s'han avaluat per a redactar la llista d'aquests treballs professionals són: "En cada uno ellos ha quedado acreditada la necesidad de que esté sometido obligatoriamente al visado colegial por existir una relación de causalidad directa entre el trabajo profesional y la afectación a la integridad física y seguridad de las personas, y porque, además, el visado resulta el medio de control más proporcionado, teniendo en cuenta los distintos instrumentos de control posibles".
La llista de treballs és la següent:
Projecte d'execució d'edificació i certificat acabament d'obra, projecte d'enderroc d'edificacions que no requereixi explosius, projecte de voladures especials, projectes tècnics d'establiment, trasllat i modificació substancial d'una fàbrica d'explosius, projecte tècnic d'instal·lació i modificació substancial de dipòsits comercials i de consum de matèries explosives, projecte d'establiment de tallers de cartutxos i pirotècnica i de dipòsits no integrats en ells, projectes d'aprofitaments de recursos miners i per acabar projecte d'infrastructures comunes de telecomunicació d'edificis.
Sembla que el Ministeri d'Economia i Hisenda ens estigui prenent el pèl.
Com poden considerar que una ICT és més perillosa que una instal·lació d'alta tensió, baixa tensió o xarxa de gas? Com poden creure que una ICT protegeix la integritat física de les persones millor que una instal·lació contra incendis? etc.
Demostren una manca de coherència absoluta.
Altres arguments utilitzats són els expressats per la Comissió Nacional de la Competència, CNC, que atribueix al visat efectes rellevants sobre la competència, que s'utilitza com instrument de fixació de preus o per la restricció territorial de l'exercici professional.
No és cert que l'obligació de visar treballs professionals imposi una càrrega monetària que dificulti l'exercici professional, el cost del visat representa, de mitja, un 0,1 % del cost total d'una obra.
No és veritat que l'obligació de visar s'utilitzi com instrument per a la fixació o homogeneïtzació dels preus entre els professionals, fa molts anys que no tenim barems d'honoraris mínims.
No és de rebut dir que utilitzem el visat per a restringir, a un territori, l'exercici professional, l'àmbit d'actuació de l'ETI és tot l'Estat.
El visat, entre d'altres funcions, evita l'intrusisme professional, assegurant que el professional que signa els projectes estigui degudament habilitat, controla que els treballs s'adeqüin a les exigències reglamentàries, a més d'assegurar als consumidors i usuaris que el treball disposa d'una cobertura d'assegurança de responsabilitat civil suficient.
El Govern dóna total credibilitat a les tesis exposades per la CNC, qui qualifica als col·legis professionals com organitzacions obsoletes, corporativistes i opaques. Tot i que els col·legis professionals no són una figura àmpliament estesa a Europa, som corporacions de dret públic, modernes, democràtiques i al servei dels col·legiats i de la societat, a la que tots plegats servim.
És evident que presentarem al·legacions, com també les vàrem presentar als projectes de les lleis Paraigües i Òmnibus, però hem de suposar que ens faran el mateix cas que llavors. De res van servir les al·legacions presentades ni els contactes mantinguts amb els grups parlamentaris. Les diferents gestions realitzades per totes les organitzacions integrants de la Mesa de la Ingeniería, organització estatal que aplega totes les enginyeries, han estat estèrils, pel què és el moment de demostrar al Govern el nostre ferm desacord.
Per tot això, el proper divendres 7 de maig a Madrid , tindrà lloc una concentració a la que esteu tots convocats.
- Inici: Calle Alcalá cantonada a C/ Marques de Cubas, Madrid.
- Hora d'inici: 12:00
- Destí: Calle Alcalá nº 9 (davant del Ministeri d'Economia. Es llegirà un comunicat al final, que donarà per finalitzada la manifestació
- Hora de finalització: 14:00
- Recorregut: Pel Carrer d'Alcalá, Madrid.
En multitud d'ocasions ens heu consultat sobre l'afectació que la Llei Òmnibus provocarà sobre els vostres treballs professionals. Vist que la Llei defineix el visat com "instrumento voluntario con carácter general. Tan sólo se prevé como excepción la posibilidad de establecer por real decreto del Gobierno la obligación de visar los proyectos, cuando sea necesario por existir una relación de causalidad directa entre el trabajo profesional y la afectación a la integridad física y seguridad de las personas, y se acredite que el visado es el medio de control más proporcionado ", l'única resposta que us hem pogut donar segur que no ha estat satisfactòria, ni per vosaltres i menys per nosaltres, atès que aquesta llei s'havia de desplegar reglamentàriament i el Govern Estatal disposava de quatre mesos per a fer-ho.
Finalment, en data 30 d'abril, el Ministeri d'Economia i Hisenda ha publicat el Projecte de Reial Decret, sobre obligacions de visat col·legial de treballs professionals, en el què es determinen els treballs professionals que obligatòriament han d'obtenir el visat col·legial. Argumenta que els motius que s'han avaluat per a redactar la llista d'aquests treballs professionals són: "En cada uno ellos ha quedado acreditada la necesidad de que esté sometido obligatoriamente al visado colegial por existir una relación de causalidad directa entre el trabajo profesional y la afectación a la integridad física y seguridad de las personas, y porque, además, el visado resulta el medio de control más proporcionado, teniendo en cuenta los distintos instrumentos de control posibles".
La llista de treballs és la següent:
Projecte d'execució d'edificació i certificat acabament d'obra, projecte d'enderroc d'edificacions que no requereixi explosius, projecte de voladures especials, projectes tècnics d'establiment, trasllat i modificació substancial d'una fàbrica d'explosius, projecte tècnic d'instal·lació i modificació substancial de dipòsits comercials i de consum de matèries explosives, projecte d'establiment de tallers de cartutxos i pirotècnica i de dipòsits no integrats en ells, projectes d'aprofitaments de recursos miners i per acabar projecte d'infrastructures comunes de telecomunicació d'edificis.
Sembla que el Ministeri d'Economia i Hisenda ens estigui prenent el pèl.
Com poden considerar que una ICT és més perillosa que una instal·lació d'alta tensió, baixa tensió o xarxa de gas? Com poden creure que una ICT protegeix la integritat física de les persones millor que una instal·lació contra incendis? etc.
Demostren una manca de coherència absoluta.
Altres arguments utilitzats són els expressats per la Comissió Nacional de la Competència, CNC, que atribueix al visat efectes rellevants sobre la competència, que s'utilitza com instrument de fixació de preus o per la restricció territorial de l'exercici professional.
No és cert que l'obligació de visar treballs professionals imposi una càrrega monetària que dificulti l'exercici professional, el cost del visat representa, de mitja, un 0,1 % del cost total d'una obra.
No és veritat que l'obligació de visar s'utilitzi com instrument per a la fixació o homogeneïtzació dels preus entre els professionals, fa molts anys que no tenim barems d'honoraris mínims.
No és de rebut dir que utilitzem el visat per a restringir, a un territori, l'exercici professional, l'àmbit d'actuació de l'ETI és tot l'Estat.
El visat, entre d'altres funcions, evita l'intrusisme professional, assegurant que el professional que signa els projectes estigui degudament habilitat, controla que els treballs s'adeqüin a les exigències reglamentàries, a més d'assegurar als consumidors i usuaris que el treball disposa d'una cobertura d'assegurança de responsabilitat civil suficient.
El Govern dóna total credibilitat a les tesis exposades per la CNC, qui qualifica als col·legis professionals com organitzacions obsoletes, corporativistes i opaques. Tot i que els col·legis professionals no són una figura àmpliament estesa a Europa, som corporacions de dret públic, modernes, democràtiques i al servei dels col·legiats i de la societat, a la que tots plegats servim.
És evident que presentarem al·legacions, com també les vàrem presentar als projectes de les lleis Paraigües i Òmnibus, però hem de suposar que ens faran el mateix cas que llavors. De res van servir les al·legacions presentades ni els contactes mantinguts amb els grups parlamentaris. Les diferents gestions realitzades per totes les organitzacions integrants de la Mesa de la Ingeniería, organització estatal que aplega totes les enginyeries, han estat estèrils, pel què és el moment de demostrar al Govern el nostre ferm desacord.
Per tot això, el proper divendres 7 de maig a Madrid , tindrà lloc una concentració a la que esteu tots convocats.