Locals comercials
Podran obrir al públic tots els establiments i locals comercials minoristes i d'activitats de serveis professionals sempre que no superin els 400 metres quadrats de superfície i apliquin aquests requisits:
- Disposar d'un sistema de cita prèvia que garanteixi la permanència a l'interior de l'establiment o local en un mateix moment d'un únic client per cada treballador, sense que es puguin habilitar zones d'espera a l'interior dels mateixos.
- Garantir l'atenció individualitzada al client amb la deguda separació física.
- Fixar un horari d'atenció preferent per a majors de 65 anys, que ha de coincidir amb les franges horàries autoritzades per a la realització de passejos i activitat física d'aquest col·lectiu.
- Aplicar mesures d'higiene per a treballadors i clients a l'interior dels locals.
- Disposar de mesures de prevenció per vetllar per la seguretat i salut del personal que presti serveis en els establiments i locals que obrin al públic.
Per tant, queden exclosos i no podran obrir al públic els establiments que superin els 400 metres quadrats de superfície, o es trobin en centres o parcs comercials o que s'ubiquin dins dels mateixos sense accés directe i independent des de l'exterior.
Hotels i restaurants
- L'activitat de l'hostaleria i restauració es limitarà al lliurament a domicili i la recollida de comandes per part dels clients en els establiments corresponents. Queda prohibit el consum a l'interior dels mateixos.
- En els serveis de lliurament a domicili es pot establir un sistema de repartiment preferent per a persones majors de 65 anys, persones dependents o altres col·lectius més vulnerables a la infecció per la Covid-19.
- En els serveis de recollida el client haurà de realitzar la comanda per telèfon o bé online i l'establiment fixarà un horari de recollida evitant, així, aglomeracions als voltants.
- En aquells establiments que disposin de punts de sol·licitud i recollida de comandes per a vehicles, el client podrà realitzar les comandes des del seu vehicle en el propi establiment i procedir a la seva posterior recollida.
- Els establiments només podran romandre oberts al públic durant l'horari de recollida de comandes.
Mesures per a la prevenció de riscos pl personal que presti serveis en els establiments d'hostaleria i restauració
El titular de l'activitat econòmica ha de complir amb les obligacions de prevenció de riscos que estableix la legislació vigent, ja sigui amb caràcter general i de manera específica per prevenir el contagi de la Covid-19.
Mesures en matèria d'higiene pels clients i aforament pels establiments d'hostaleria i restauració
El titular de l'activitat d'hostaleria i restauració haurà de posar a disposició dels clients:
- A l'entrada de l'establiment: gels hidroalcohòlics amb activitat viricida.
- A la sortida de l'establiment: papereres amb tapa d'accionament no manual, amb una bossa d'escombraries.
El temps de permanència als establiments durant la recollida de comandes serà l'estrictament necessari perquè els clients puguin fer la recollida dels mateixos
En els establiments en què sigui possible l'atenció personalitzada de més d'un client al mateix temps s'ha d'assenyalar de forma clara la distància de seguretat interpersonal de dos metres entre clients.
Si necessites més informació no dubtis en contactar amb DADES i SERVEIS.